Sinä joka halveksut lähihoitajia...
Kommentit (17)
Vihatieteiden maisteri, koulutettu Helsingin yliopistossa. Tällä hetkellä työskentelen kaupungilla vihaajana.
Mistä päättelet, että joku halveksuu erityisesi lähihoitajia? Varmasti löytyy sairaita hyypiöitä halveksimaan ihan mitä ihmisryhmää tahansa, mutta he tuskin tällaisiin kysymyksiin vastaavat.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 09:26"]
Mistä päättelet, että joku halveksuu erityisesi lähihoitajia? Varmasti löytyy sairaita hyypiöitä halveksimaan ihan mitä ihmisryhmää tahansa, mutta he tuskin tällaisiin kysymyksiin vastaavat.
[/quote]
Et ole tainnut olla tällä palstalla vielä kauan? Lähihoitajat ovat ehdottomasti vihatuin ammattiryhmä täällä ja heidän työtään kutsutaan perseenpyyhkimiseksi. Surullista!
Lähärit, lääkärit, sh:t... Joo, onhan ne ihan jees, jos olet kuolemassa, mutta sattuneesta syystä terveydenhuoltosektoria viime aikoina kuormittaneena, olen pettynyt siihen umpityhmyyteen asioiden järjestelyssä, täsmällisyyden puutteeseen ja yleiseen ylimielisyyteen. Yksittäinen hoitaja tai lääkäri on usein ystävällinen ja avulias, mutta joku siinä vaan mättää.
Esimerkkejä:
- ollaan lasikopissa laumana ja ihmiset seisoo jonossa. Yksi tulee luukulle ja aina välissä menee sinne taakse. No, kai siellä niitä kuuluisi paperitöitä tehdään... ai, niin kerran näkyi toisesta lasista etuovi.com auki, kun siellä tiirailtiin asuntoja ja porukka seisoo sairaana jonossa odottamassa. Olen alkanut epäillä, ettei siellä nyt oikeasti niin kiire ole.
- Kun olet sairaana odottanut jossain yliankeissa olosuhteissa esimerkiksi 5 tuntia. (maannut laverilla froteepeiton kanssa palelemassa saamatta juomatilkkaa ja mihinkään ei saa liikkua) Kysyessäsi mahdollisuutta hakea syömistä ja juomista tai edes aikataulua, niin mihinkään ei saa lähteä ja mitään aika-arvioita ei voida antaa. Tuo on täydellistä ammattitaidottomuutta. Kyllä niitä aika-arvioita pitää pystyä alkaa antamaan. Ei missään muuallakaan ihmisiä voi tuolla tavoin kohdella. Huudetaan toki, ettei pysty ennustamaan ja vaikea sanoa ja sitten ihmiset on vihaisia, jos aikataulut ei pidä jne. Ei se poista sitä, että porukka on väliinpitämätöntä ja ammattitaidotonta, jos ei pysty sitoutumaan mihinkään aikoihin ja kysymisestäkin suututaan.
- saat lähetteen, lähetettä ei löydy ja luvataan soittaa, kun löytyy -> ei soiteta, soitat uudelleen -> ollaan ärtyneitä soittelusta jne. Ketään ei kiinnosta tarve päästä pikaisiin tutkimuksiin hengenvaarallisesta vaivasta
- ongelman tullessa sinut pakotetaan jonottamaan terkkariin, josta lääkärin kautta vasta saat luvan siirtyä sinne pääpaikalle, johon tiesit alunperin joutuvasi. Miksi ihmeessä moista juoksutusta ja lisäksi terkkarilääkärin kuormitusta tutulla asialla, jolle ei voi mitään?
jne.
Valitettavasti kaikki tuntemani lähihoitajat ovat jotenkin tyhmiä ja yksinkertaisia. Eivät osaa kirjoittaa oikein, ymmärrä monimutkaisia keskustelun aiheita ja pukeutuvat usein epämiellyttävästi. Siis crazy ageihin ja värikkäisiin blingbling -toppeihin. Kahdella lh -tutullani on myöskin kananpersetukan ja kouvolatukan sekoitus.
Ymmärtänet nyt miksen kestä heitä ja heidän seuraansa. Häpeän heitä.
ytk maisteri
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 09:46"]
Lähärit, lääkärit, sh:t... Joo, onhan ne ihan jees, jos olet kuolemassa, mutta sattuneesta syystä terveydenhuoltosektoria viime aikoina kuormittaneena, olen pettynyt siihen umpityhmyyteen asioiden järjestelyssä, täsmällisyyden puutteeseen ja yleiseen ylimielisyyteen. Yksittäinen hoitaja tai lääkäri on usein ystävällinen ja avulias, mutta joku siinä vaan mättää.
Esimerkkejä:
- ollaan lasikopissa laumana ja ihmiset seisoo jonossa. Yksi tulee luukulle ja aina välissä menee sinne taakse. No, kai siellä niitä kuuluisi paperitöitä tehdään... ai, niin kerran näkyi toisesta lasista etuovi.com auki, kun siellä tiirailtiin asuntoja ja porukka seisoo sairaana jonossa odottamassa. Olen alkanut epäillä, ettei siellä nyt oikeasti niin kiire ole.
- Kun olet sairaana odottanut jossain yliankeissa olosuhteissa esimerkiksi 5 tuntia. (maannut laverilla froteepeiton kanssa palelemassa saamatta juomatilkkaa ja mihinkään ei saa liikkua) Kysyessäsi mahdollisuutta hakea syömistä ja juomista tai edes aikataulua, niin mihinkään ei saa lähteä ja mitään aika-arvioita ei voida antaa. Tuo on täydellistä ammattitaidottomuutta. Kyllä niitä aika-arvioita pitää pystyä alkaa antamaan. Ei missään muuallakaan ihmisiä voi tuolla tavoin kohdella. Huudetaan toki, ettei pysty ennustamaan ja vaikea sanoa ja sitten ihmiset on vihaisia, jos aikataulut ei pidä jne. Ei se poista sitä, että porukka on väliinpitämätöntä ja ammattitaidotonta, jos ei pysty sitoutumaan mihinkään aikoihin ja kysymisestäkin suututaan.
- saat lähetteen, lähetettä ei löydy ja luvataan soittaa, kun löytyy -> ei soiteta, soitat uudelleen -> ollaan ärtyneitä soittelusta jne. Ketään ei kiinnosta tarve päästä pikaisiin tutkimuksiin hengenvaarallisesta vaivasta
- ongelman tullessa sinut pakotetaan jonottamaan terkkariin, josta lääkärin kautta vasta saat luvan siirtyä sinne pääpaikalle, johon tiesit alunperin joutuvasi. Miksi ihmeessä moista juoksutusta ja lisäksi terkkarilääkärin kuormitusta tutulla asialla, jolle ei voi mitään?
jne.
[/quote]
Näissä töissä usein sairaanhoitajat. Kysymykseeni et vastannut.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 09:47"]
Valitettavasti kaikki tuntemani lähihoitajat ovat jotenkin tyhmiä ja yksinkertaisia. Eivät osaa kirjoittaa oikein, ymmärrä monimutkaisia keskustelun aiheita ja pukeutuvat usein epämiellyttävästi. Siis crazy ageihin ja värikkäisiin blingbling -toppeihin. Kahdella lh -tutullani on myöskin kananpersetukan ja kouvolatukan sekoitus.
Ymmärtänet nyt miksen kestä heitä ja heidän seuraansa. Häpeän heitä.
ytk maisteri
[/quote]
Okei, se kuitenkin loukkaa minua, joka en ole sellainen. Ei ihmisiä saa lokeroida pelkästään koulutuksen vuoksi. Itse olen lähihoitaja, olen myös ylioppilas ja osaan kirjoittaa. Kananpersetukkaakaan en omista.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 09:47"]
Valitettavasti kaikki tuntemani lähihoitajat ovat jotenkin tyhmiä ja yksinkertaisia. Eivät osaa kirjoittaa oikein, ymmärrä monimutkaisia keskustelun aiheita ja pukeutuvat usein epämiellyttävästi. Siis crazy ageihin ja värikkäisiin blingbling -toppeihin. Kahdella lh -tutullani on myöskin kananpersetukan ja kouvolatukan sekoitus.
Ymmärtänet nyt miksen kestä heitä ja heidän seuraansa. Häpeän heitä.
ytk maisteri
[/quote]
Itse olen lähihoitaja, ja allekirjoitan kyllä nuo stereotypiat. Monessa työpaikassa kyllä tullutkin sellainen olo, että ei sieltä ainakaan sydänystäviä saa, kun keskustella ei voi muusta kuin Elloksen kuvastosta.
Toivottavasti sinäkin kuitenkin osaat nähdä ihmisen ihmisenä, etkä vain tuijota titteleitä.
Jokainen sivistynyt ihminen tietää että missä tahansa ammatissa on hyvin erilaisia ihmisiä. Lähihoitajia kuten esim. tuomareitakin on siis varmasti joka lähtöön. Itselläni sairaanhoitajana jäi ikävät kokemukset ensimmäisen pestini lähihoitajista, mutta kyseessä oli paikan työkulttuuri. Ei tiimityöskentelyä, vaan muut jätettiin aina oman onnensa nojaan.
Nykyisessä työpaikassani hoitohenkilökunta on asiallinen.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 09:54"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 09:47"]
Valitettavasti kaikki tuntemani lähihoitajat ovat jotenkin tyhmiä ja yksinkertaisia. Eivät osaa kirjoittaa oikein, ymmärrä monimutkaisia keskustelun aiheita ja pukeutuvat usein epämiellyttävästi. Siis crazy ageihin ja värikkäisiin blingbling -toppeihin. Kahdella lh -tutullani on myöskin kananpersetukan ja kouvolatukan sekoitus.
Ymmärtänet nyt miksen kestä heitä ja heidän seuraansa. Häpeän heitä.
ytk maisteri
[/quote]
Itse olen lähihoitaja, ja allekirjoitan kyllä nuo stereotypiat. Monessa työpaikassa kyllä tullutkin sellainen olo, että ei sieltä ainakaan sydänystäviä saa, kun keskustella ei voi muusta kuin Elloksen kuvastosta.
Toivottavasti sinäkin kuitenkin osaat nähdä ihmisen ihmisenä, etkä vain tuijota titteleitä.
[/quote]
Kerroin tittelini vain koska sitä ap kysyi. Minulle noin muuten ei ole väliä mitä ammattia perheeni ja läheiseni edustavat.
Ja ymmärrän tietenkin etteivät kaikki lähärit ole kuvailemani tapaisia.
7
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 09:47"]Valitettavasti kaikki tuntemani lähihoitajat ovat jotenkin tyhmiä ja yksinkertaisia. Eivät osaa kirjoittaa oikein, ymmärrä monimutkaisia keskustelun aiheita ja pukeutuvat usein epämiellyttävästi. Siis crazy ageihin ja värikkäisiin blingbling -toppeihin. Kahdella lh -tutullani on myöskin kananpersetukan ja kouvolatukan sekoitus.
Ymmärtänet nyt miksen kestä heitä ja heidän seuraansa. Häpeän heitä.
ytk maisteri
[/quote]
Onpa hassua, sillä äitini on lähihoitaja, hänellä on lisäksi opistotason tutkinto ja ylempi amk-tutkinto ja 9 approa suoritettuna avoimessa yliopistossa ja nyt hän on paria luentoa ja gradun viimeistelyä vaille juurikin yhteiskuntatieteiden maisteri. Ei voi yleistää. Eikä hänellä tietenkään töitä ole juurikaan ollut nyky-Suomessa.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 09:30"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 09:26"]
Mistä päättelet, että joku halveksuu erityisesi lähihoitajia? Varmasti löytyy sairaita hyypiöitä halveksimaan ihan mitä ihmisryhmää tahansa, mutta he tuskin tällaisiin kysymyksiin vastaavat.
[/quote]
Et ole tainnut olla tällä palstalla vielä kauan? Lähihoitajat ovat ehdottomasti vihatuin ammattiryhmä täällä ja heidän työtään kutsutaan perseenpyyhkimiseksi. Surullista!
[/quote]
Kiitos tiedosta. Olen todellakin uusi täällä. Jo nyt tuntuu, että en taida viihtyä, jos tämä on vihaajien ja halveksujien foorumi.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 10:06"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 09:30"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 09:26"]
Mistä päättelet, että joku halveksuu erityisesi lähihoitajia? Varmasti löytyy sairaita hyypiöitä halveksimaan ihan mitä ihmisryhmää tahansa, mutta he tuskin tällaisiin kysymyksiin vastaavat.
[/quote]
Et ole tainnut olla tällä palstalla vielä kauan? Lähihoitajat ovat ehdottomasti vihatuin ammattiryhmä täällä ja heidän työtään kutsutaan perseenpyyhkimiseksi. Surullista!
[/quote]
Kiitos tiedosta. Olen todellakin uusi täällä. Jo nyt tuntuu, että en taida viihtyä, jos tämä on vihaajien ja halveksujien foorumi.
[/quote]
Sitä tämä todellakin on, valitettavasti. Täällä ilkeillään aina, aiheesta riippumatta. Ohis.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 09:47"]
Valitettavasti kaikki tuntemani lähihoitajat ovat jotenkin tyhmiä ja yksinkertaisia. Eivät osaa kirjoittaa oikein, ymmärrä monimutkaisia keskustelun aiheita ja pukeutuvat usein epämiellyttävästi. Siis crazy ageihin ja värikkäisiin blingbling -toppeihin. Kahdella lh -tutullani on myöskin kananpersetukan ja kouvolatukan sekoitus.
Ymmärtänet nyt miksen kestä heitä ja heidän seuraansa. Häpeän heitä.
ytk maisteri
[/quote]
Mä olen myös ytk maisteri. Ja lähihoitaja :).
Älykkyyttä piisaa ja keskustella voin melkein mistä tahansa aiheesta kolmella kielellä sujuvasti ja parilla muullakin kohtuullisen hyvin. Pukeudun keskihintaisiin vaatemerkkeihin, arvostan pukeutumisessani laatua ja mukavuutta. Hiukseni ovat puolipitkät ja paksut. Kampaajalla käyn säännöllisesti leikkauttamassa kuivat latvat ja samalla siistitään kulmakarvat.
Kosmetiikassa arvostan myös laatua. Tykkään luonnollisuudesta ja siksi käytän mineraalimeikkejä, mm Lily Lolo, jota tilaan heidän omasta nettikaupastaan.
Tykkään myös matkustella ja silloin tällöin otammekin miehen kanssa pitkän viikonlopun jossain Euroopan kohteessa joko lasten kanssa tai ilman.
Ulkonäköni, käytökseni, puheeni ja kirjoitusteni perusteella kukaan ei varmaan minua lähihoitajaksi miellä. Se on kuitenkin ammattini. Ja olen ylpeä työstäni.
Jokainen vanhus, jota olen hoitamassa, saa hyvää hoitoa ja välittämistä loppuun asti. Se loppu on meillä kaikilla edessä. Siinä vaiheessa kun omat läheiset ei enää pysty sinusta huolehtimaan, sinusta huolehtii se sun halveksumasi lähihoitaja. Loppuun saakka.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 11:15"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 09:47"]
Valitettavasti kaikki tuntemani lähihoitajat ovat jotenkin tyhmiä ja yksinkertaisia. Eivät osaa kirjoittaa oikein, ymmärrä monimutkaisia keskustelun aiheita ja pukeutuvat usein epämiellyttävästi. Siis crazy ageihin ja värikkäisiin blingbling -toppeihin. Kahdella lh -tutullani on myöskin kananpersetukan ja kouvolatukan sekoitus.
Ymmärtänet nyt miksen kestä heitä ja heidän seuraansa. Häpeän heitä.
ytk maisteri
[/quote]
Mä olen myös ytk maisteri. Ja lähihoitaja :).
Älykkyyttä piisaa ja keskustella voin melkein mistä tahansa aiheesta kolmella kielellä sujuvasti ja parilla muullakin kohtuullisen hyvin. Pukeudun keskihintaisiin vaatemerkkeihin, arvostan pukeutumisessani laatua ja mukavuutta. Hiukseni ovat puolipitkät ja paksut. Kampaajalla käyn säännöllisesti leikkauttamassa kuivat latvat ja samalla siistitään kulmakarvat.
Kosmetiikassa arvostan myös laatua. Tykkään luonnollisuudesta ja siksi käytän mineraalimeikkejä, mm Lily Lolo, jota tilaan heidän omasta nettikaupastaan.
Tykkään myös matkustella ja silloin tällöin otammekin miehen kanssa pitkän viikonlopun jossain Euroopan kohteessa joko lasten kanssa tai ilman.
Ulkonäköni, käytökseni, puheeni ja kirjoitusteni perusteella kukaan ei varmaan minua lähihoitajaksi miellä. Se on kuitenkin ammattini. Ja olen ylpeä työstäni.
Jokainen vanhus, jota olen hoitamassa, saa hyvää hoitoa ja välittämistä loppuun asti. Se loppu on meillä kaikilla edessä. Siinä vaiheessa kun omat läheiset ei enää pysty sinusta huolehtimaan, sinusta huolehtii se sun halveksumasi lähihoitaja. Loppuun saakka.
[/quote]
Hienosti kirjoitettu kommentti. Se loppu on meillä kaikilla todellakin edessä.
Teholla hoitaja facebookissa.
Terveyskeskuspäivystys luukulla jono, tupa täynnä ihmisiä. Olen siinä luukulla lasit kiinni, " " puhelimessa päivittelee lomamatkan tapahtumia ja kuulumisia, sen lälkeen kun olen naputtanut luukkuun jatkaa miten pitäisi kahvitella kun ei olla nähty jne... Ihan sairaanhoitopiirin varoilla ystävällekö soitettiin KOSKA puheluun ei liittynyt mtn ammattiin liittyvää. Olisipa tajunnut kuka olen.
Labrassa, neidillä todella pitkät kynnet, varmaankin irto. Kysyin kynsistä mutta ei kuulemma nykyään haittaa.WHAT!!!
useamman lähärin juttuja olen kuunnellu sivusta kun puhutaan keskenään kaupungilla ihan kuuluvasti keskenään tai ystäville millaisia potilastapauksia ja kuvaukset ovat hyvin yksityiskohtaisi ja siihen sitten vielä lisätään omia mielipiteitä ky. Potilaista.
Paheksun pahasti tuollaista idiotismia.
Lääkäri ei uusi reseptiä koska on virolainen ja heillä nuorilla oireet/sairaudet menevät ohi ajastaan. Kyse on loppuelämän lääkityksestä jota ilman ei selviä pidemmän päälle hengissä.
Aivoinfarkti potilas oli tämän lääkärin mielestä humalassa.
Egyptiläinen ei tunnistanut sektiossa mikä rakenteissa on VAUVA! Kysyi toiselta mikä tämä on ja naist.taut.erikoislääkärin tyrmistynyt kivahdus amanuenssille oli kuulemisen arvoista. SE on se vauva!
onhan näitä tarinoita...