Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläinlääkärinlaskun maksaminen

Vierailija
09.05.2014 |

Koiralle olisi tulossa leikkaus joka maksaa n. 1500 e. Tälä hetkellä ei säästössä ole tuollaista summaa, että voisi maksaa ihan tuosta vain laskun ja olen juuri jäänyt työkyvyttömäksi itse vielä, eli Kelasta joskus saan jotain.

Miten onko kellään kokemusta, että voiko saada eläinlääkäristä maksuaikaa tai voiko osissa maksaa laskun ,kun on kyse tuollaisesta isommasta summasta? Tietysti tämäkin on niin paikkakohtaista ja tapauskohtaista, mutta esim. Tällä Animalialla joka sijaitsee Kouvolassa..

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armahda sun sairas koira ja sun surkea taloustilanne: Piikki.

Vierailija
2/35 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet eläinlääkärit eivät edes anna laskulle...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen muutamia kertoja pystynyt neuvottelemaan isomman summan kanssa laskusta. Summat tosin.olleet kuitenkin vain joitain satoja. Tällöinkin on pitänyt maksaa suoraan puolet ja toiselle puolelle yleensä vain kaksi viikkoa maksuaikaa.

Kannattaa soittaa eläinlääkäriin ja kysyä, voisiko laskusta neuvotella.

Vierailija
4/35 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Helsingin pieneläinklinikalla aiemmin pystyi maksamaan laskun osissa.

Vierailija
5/35 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viet Univettiin, ei sori.. Ei pysty maksamaan laskulla :( Meillä meni n. 1000 euroa tuonne, kun koiralle piti tehdä ultrat, röntgenit ym. ym. tutkimukset ja lopulta koira sitten lopetettiin :( Eli summaan sisältyi myös lopetus, tuhkaus ja uurna. 

Tämä 1,5 vuotta sitten..

Vierailija
6/35 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiralla on ristiside poikki, joten ei mielestäni ole piikin arvoinen vielä heti ensimmäisenä .. Ärsyttää tällaiset ,jotka heti ovat viemässä koiraa piikille,jos jokin vähänkin vaikeampi on tulossa ja kuitenkin hoitoa olisi saatavilla, joka voi auttaa kuitenkin... Rahat nyt jokatapauksessa saan kasaan jostain,mutta olisi vain helpompi,että jos saisi maksaa osissa, niin ei tarvitsisi lähteä pyytämään lainaan tuota summaa..

Vierailija
7/35 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein isot leikkaukset voi neuvotella laskulle ainakin puoliksi, kunhan hintaneuvottelun tekee ajoissa eli ei siinä kohtaa, kun eläin viedään leikkaukseen... Eli kysy eläinlääkäriltä. Ja on todellakin sen arvoista, kun ristarista on kyse.

Vierailija
8/35 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko Animagia? Joo, neuvottele siellä rahoitus, muistaakseni ketjulla on joku ihan järkevä systeemi kulujen jakamiseen.

Vierailija
9/35 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko joku toinen eläinlääkäri halvempi, vaikka kunnan..

Vierailija
10/35 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhatjalka- eläinlääkäriasemilla voi maksaa myös erämaksuilla. Turussa ainakin. Katso mikä on sinulle lähin Tuhatjalka (on siis ketju), ja mene sinne. Kuopio? Itse olen hoitanut kissani erämaksuilla.

http://www.tuhatjalka.fi/klinikat

Vierailija
11/35 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin pystyy "neuvottelemaan" laskulle vaikka mikä olisi. Etenkään tuollaisissa ei-päivystysluontoisissa toimenpiteissä.

Meillä on käyty vakiklinikalla vuodesta 1991 asti ja siltikin maksutapa myös meille on edelleen kortti tai käteinen. Joskus tuli puhetta maksutavoista ja sanoivat, että eivät enää anna kellekään laskulle kun ihmiset jättivät niitä niin paljon maksamatta.

Vierailija
12/35 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Animagi Kouvolan sivuilta:

"MAKSUTAVAT

Meillä käyvät käteinen ja yleisimmät maksukortit".

http://www.animagi.fi/kouvola/animagi-kouvola-ent-elainsairaala-syke/hinnasto

Vierailija
13/35 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät vaan tee tuollaisia leikkauksia. Tälläkin sektorilla olisi tuo Kouvola ja Imatra vaihtoehtoina, missä olis ortopedi ja tekevät isommalle koiralle leikkauksia. Onko jollain tietoa esim. Lappeenrannassa, että kuka tekee tällaisia leikkauksia  ?

Vierailija
14/35 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koiralla meni myös joitakin vuosia sitten ristiside poikki ja se leikattiin, v...n kallis paukku! meillä on onneksi ehkä maailman paras eläinlääkäri, josta saatiin maksu osiin :) toki koirallamme oli myös vakuutus, joka auttoi hiukan ja olemme olleet vuosikausia kyseisen eläinlääkäriaseman asiakkaita. Minusta hyvän eläinlääkärin tunnistaa nimenomaan siitä, että tulee vastaan noissa isoissa laskuissa laittamalla osiin, kertoo siitä, että tärkeintä saada se elukka kuntoon ja maksu maksetaan, sillä tavalla kuin pystyy, kunhan maksetaan!

Vierailija
15/35 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti nyt koirasi parasta. Leikkaus, paranemisprosessi jne. Itse olen niin käytännön ihminen, vaikka äärimmäisen eläinrakas olenkin, että jos a) eläin kärsii toimenpiteistä (ja vielä pidemmän aikaa) b) rahat olisivat niin tiukilla etten pysty maksamaan eläinlääkärilaskua, armahtaisin eläinparan tai antaisin muualle. Oma sentimentaalisuus ei saa mennä eläimen hyvinvoinnin edelle. Jos taloudellinen tilanteesi on siinä ja siinä että saat itsellesi leipää, mieti mikä on koiran paras. 

Vierailija
16/35 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tehdänköön Kouvolan Anjalassa (Anjalan eläinlääkäri asema vai mikä se nyt onkaan):

Vierailija
17/35 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisesta Animagista en ole kuullukkaan.. Pitääpäs nettisivuja käydä kattomassa. Mulle vaan sanottiin tänään kunnan ell, että Kouvolassa olisi joku Univet ja joku Esa lääkäri.. Olen vasta ikään tänne seudulle muuttanut,niin ei ole tuttuja itselle nämä.

Vierailija
18/35 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauheeta puhetta täällä, että ristisiteen vuoksi lopetettaisiin koira. Meidän koiralla meni ristiside alle 2v. Leikkaus ok ja parani nopeasti. Toki oli varmasti kipeä, mutta särkylääkettä jonkin aikaa, nyt kaikki ollut jo vuosia ok!!! Toivottavasti saat rahat jostain kasaan!! 

Vierailija
19/35 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 21:47"]

Mulle vaan sanottiin tänään kunnan ell, että Kouvolassa olisi joku Univet ja joku Esa lääkäri.. Olen vasta ikään tänne seudulle muuttanut,niin ei ole tuttuja itselle nämä.

[/quote]

No niinhän siellä onkin, http://www.univet.fi/elainlaakariasemat/univet-kouvola-elainsairaala-2.html

Vierailija
20/35 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 21:52"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 21:47"]

Mulle vaan sanottiin tänään kunnan ell, että Kouvolassa olisi joku Univet ja joku Esa lääkäri.. Olen vasta ikään tänne seudulle muuttanut,niin ei ole tuttuja itselle nämä.

[/quote]

No niinhän siellä onkin, http://www.univet.fi/elainlaakariasemat/univet-kouvola-elainsairaala-2.html

[/quote]

Ja tuossa vielä Esan sivu, http://www.univet.fi/elainlaakariasemat/univet-kouvola-elainsairaala-2/henkilokunta/kesti-esa.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan