Kokemuksia Kajaanista?!
Olemme harkinneet (minä, mies ja 2 alle kouluikäistä lasta) Kajaaniin muuttoa. Muutaman kerran on yö vietetty paikallisessa Scandic-hotellissa lomareissulla kesälomalla ja paikkakunta vaikuttaa virkeältä ja kaunis paikka muutenkin. Kertokaa kokemuksia!!
Kommentit (26)
Armeija tuli käytyä siellä, todella kaunista seutua. Mukaviin ihmisiin tuli myös törmäiltyä. Hiukan ehkä sellainen kuva jäi, että saa helposti ns. "köniinsä", mutta tuskin ainoa paikka Suomessa.
Liikaa kaljupäisiä sotahulluja ja kaikki kajaanin naiset ovat aina kuin seipäännielleitä. Mikä teitä vaivaa?
Poika aloitti tammikuussa keskuskoulussa myös ja haluaa pois, sanoo että hullujen huone. Käytiin keskustelemassa asiasta. Muutenkin kaupungin toiminta ihmetyttää ja rasistipuheista saa kannustusta ja kehuja. Missään muualla ollut tällaista. Ollaan siis muualta paikkakunnalta kotoisin.
Oma lapsenikin oli keskuskoulussa, todella paljon ongelmia. Allekirjoitan sen. Nykyään asumme Teppanassa, emmekä voisi olla onnellisempia koulun vaihdosta.
vasta eilen luhtitalo alueella nakertajassa narkit tappeli autoparkki alueella, ja kuulausi sitten yleisellä pyykkituvalla oli narkkari itseään piikittämässä. Nakertajan meininki ei ole muuttunut tähänkään mennessä yhtään mihinkään juoppojen tai narkkarien suhteen. EN suosittele kenellekään, rauhaton alue asua ja ei todellakaan mikään turvallinen. Silti vuokraavat hulluille asuntoja sieltä, kun ei ole muutakaan paikkaa (paitsi Huuhkajanvaara) mihin niitä asumaan sijoittaa.
Kaikki oli lähellä. Asunto oli melkein keskustassa, ja siitä oli varttitunnin matka melkein mihin tahansa, eli työpaikoille ( joita mulla oli kaksi), rautatieasemalle ja muihin tarpeellisiin paikkoihin. Osa matkasta kaunista jokivarsipuistoa.
Parasta olivat liikenneyhteydet, eli pääsi Kajaanista pois kohtuullisen vaivattomasti, ja lähimmältä linja-autopysäkiltä oli asunnolle 5 minuutin kävelymatka, työpaikalle vielä lyhempi.
Sen minä lasken kyllä hyväksi puoleksi, että menee kauan tutustua paikallisiin. Onhan siellä ihan mukaviakin ihmisiä, ei siinä mitään valittamista.