Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voihan h*'#vetti miten tylsää tämä äitiyslomalla olo on.

Vierailija
09.05.2014 |

NIIIN väsynyt tähän tällä hetkellä. lapset on ihania joo mutta mä olen tulossa ihan seinähulluksi tän loputtoman huushollaamisen kanssa joka täyttää mun elämän ja imee kaiken energian kuin joku musta aukko.

joojoo en ole masentunut lapsetonpieniävainhetken olikspakkotehdänelapset ja JAADIJAADIJAA.

kunhan nyt halusin purkautua.

anteeks ja kiitos.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niiiin tiedän mitä tarkoitat.

Vierailija
2/17 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee töihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans tiedän tunteen niin hyvin. Noi pyykkikasat ja ainainen astianpesukoneen täyttö ja tyhjäys, ruuanlaittaminen ja "pitäisi siivota" - tunne jne.. Ehkä niihin itsellä eniten auttaa pieni irtiotto arjesta. Joku kyläily tai vieraiden kutsuminen. Se voi olla myös ihan tosi pienikin, vaikka käy jossain syömäs ettei itse tartte tehdä ja siivota jälkiä.. Pitäisi itsekin muistaa ottaa irtiottoja enemmän. ..ja muutenkin rennommin.. ..tunteiden purkaminen helpottaa :) tsemppiä arkeen.

Vierailija
4/17 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 10:15"]

Minkä ikäiset lapset sinulla on ap?

[/quote]

vauva ja leikki-ikäinen.

ap

Vierailija
5/17 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä välillä jossain.

Vierailija
6/17 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastatko jotain? Siis ihan ilman lapsia?

Mä olen pitkän linjan kotiäiti ja mulla alkoi pää hajoamaan, jos en päässyt vähintään 3 kertaa viikossa iltaisin omille menoilleni. Yleensä kävin kuntosalin jumpissa, mutta jo ruokakaupassa käynti ilman lapsia oli rentouttavaa.

Vierailija
7/17 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mahdollista ottaa pieni irtiotto jonain viikonloppuna? Helpottaa kummasti kun voi hetkeksi unohtaa perheen pöyrittämisen.

Vierailija
8/17 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin sama tunne. Tuntuu, etten jaksa tätä. Oon siis todella yksinäinen ja tosiaan jatkuva siivous ottaa pattiin.

Käyn perhekerhossa ja lenkillä ym.

Vierailija
9/17 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kysymys ei ole tarkoitettu vittuiluksi, mutta onko se jatkuva siivoaminen ihan välttämätön pakko? Totta kai on kiva, että koti on siisti, mutta joskus voi antaa repsottaakin.En ole itse mikään supersiisti ihminen, mutta tykkään kyllä järjestyksestä. Välillä kuitenkin annan paikkojen repsottaa ihan hyvällä omallatunnolla.

Vierailija
10/17 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän..  elämäni murmelina. Epäkiitollisin yksinäisin työ mitä olen tehnyt.

Vierailija
11/17 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:51"]

Tiedän..  elämäni murmelina. Epäkiitollisin yksinäisin työ mitä olen tehnyt.

[/quote]

no NIMENOMAAN.

kun sitä helkkarin pyykkikasaa yrittää pienentää joka JULMETUN päivä niin mielessä pyörii vaan 'groundhog day, groundhog day, groundhog day'. 

se pyykkikasa nauraa mulle mun selän takana. Mä kuulen sen jo unissanikin.

ap

Vierailija
12/17 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta onko sulla mitään harrastuksia? Käytkö jossain perhekerhossa tmv. lapsen kanssa?

Vierailija
13/17 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasta tämä on. Mua ärsyttää eniten että mies odottaa ruoan odottavan pöydässä kun tulee töistä kotiin. En jaksa olla kodinhengetär. Sitten koira tuijottaa koko ajan ja vaatii ulos. Sataa eikä huvita ulkoilla.

Lämpimänä kesäpäivänä taas on kiva olla äitiyslomalla. Niitä päiviä odotellessa.

Vierailija
14/17 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm.... älä nyt ap ota tätä vittuiluna, mutta tuo on asennekysymys. Ja priorisointikysymys.

Vähennä tylsää työtä: osta pesutorni, robotti-imuri, palkkaa siivooja. Jos massi ei riitä, niin vähennä sitä siivousta ja pyykkäystä. Mitä VÄLIÄ sillä on, vaikka kotosalla pienellä lapsella on tahroja paidassa?

Lisää hupia. Sovi miehen/siskon/naapurin kanssa omasta ajasta. YYA-periaate kunniaan: kun sä vahdit lapsia nyt, mä vahdin huomenna. Pääset joskus leffaan tai lenkille omin päin.

Ja: muista, lapset on pieniä sen pienen hetken. Kun olet vanha, et sinä muistele haikeana sitä ja tätä palaveria duunipaikan neukkarissa, sä muistat JUURI nuo hetket, jolloin sinusta tuntuu, että aivot hajoaa. Usko tai älä!

Kannattaa myös rukata asennetta, ehkä. En nyt tiedä, oletko niitä uranaisia, jotka - kun vähänkään puheiden rivienvälejä aistii - eivät arvosta palkatonta uusintamistyötä ollenkaan. Joiden mielestä elämä on aina "siellä jossain", jossa saa viipottaa jakkupuku yllä ja nostaa liksaa. Todellisuudessa lapsen kehitys ja psykologia ovat ihan professuuritason juttuja, joten vaikka äkkiseltään luulisi, että "kuka tahansa lapsia osaa kasvattaa", niin SIINÄKIN on totta vie finessejä olemassa, jos vähänkään viitsii paneutua ja ottaa selvää. Juu, arki sujuu suorittamisvaihteella helposti itse kullakin, mutta meinaan jos joskus iskee tunne, että tää on vaan aina tätä, niin voihan sitä miettiä siltä kannalta, että sen "tämän" voisi tehdä paremminkin...

Tsemppiä ap, tuo olovaihe on ehkä hiukan tylsä, mutta se on lapsillesi maailman arvokkain ajanjakso. Pidä itsestäsi huolta ja vähennä tylsiä työvaiheita mahdollisimman paljon.

terv. keski-ikäinen teinien äiti

Vierailija
15/17 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä ap nyt vaan annat tosi tyhmän kuvan itsestäsi. Ei luulisi olla kovin vaikeaa järjestää itselleen jotain mieleistä ohjelmaa. Jos et järjestä, niin aika hölmöä valittaa.

Vierailija
16/17 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän sua ap oikein hyvin! 5kk kotona ja todellakin olen tosi kyllästynyt. Mä en koe saavani mitään iloa edes perhekerhoista yms. Samalla tavallahan siellä lasta hoidetaan ja puheenaiheetkin pyörii lasten/kodin/kotitöiden/ruoanlaiton ympärillä. Ei kummoinen irtiotto. Äippärahalla ei kyllä ole euroakaan varaa shoppailla, matkustella tai harrastaa, että kirjasto ja kävely on ne suurimmat ilot.. Kaverit ja suku kaukana ja TÖISSÄ. Blääh!

Vierailija
17/17 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset lapset sinulla on ap?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi