Miksi ihmeessä joku ostaa teepusseja kun irtotee on laadukkaampaa ja halvempaa?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut makueroja. Irtotee menee vielä nopeammin mauttomaksi ja on kalliimpaakin.
Kuinka halpaa pitäisi olla? Itse olen juonut 5 euron irtoteetäni kolme kertaa päivässä nyt koko vuoden 2020.
ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä joku ostaa teetä?
Itse koen lähes mahdottomaksi ylläpitää teenjuontitapaani ostamatta teetä silloin tällöin. Luulisin, että tämä on muillakin päällimmäinen syy.
Mä juon lähes aina irtoteetä, mutta joskus myös pussiteetä. Ymmärrän kyllä, että jotkut suosivat pussiteetä esimerkiksi käytännöllisyyden ja helppouden takia. Pussiteessäkin on hyviä vaihtoehtoja, vaikka irtotee onkin lähes aina laadukkaampaa. Ihan vaan vinkkinä, jos joku etsii täydellistä haudutussiivilää, se on tämä: https://www.teekauppa.fi/teevaelineet/siivilat-ja-haudutuspussit/teeli-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut makueroja. Irtotee menee vielä nopeammin mauttomaksi ja on kalliimpaakin.
Kuinka halpaa pitäisi olla? Itse olen juonut 5 euron irtoteetäni kolme kertaa päivässä nyt koko vuoden 2020.
ap
Laitat sitten kyllä minimaalisesti puruja. Joskus kun olen noita irtopakkauksia ostanut niin ei ne sen kauemmin kestä kuin puolet halvempi 20 pakkauksen pussiteepaketti. Ja kun suuni ilmeisesti on tuohesta eikä makueroa ainakaan parempaan päin ole, miksi jaksaisin säätää ja maksaa enemmän, kun pääsen helpommalla ja halvemmalla. Itse en taas millään ymmärrä miksi joku niitä mauttomia irtoteitä ostaa, mutta en siitä jaksaisi kyllä keskustelua aloittaa...
Monissa teepusseissa on muovia, jonka seurauksena teekupin mikromuovipitoisuus on monituhatkertainen esimerkiksi pulloveteen verrattuna. En käytä pusseja.
Työskentelen teen parissa ja irtotee on laadultaan huomattavan paljon parempaa kuin pussiteet. Monet pilaavat teensä väärillä veden lämpötiloilla ja haudutusajoilla.
Vierailija kirjoitti:
Minusta pussitee on parempaa. Tietenkin siinä tapauksessa, että itse tee on laadultaan samanlaista, ei ole järkeä vertailla huonoa pussiteetä ja laadukasta irtoteetä.
Pussitee on helppo valmistaa ja esimerkiksi Twiningsiltä löytyy monenlaisia makuja. Eihän kahvin valmistamisestakaan tarvitse tehdä turhan monimutkaista jos suosii suodatinkahvia eikä jauha itse kahvinpapuja.
En laita, vaan teelusikallisen ohjeen mukaan. Pallo ei yksinkertaisesti mene täysin tiiviisti kiinni enää jonkin ajan jälkeen, vaan se jotenkin löystyy se mekanismi tai vääntyy, en ole tutkinut tarkemmin.