Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten saatte pidettyä keittiön siistinä?

Vierailija
09.05.2014 |

Mulla on koko ajan sotku. En osaa enkä jaksa.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä pitää siivota pitkin päivää. Älä ota sitä siivoamisena vaan rutiinitoimina kotonaollessa.

Vierailija
2/41 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa. Asiaa varmasti helpottaisi tiskikone.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 18:08"]Sitä pitää siivota pitkin päivää. Älä ota sitä siivoamisena vaan rutiinitoimina kotonaollessa.

[/quote]

En jaksa. Ja sitten on nuo leipäpakkaukset.

Mihin tungette ne?

Vierailija
4/41 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saada. Joka kerta kun laitetaan ruokaa niin se on kuin pommin jäljiltä. Välillä yritetään tehdä ryhtiliikettä, että siistittäisiin se joka ilta. Ei onnistu. Ainoa hyvä puoli tässä on, että ollaan molemmat yhtä surkeita tässä asiassa, joten riitoja ei tule. 

Vierailija
5/41 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 18:09"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 18:08"]Sitä pitää siivota pitkin päivää. Älä ota sitä siivoamisena vaan rutiinitoimina kotonaollessa.

[/quote]

Mihin tungette ne?

[/quote]

Vetolaatikoon tason alle.

Vierailija
6/41 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 18:10"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 18:09"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 18:08"]Sitä pitää siivota pitkin päivää. Älä ota sitä siivoamisena vaan rutiinitoimina kotonaollessa.

[/quote]

Mihin tungette ne?

[/quote]

[/quote]

Mulla ei oo vetolaatikkoa eikä leipälaatikkoa.

Korin vois tietty hankkia.

Vierailija
7/41 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan surkeita myös. Toisaalta tykkään tehdä ihan muita asioita ku siivota, ja kun kaikkea ei voi saada, olen oppinut tyytymään tähän. Ei oo aina siistiä, mutta muuta kivaa on.

Vierailija
8/41 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 18:12"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 18:10"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 18:09"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 18:08"]Sitä pitää siivota pitkin päivää. Älä ota sitä siivoamisena vaan rutiinitoimina kotonaollessa.

[/quote]

Mihin tungette ne?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Eikö sun keittiössä ole tason alla laatikoita?

Vierailija
9/41 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän keittiömme on siisti jo siinä vaiheessa, kun ruoka menee pöytään. Se, että pyyhkii tasot, laittaa kulhot tiskikoneeseen, huuhtelee ja kuivaa valurautapannun ja pikatiskaa kokkiveitsen, on ihan automaatio jo tässä vaiheessa. Ei ole mitään syytä lykätä yksittäisiä juttuja, joihin kuluu kuhunkin alle minuutti. Siinä ruoanlaiton lomassahan tuo hoituu niin kuin ammattilaiskeittiöissäkin.

Vierailija
10/41 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 18:12"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 18:10"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 18:09"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 18:08"]Sitä pitää siivota pitkin päivää. Älä ota sitä siivoamisena vaan rutiinitoimina kotonaollessa.

[/quote]

Mihin tungette ne?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

On, mutta onko ne sopivia leiville...

Vierailija
11/41 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipälaatikkoon?

Olen tullut siihen tulokseen, että joillakin ihmisillä vain on järjestyksenpidon kyky hallussaan, vähän niin kuin laulutaito. He osaavat huomaamattaan laittaa tavarat paikoilleen. Itseltäni tämä kyky puuttuu täysin. Kaikki jää mihin sattuu, sitten pitää ottaa itseään niskasta kiinni ja siivota. Järjestyksen ihmisten ei tarvitse siivota oikeastaan koskaan, koska he tekevät sitä jatkuvasti huomaamattaan.

Vierailija
12/41 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 18:14"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 18:12"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 18:10"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 18:09"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 18:08"]Sitä pitää siivota pitkin päivää. Älä ota sitä siivoamisena vaan rutiinitoimina kotonaollessa.

[/quote]

Mihin tungette ne?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

On, mutta onko ne sopivia leiville...

[/quote]

No miksi ei olisi. :D

Ei ihme että sulla on vaikeeta.

Meillä on heti tason alla olevassa laatikossa leivät. Siitä on helppo ottaa ja laittaa takas.

Vierailija
13/41 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 18:16"]Leipälaatikkoon?

Olen tullut siihen tulokseen, että joillakin ihmisillä vain on järjestyksenpidon kyky hallussaan, vähän niin kuin laulutaito. He osaavat huomaamattaan laittaa tavarat paikoilleen. Itseltäni tämä kyky puuttuu täysin. Kaikki jää mihin sattuu, sitten pitää ottaa itseään niskasta kiinni ja siivota. Järjestyksen ihmisten ei tarvitse siivota oikeastaan koskaan, koska he tekevät sitä jatkuvasti huomaamattaan.

[/quote]

Mulla just nuon. Kaikki jää silleensä. En osaa ja sitten se jaksaminen. Pakon edessä tiskaan yksi tai kaksi lautasta.

Vierailija
14/41 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 18:09"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 18:08"]Sitä pitää siivota pitkin päivää. Älä ota sitä siivoamisena vaan rutiinitoimina kotonaollessa.

[/quote]

Mihin tungette ne?

[/quote]

Pakkaukset? Kuinka monta leipäpakkausta teillä on kerrallaan käytössä ja avattuna? Meillä ostetaan leipää silloin kun sitä on tarkoitus syödä, ja yksi pakkaus riittää kerrallaan.

Vierailija
15/41 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoaa samantien jälkensä. Ei tule megasotkua ikinä. Astiat heti koneeseen ja puhtaat astiat heti pois koneesta, jotta mahtuu likaiset. Leivät leipälaatikossa, hedelmät hedelmäkorissa ym. Murut ja sotkut pyyhitään heti. Kolmen lapsen kanssa tietysti vähän haastavaa, mutta jatkuva muistuttaminen ja nalkuttaminen on tuonut kyllä tulosta. Nykyään menee hyvin astiat suoraan koneeseen ja omat jäljet siivotaan. 

Mun mielestä kotona on tärkeintä, että keittiö ja kylppärit/wc:t on aina puhtaita. Muilla tiloilla ei ole niin paljoa väliä.

Vierailija
16/41 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 18:14"]

Meidän keittiömme on siisti jo siinä vaiheessa, kun ruoka menee pöytään. Se, että pyyhkii tasot, laittaa kulhot tiskikoneeseen, huuhtelee ja kuivaa valurautapannun ja pikatiskaa kokkiveitsen, on ihan automaatio jo tässä vaiheessa. Ei ole mitään syytä lykätä yksittäisiä juttuja, joihin kuluu kuhunkin alle minuutti. Siinä ruoanlaiton lomassahan tuo hoituu niin kuin ammattilaiskeittiöissäkin.

[/quote]

Miten peset valurautapannun? Minulla on kaapissa valurautapata ja -pannu. En ole käyttänyt vuosiin. Ne taitavat olla vähän ruosteessakin. Miten käsittelisin ne? Jotain sianrasvaa kaupasta vai ;) 

Vierailija
17/41 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole astianpesukonetta. Ja leipiä kertyy, on tummaa, vaaleata jne.

Ap.

Vierailija
18/41 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 18:20"]

Miten peset valurautapannun? 

[/quote]

Huuhtelen kuumalla vedellä ja raaputan varovasti pois mahdollisen karstan. Sitten takaisin levylle kuivumaan. Kun pannu on kuiva, sipaisen suojaavan öljykerroksen pintaan talouspaperilla. Saippuaa ei pidä käyttää. 

Ruoste ei haittaa valurautapannun käyttöönottoa. Sen kun hioo sen pois vain. Hionnan jälkeen pitää todennäköisesti tehdä uusi rasvapoltto. Siihen perinteinen rasva on juuri silava, mutta pellavansiemenöljy toimii myös hyvin. Ohjeita löytyy netistä. Itse tein hellalla niin, että öljysin hyvin ohuesti pannun pellavansiemenöljyllä, kuumensin savuavaksi, jäähdytin ja toistin kymmenen kertaa.

Lisäisin vielä aiheeseen, että kyllä meilläkin jäisi keittiö siivoamatta, jos se pitäisi tehdä aterian jälkeen täydellä vatsalla. Helpointa asiat on laittaa paikalleen heti, osana ruoan valmistusta. -10

Vierailija
19/41 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 18:20"]

Miten peset valurautapannun? 

[/quote]

Huuhtelen kuumalla vedellä ja raaputan varovasti pois mahdollisen karstan. Sitten takaisin levylle kuivumaan. Kun pannu on kuiva, sipaisen suojaavan öljykerroksen pintaan talouspaperilla. Saippuaa ei pidä käyttää. 

Ruoste ei haittaa valurautapannun käyttöönottoa. Sen kun hioo sen pois vain. Hionnan jälkeen pitää todennäköisesti tehdä uusi rasvapoltto. Siihen perinteinen rasva on juuri silava, mutta pellavansiemenöljy toimii myös hyvin. Ohjeita löytyy netistä. Itse tein hellalla niin, että öljysin hyvin ohuesti pannun pellavansiemenöljyllä, kuumensin savuavaksi, jäähdytin ja toistin kymmenen kertaa.

Lisäisin vielä aiheeseen, että kyllä meilläkin jäisi keittiö siivoamatta, jos se pitäisi tehdä aterian jälkeen täydellä vatsalla. Helpointa asiat on laittaa paikalleen heti, osana ruoan valmistusta. -10

Vierailija
20/41 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 18:16"]

Olen tullut siihen tulokseen, että joillakin ihmisillä vain on järjestyksenpidon kyky hallussaan, vähän niin kuin laulutaito. He osaavat huomaamattaan laittaa tavarat paikoilleen. Itseltäni tämä kyky puuttuu täysin. Kaikki jää mihin sattuu,

[/quote]

Minäkin olin ennen sotkija. Mutta olen opetellut järjestelmällisyyttä, koska tykkään siitä, että koti on siisti. Tämä on aika haastavaa, koska mies on pahimmasta päästä huolimaton, mutta olen kehitellyt kaikenlaisia itselleni sopivia - joskin yleisiä - keinoja. Esim. tuo, mitä  joku mainitsi, että ruokaa laittaessa siivoaa samalla keittiötä. Käytän aamuisin noin 15-30 minuuttia sänkyjen petaamiseen, keittiön siistimiseen jne.  Se ehkäisee kaaosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan