Butleriksi tai varakkaan perheen kotiopettajaksi?
Onko suomalaisella mitään saumaa tuollaisiin tehtäviin?
Kommentit (58)
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 20:56"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 20:47"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 20:25"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 20:04"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 19:59"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 19:57"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 19:51"]Oispa kiva homma kyllä. :)
[/quote]
No niin minustakin. Löysin amerikkalaisen butlerin blogin ja homma sopisi mulle! Sellaista asioiden junailua. Hyvä palkka.
Löysin myös sivun, jossa rikkaat perheet hakee kotiopettajia. Mutta usein toiveet on ihan mahdottomat: olet seka Britannian että USAn kansalainen, opiskellut brittiläisessä yksityiskoulussa, puhut latinaa ja ranskaa...
[/quote]
Totta kai ne haluaa hyvän opettajan.
[/quote]
Toki. Kieliä voi aina opetella, mutta kansallisuuden vaihtaminen onkin vaikeampaa.
Olisi kyllä mahtava homma. Ilmoituksessa perhe ehdottaa, että jos teette opiskeluprojektin vaikka toiseen maailmansotaan liittyen, voitte sen lopuksi matkustaa tapahtumapaikoille...
Olisi aika unelmahomma.
[/quote]
Oletko siis kiinnostunut lasten opettamisesta vai matkustelusta toisten kustantamana? Kun kotiopettajan työhön kuuluu niitä ikävämpiäkin juttuja eikä ne lapset välttämättä aina ole yhteistyöhaluisia.
[/quote]
Tyypillinen suomalainen reaktio. Hapan, epäilevä ja tyrmätään heti, kun joku keksii jotain tavallisuudesta poikkeavaa.
[/quote]
Tyypillinen suomalainen reaktio: joku esittää asiallisen kysymyksen ja se otetaan heti kritiikkinä. Pitäisi aina olla vaan että jee jee, ja sitten käy niin kuin niille suomalais-au paireille, että tulee yllätyksenä että siellä työssä joutuu ihan oikeasti siivoamaan ja olemaan vastuussa eikä vain bilettämään ja viettämään mukavaa ulkomaanlomaa.
[/quote]
Mä olen yli 35v aikuinen. Mua ei edes kiinnosta joku biletys. Ja tiedän jo, että työ on työtä, ei aurinkolomaa.
[/quote]
No tämähän ei aikaisemmista viesteistä mitenkään ilmennyt. Suututko työhaastattelussa jos joku kysyy jotain mikä ei ole vielä tullut esille ja varmistaa että tajuat mitä olet hakemassa?
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 20:54"]
Luonnosta suomalaisena tiedät varmasti myös enemmän kuin keskimääräinen USA-lainen, metsäkansaa kun olemme :)
Mutta USAlainen tunnistaa Poison Ivyn ja tietaa miten toimitaan jos joutuu sen kanssa tekemisiin. Suomalaiselta voi menna sormi suuhun ;)
[/quote]
Toki voi, mutta suomalaisena ennakoijana ap olisi varmaan ottanut selvää vaarallisista elementeistä, kuten kasveista ja opetellut tuntemaan ne helposti suomalaisen kasvien tuntemuksen avulla :)
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 21:00"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 20:47"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 20:25"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 20:04"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 19:59"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 19:57"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 19:51"]Oispa kiva homma kyllä. :)
[/quote]
No niin minustakin. Löysin amerikkalaisen butlerin blogin ja homma sopisi mulle! Sellaista asioiden junailua. Hyvä palkka.
Löysin myös sivun, jossa rikkaat perheet hakee kotiopettajia. Mutta usein toiveet on ihan mahdottomat: olet seka Britannian että USAn kansalainen, opiskellut brittiläisessä yksityiskoulussa, puhut latinaa ja ranskaa...
[/quote]
[/quote]
Toki. Kieliä voi aina opetella, mutta kansallisuuden vaihtaminen onkin vaikeampaa.
Olisi kyllä mahtava homma. Ilmoituksessa perhe ehdottaa, että jos teette opiskeluprojektin vaikka toiseen maailmansotaan liittyen, voitte sen lopuksi matkustaa tapahtumapaikoille...
Olisi aika unelmahomma.
[/quote]
Oletko siis kiinnostunut lasten opettamisesta vai matkustelusta toisten kustantamana? Kun kotiopettajan työhön kuuluu niitä ikävämpiäkin juttuja eikä ne lapset välttämättä aina ole yhteistyöhaluisia.
[/quote]
Tyypillinen suomalainen reaktio. Hapan, epäilevä ja tyrmätään heti, kun joku keksii jotain tavallisuudesta poikkeavaa.
[/quote]
Tyypillinen suomalainen reaktio: joku esittää asiallisen kysymyksen ja se otetaan heti kritiikkinä. Pitäisi aina olla vaan että jee jee, ja sitten käy niin kuin niille suomalais-au paireille, että tulee yllätyksenä että siellä työssä joutuu ihan oikeasti siivoamaan ja olemaan vastuussa eikä vain bilettämään ja viettämään mukavaa ulkomaanlomaa.
[/quote]
Mä olen yli 35v aikuinen. Mua ei edes kiinnosta joku biletys. Ja tiedän jo, että työ on työtä, ei aurinkolomaa.
[/quote]
No tämähän ei aikaisemmista viesteistä mitenkään ilmennyt. Suututko työhaastattelussa jos joku kysyy jotain mikä ei ole vielä tullut esille ja varmistaa että tajuat mitä olet hakemassa?
[/quote]
Öö, mielestäni ap ei suuttunut, vaan vastasi kysymykseen. Itse taisit suutahtaa.
Millaista yksityisyritystä olet pyörittänyt? Oletko ollut pph tai muuta sellaista?
Mikä on se hauska blogi, jonka olet löytänyt?
Henkilökohtainen miespalvelija on vallet tai man servant. Tai gentleman's gentleman :) Hovimestarin tehtäviin kuuluu muut asiat, ja nykyään hovimestari voi olla nainenkin.
On kylla valet ja wallet on lompakko ;).
Eihän siitä hakemisesta mitään haittaa tosiaan ole. Tsemppiä ap:lle!
Muuten puhutaanko latinaa jossain? Eli onko tuon perheen vaatimus realistinen, kun toivoo opettajan puhuvan latinaa?
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 21:00"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Olisi aika unelmahomma.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Öö, mielestäni ap ei suuttunut, vaan vastasi kysymykseen. Itse taisit suutahtaa.
[/quote]
Siltä minustakin tuntuu. Mutta kestän sen kyllä.=)
Ap
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 21:09"]Millaista yksityisyritystä olet pyörittänyt? Oletko ollut pph tai muuta sellaista?
[/quote]
Perheyritys, joka myytiin. En halua paljastaa alaa.
Katsoin viime vuonna dokkarin tuosta Hollannin Valkenbergin koulusta, seurattiin paria siellä opiskelevaa naista. Homma vaikutti yllättävän mielenkiintoiselta ja parhaimmillaan on hyvin palkattua. Idässä, Kiina/Japani, on paljon kysyntää eurooppalaisille butlereille.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 22:29"]Katsoin viime vuonna dokkarin tuosta Hollannin Valkenbergin koulusta, seurattiin paria siellä opiskelevaa naista. Homma vaikutti yllättävän mielenkiintoiselta ja parhaimmillaan on hyvin palkattua. Idässä, Kiina/Japani, on paljon kysyntää eurooppalaisille butlereille.
[/quote]
Hallitsen kiinan alkeet. Pari vuotta ja saisin siitä käyttökielen.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 22:29"]Katsoin viime vuonna dokkarin tuosta Hollannin Valkenbergin koulusta, seurattiin paria siellä opiskelevaa naista. Homma vaikutti yllättävän mielenkiintoiselta ja parhaimmillaan on hyvin palkattua. Idässä, Kiina/Japani, on paljon kysyntää eurooppalaisille butlereille.
[/quote]
Hallitsen kiinan alkeet. Pari vuotta ja saisin siitä käyttökielen.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 21:10"]Mikä on se hauska blogi, jonka olet löytänyt?
[/quote]
Googleta Billionaire's Butler
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 21:19"]Muuten puhutaanko latinaa jossain? Eli onko tuon perheen vaatimus realistinen, kun toivoo opettajan puhuvan latinaa?
[/quote]
Latina kuuluu yhä perussivistykseen klassisissa eurooppalaisissa hyvissä kouluissa. Eihän sitä muuten puhuta kuin Vatikaanissa. Latina on sivistyksen pohja. Mulla tosin vain latinan peruskurssi pohjalla, en voi sanoa sitä osaavani.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:07"]Go for it!
[/quote]
Kiitos! Yes, we can -asennetta peliin!
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 20:53"]Jos puhutaan ihan asiaa niin butleriksi päästäkseen on oltava nuhteeton ja hienotunteinen, perheetön. Butlerin työaika on 24 tuntia vuorokaudessa eikä omaa elämää ollenkaan. Toivottavasti sinulla ei ole myöskään liikaa omia mielipiteitä, osaat eri maiden etiketit ja sinulla ei ole ajatuksia typeristä työtehtävistä sillä jokainen työtehtävä on mieleinen.
Kotiopettajaksi on turha yrittää pyrkiä jos et ole oikeasta opinahjosta valmistunut. Suomalaiset opinahjot eivät ole arvostettuja tässäkään. Suomalainen tuskin on luotettava lastenhoitaja ulkomaille lähtiessään, miten sitten olisi kotiopettajana?
[/quote]
Mulla ei ole edes parkkisakkoa. Hienotunteinen, kyllä. Ei perhettä. Entisenä yrittäjänä sopeutunut työhönn24/7.
Mitäs ne oikeat opinahjot on kotiopettajille? Luuliski, että Oxbridge ja Ivy League-alumneille löytyy kotiopettamista hohdokkaampia uria.