Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen astmalääke ei ole kelakorvattava

Vierailija
10.05.2014 |

enää, meillä siis nestemäinen Ventoline. Tuntuu väärältä jos sitten jollain ei riitä rahat kun on  aika kallista, 20 € mut tuo ei kauaa riitä, 4 kertaa päivässä, meniskö viikon? Eli 80 € kk pelkkään astmalääkkeeseen. Itsellä tulot 600€ lapsilisillä mut jos jollain virlä pienemmät niin riittääkö rahat?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö jossain vaiheessa tullut laki, että apteekin henkilökunnan pitää kertoa halvemmasta rinnakkaistuotteesta? Vai muistanko nyt ihan väärin?

Vierailija
42/58 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 09:29"]Kannattais miettiä ennenkun niitä lapsia tekee, että onko hyvät vai sairaat geenit.

[/quote]

Miten geeniperimän voi selvittää miettimällä? Olen ymmärtänyt, että siihen tarvitaan jotain testejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmät on usein köyhiä.

Vierailija
44/58 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 09:50"]

Tyhmät on usein köyhiä.

[/quote]

Onko sulla paha olo? Kerro toki miksi, mä kuuntelen.

Vierailija
45/58 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 09:47"]

Eikö jossain vaiheessa tullut laki, että apteekin henkilökunnan pitää kertoa halvemmasta rinnakkaistuotteesta? Vai muistanko nyt ihan väärin?

[/quote]Niinpä, luotan siihen ja siksi uskon ettei tuolle ventolinelle olisi ollut halvempaa vastinetta. Jos jollain varmaa tietoa että olisi niin voisiko mainita lääkkeen nimen, kiitos!

Vierailija
46/58 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hoitavan lääkkeen käyttö kunnossa, aika paljon tuntuis menevän Ventolinea?

Vierailija
47/58 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 09:56"]

Onko hoitavan lääkkeen käyttö kunnossa, aika paljon tuntuis menevän Ventolinea?

[/quote]Tää nyt on ensiapua, selvitykset alkamassa. Tosiaan mulle tää hinta yms. nyt ei ole niin iso ongelma vaan mietin nyt vielä köyhempiä aktiivikäyttäjiä et aika kalliiksi tulee jos tarvii vielä erilaisia lääkkeitä. Ja jos isompi lapsi niin määräkin voi olla ennemän jolloin tuo purkki voi ollain mennä vaikka viikossa eli maksaisi 80 € /kk. Idea koko tässä jutussa että väärin että tällaiselta lääkkeeltä lähtee korvattavuus. Eli miksi ylipäätään mitään lääkkeitä korvataan jos lapsen hengitystä turvaavan lääkkeen korvattavuus lopetettiin, en vaan ymmärrä.

Vierailija
48/58 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vakuutukset. Astman hoito maksanut kerran omavastuun eli 50 euroa. Sen jälkeen vakuutus on korvannut kaiken. Maan parhaan lääkärin, spirat kotiin, tarkastukset, lääkkeet.

Vierailija
49/58 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 10:13"]

Meillä on vakuutukset. Astman hoito maksanut kerran omavastuun eli 50 euroa. Sen jälkeen vakuutus on korvannut kaiken. Maan parhaan lääkärin, spirat kotiin, tarkastukset, lääkkeet.

[/quote]Ihana vakuutus kun pelkkä omavastuu. Itse kun ollaan pyydetty tarjouksia niin 600 € per lapsi suunnilleen vuodessa. Tuolla rahalla kyllä käydään yksityisellä ja maksetaan lääkkeet. Vaikka maksais 300 € vuodessa niin silti tulee halvemmaksi olla ottamatta vakutusta. Kallein vaihtoehto on ottaa vakuutus. 

Vierailija
50/58 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun lapsihan se on ei meidän veronmaksajien jotka ilmeisesti jo muutenkin elättää koko perheen. Säälittävää.

Vierailija
51/58 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ventolinelle ei ole olemassa rinnakkaisvalmistetta. Ylipäätään astmalääkkeille ei pahemmin ole. Joistain saattaa olla hieman halvempia rinnakkaismaahantuotuja valmisteita (eri firma tuo saman valmistajan tavaraa Suomeen hieman halvemmalla ja eri näköisessä paketissa), mutta valinnanvaraa ei ole ollenkaan samalla tavalla kuin jonkin Buranan kanssa.

Vierailija
52/58 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni vakuutus korvaa vain Kela-korvattavat lääkkeet. Eli jos ei ole Kela-korvauksen piirissä, ei saa myöskään vakuutuksesta korvausta. Yleensäkin vakuutuksissa on yllättävän paljon ehtoja ja rajoituksia mitä ne eivät korvaa, tuurista kiinni mikä tauti osuu kohdalle ja kuinka kattavasti vakuutukset korvaavat sen kustannukset. (Olen lukenut monen eri vakuutuksen ehdot tarkkaan, kun esikoiselle hankin vakuutuksia ja monelle varmasti tulisi yllätyksenä kuinka paljon niissä on noita rajauksia.)

Eikä kaikki edes saa vakuutusta esim. odotusaikana.

Ei vakuutus ole mikään takuuvarma keino, että sairauskulut tulee korvauttua. Ja nekin maksavat melkoisen paljon + omavastuut päälle.

Vierailija
53/58 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan jännä. Itsellä kanssa astma, ollut koko elämäni. Ventoline lääkkeenä ja saan vieläkin 98% kelakorvausta siitä sekä Pulmicortista, joka on hoitavana lääkkeenä.

Vierailija
54/58 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 09:39"][quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 09:34"]

Meillä vakuutus maksaa!

[/quote]Mutta vakutuus se vasta maksaakin..

[/quote]

No mulla 140 euroa vuodessa eli kyllä kannattaa, jos kallis säännöllinen lääkitys. Plus lääkärikulut päälle.

Vierailija
55/58 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestemäinen Ventoline ei oikeastaan edes ole kunnollinen astmalääke ja siksi se on poistettu korvattavien listalta. harmi vaan, että esim. teidän tilanteessanne se on oikein hyvä lääke.

Babyhalerilla suihkemuotoista Ventolinea ja muita astmalääkkeitä ottaa hyvin pienetkin.

Ensimmäinen Babyhaler ja ja lääkkeet siihen ilman erityiskorvattavuutta maksaa vaan paljon enemmän kuin nestemäinen Ventoline, ja luulen, että teille on siksi sitä määrätty.

Ikävintä on, että kun astma todetaan, joudutte itse ostamaan jonkin hoitavan astmalääkkeen (kortisonisuihke) avaavan (Ventoline tms) lisäksi, käyttämään niitä säännöllisesti 6kk ja sen jälkeen Kela voi myöntää teille erityiskorvattavuuden.

Ja ihan turha ilkkua, että mitäs teitte sairaat lapsia. Lapsellani on astma ja sellaista ei ole miehen tai minun suvussa tietääksemme kenelläkään.

Vierailija
56/58 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vakuutus korvaa Ventolinen! 

Vierailija
57/58 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

31 ei ole nyt kyllä oikein tilanteen tasalla ollut vuosiin. Astmalääkkeiden erityiskorvattavuus on 65% nykyään. Sitä ennen oli 70 ja risat. tuosta 98%:ta yli 10 vuotta.

Vierailija
58/58 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Babyhaler on keksitty!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän