Tunnetteko kuinka monia tarkoituksella lapsettomia pariskuntia?
ja oletteko paljon tekemisissä heidän kanssaan?
Mun sisko ja hänen avopuolisonsa ovat tälläisiä ja tuntuu ettei juuri ole yhteistä heidän kanssaan. Varsinkin nyt kun olen jälleen raskaana..kolmatta odotan, vanhemmat lapset 4v ja 1,5v.He käyvät edelleen lähes joka viikonloppu juhlimassa, vaikka ovatkin jo reilusti yli kolmekymppisiä. Muuttivat juuri pieneen citykaksioon, joten ei taida lastenteko olla edelleenkään suunnitteilla. Siskollani oli jossain vaiheessa kamala vauvakuume, silloin mes toppuutteli.
Kommentit (10)
Ellei tarkoiteta niitä, jotka kai aikovat yrittää lapsia, mutta vasta sitten, kun väitöskirja on tehty ym. :) Heidänkään kanssaan en pahemmin ole tekemisissä, koska asuvat niin kaukana - valitettavasti. Eikä siitä kiireisestä päätoimisen opettajan ja sivutoimisen tutkijan (siis samassa persoonassa) elämästä taitaisi tylsälle kotiäidille kovin suurta siivua liietä...
Ovat myös meidän esikoisemme kummeja.
Tunnen kyllä lapsettomia ihmisiä, mutta ilmeisesti he haluavat kuitenkin vielä joskus lapsia.
En ymmärrä miksei lapsellinen ihminen voisi olla ystävä lapsettoman kanssa.
On kai sitä nyt muitakin keskusteluaiheita kuin lapset. Itse ainakin mielelläänkin puhun muistakin asioista..
toisessa ollaan vauvakuumeisia ja ollaan todella vähän tekemisissä (siis meidän lapsen synytymän jälkeen)
toisessa ei vielä vauvakuumeilla ja tapaan toista puoliskoa todella usein.
Ollaan muutenkin niin erilaisia. Minä olen kotona lasten kanssa niin eipä oikein ole muuta kerrottavaa kun lapsiin liittyvää kun esim. kuulumisia kysytään.
Meillä on kyllä lapsi, muttei yhteinen.
Etkö siis lue lehtiä, kirjoja, seuraa uutisia? Etkö koskaan käy missään tai tapaa muita ihmisä?
Siis apua. Kuulostaa niin hurjalta, että minä en osaisi puhua mistään muusta, kuin lapsestani......
Yksi heistä on pitkäaikainen ystäväni, toinen taas nuorimman lapseni kummitäti ja -setä. Mieheni siskokaan ei halua omia lapsia. Kaikki olisivat vielä " lapsentekoiässä" mutta ovat päättäneet elää kahdestaan.
Vierailija:
Etkö siis lue lehtiä, kirjoja, seuraa uutisia? Etkö koskaan käy missään tai tapaa muita ihmisä?Siis apua. Kuulostaa niin hurjalta, että minä en osaisi puhua mistään muusta, kuin lapsestani......
Siis älä nyt ole noin musta valkoinen! Tottakai elämässäni on muutakin kuin lapset, mutta jotkut ihmiset ovat vaan niin erilaisia, ettei heidän kanssaan ole kauheasti puhuttavaa. Esim. kun kerroin tuttavasta jolla on vakavasti sairas lapsi niin tämä nainen sanoo, että ei kannata valittaa, se on ihan oma valinta. Siis, haloo: eihän kukaan valitse sitä, että lapsi on sairas! Tässä vain yksi esimerkki siitä miksi ei ole erityisesti juteltavaa. Tämä ei nyt sitten tarkoita sitä, että tavatessamme olemme aivan tuppisuita emmekä sano mitään. En oikein tiedä miten vääntäisin asian rautalangasta... ;) Ja ihmettelen kyllä tässä itsekin miksi vaivaudun edes yrittämään tällä palstalla ja tuntemattomalle ihmiselle :D Huvittavaa! :D :D
Monesti on helpompi sanoa, ettei halua lasta kuin ettei voi saada.