Työhaastattelija valehteli!
Sanoi puhelimessa että työpaikan on määrä olla vakituinen, mutta haastattelun lopuksi minulle esitettiin määräaikainen sopimus. Kun huomautin asiasta sanottiin että kaikki yrityksessä on määräaikaisia mutta ne jatkaa melkein aina sopimuksia. Kävelin haastattelusta ulos, sillä olen kiinnostunut vain vakituisista työsopimuksista. Mutta ne valehteli. Se tässä eniten harmittaa.
Kommentit (18)
Voi olla pettymys, mutta tuolla asenteella voi joutua etsimään töitä pitkään. Miksi määräaikainen ei käy? Kai se nyt on tyhjää parempi.
No mulle kelpaa kyllä määräaikaisuudet mutta olisin minäkin tuollaisesta lähtenyt menemään (no, en tiedä olisinko oikeasti, mutta mieli olisi ainakin tehnyt). Jos työnantaja haluaa aloittaa työsuhteen kusettamisella, niin ei se oikein hyvää enteile tulevaisuutta ajatellen.
Mulla myös selvisi kerran vasta haastattelussa että kyseessä määräaikainen tehtävä. Vakituista hakivat ilmoituksessa. :/ Meni vähän maku, mutta sanoin silti olevani kiinnostunut paikasta, tuli niin puun takaa se ettei tehtävä ollut luvatunlainen. Määräaikaista en olisi hakenutkaan, mulla on vakityö ts. työpaikan vaihdosta haaveilin. En tullut valituksi ja hyvä niin, en olisi ottanut k.o työtä vastaan. Suora valehtelu työpaikkailmoituksessa on minusta aika törkeää ja antaa huonon kuvan firmasta.
Lähtökohtaisesti työhaastattelija kusettaa aina. Sama ei koske työnhakijoita.
Asennevamma tai ei, teen vain vakituisia sopimuksia ja haen vain vakituisia paikkoja.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 17:37"]
Voi olla pettymys, mutta tuolla asenteella voi joutua etsimään töitä pitkään. Miksi määräaikainen ei käy? Kai se nyt on tyhjää parempi.
[/quote]
Jos on jo vakipaikka niin ei kai kannata vaihtaa määräaikaiseen?
Mullekin kävi kerran niin, että olin hakenut yhtä paikkaa. Siihen ei kutsuttu haastatteluun mutta jonkin ajan kuluttua samasta paikasta soitettiin, että heillä olisi täällä toinen paikka, oletko kiinnostunut. Vastasin joo ja vasta haastattelussa selvisi, että tämä paikka olikin määräaikainen. Mielenkiinto lopahti siihen vaikka vakuuttelivat, että todennäköisesti sopimusta jatketaan. Jos olisivat kertoneet tuon heti, en olisi mennyt haastatteluun ollenkaan.
Määräaikaisuuksia ei todellakaan saa laittomasti putkettaa. Määräaikaiset pätkät vievät pohjan tulevaiduuden suunnittelulta. Jatkuvaa stressiä, työnhakua ja mitään ei voi suunnitella...
Toi on aika yleinen kusetus, varsinkin vuokratyöfirmojen kanssa olen joutunut tällaisen eteen yllättävän usein. Silti, olen nyt työttömänä, ja kelpaisi kyllä määräaikainenkin. Työttömyys on todella tylsää.
Toi on aika yleinen kusetus, varsinkin vuokratyöfirmojen kanssa olen joutunut tällaisen eteen yllättävän usein. Silti, olen nyt työttömänä, ja kelpaisi kyllä määräaikainenkin. Työttömyys on todella tylsää.
Vuokrafirmojenkaan paikkoja en hae, olipa ne määräaikaisia tai vakituisia.
Tuossa tilanteessa valehtelu ikävää. Mutta jos vain vakituiset yleensä ottaen kelpaa, saa olla ilman. Minä sain asiakasyritksestä vakipaikan oltuani ensin määräaikaisena. Kaveri sai vuokrafirman kautta ensin määräaikaisen ja myöhemmin palkattiin firmaan vakinaiseksi. Entisellä työpaikallani on kaksi silliosta määräaikaista vakinaistettu. Vakinaisia ei nykyään saa suoraan kuin huippuosaajat ja/tai tosi kokeneet sekä riittävästi koulutetut ilman suhteita. Muuten todennäköisyys on promillen luokkaa, yhtään valehtelematta.
Ok, voi olla hyvä teille molemmille. Et ei palkkaa sua