hyvää huomenta av:mammat. kysymys!
olen tässä vuoden verran seurannut tätä palstaa ja voin todeta vain yhden asian: täällä on todella paljon huonossa parisuhteissa eläviä..miks?
ettekö arvosta itseänne vai mitä?
jos arvostaisitte itseänne enemmän tilanne ei olisi ehkä niin paha.
ei kukaan täysjärkinen ihminen anna itseään kohdella sillä tavoin ku osa täällä antaa.
kunnon mies kunnioittaa vaimoaan ja lapsiaan. nämä kaksi pitäisi laittaa aina elämässä etusijalle. eikö seurustelu aikana jo huomaa onko toisella sitä kunnioitusta toista kohtaan vai mistä tämä johtuu?
kokemuksien mukaan mies kohtelee naista ku tossua jos nainen antaa siihen mahdollisuuden. naisten pitäisi olla tiukempia ja vaatia kohtelemaan itseään tasavertaisena kumppanina. johtuuko tämä siitä että ei uskalleta laittaa sikaa pellolle ku mies on tuhonnut kaiken itseluottamuksen?
en hauku ketään naista vaan päinvastoin, minä kunnioitan naisia. mutta toistaiseksi ei ole löytynyt sellaista kumppania joka kunnioittaisi minua.
oon pahoillani en saanut ehkä puettua tätä tekstiks niin hyvin ku miltä se päässä näytti.
hyvää viikonloppua teille kaikille :)
mies24
Kommentit (7)
Jos täälä onneensa hehkuttaa, niin saa katkerat kurat niskaansa. Kel onni on se onnen kätkeköön. T: Toinen vanhus
Teoriat on teorioita ja käytäntö käytäntöä.
Aika usein sellaisissa suhteissa on kyllä ihan kummallakin peiliin katsomisen paikka. Esim. tekstistä voi nopeasti päätellä millainen nainen itse on, yleensä äkkipikaisuuteen, kiroiluun ja väkivaltaan liittyvät kertomukset kertovat myös siitä, että parisuhteessa kumpikin haistattelee toisilleen, on alkoholinkäyttöä sekä suuria riitoja usein. Ei tuollaista naista voi mitenkään "pelastaa", ei vaikka olisit kuinka "kunnollinen mies". Tuollaisissa parisuhteissa on kummallakin osapuolella selvästi ongelmia, henkilökohtaisia sellaisia. Uuteen suhteeseen hyppääminen ei auta, vaan usein aiheuttaa lisää särkyneitä sydämiä.
Ehkä kyse on ainakin osittain huonosta itsetunnosta ja siitä, että pelkää yksinäisyyttä enemmän kuin mitään muuta. Toiseksi voi olla sinisilmäisyyttä ja haavetta romanttisesta rakkaudesta tyyliin "kyllä se mies muuttuu kun minä sitä niin rakastan..." Yllättävän moni nainen kuvittelee itsessään olevan vikaa, eli ei ole sille miehelle tarpeeksi hyvä jos mies kohtelee huonosti.
Toisaalta helpommin anonyymille palstalle kirjoitetaan silloin, kun on vaikeaa ja faecbookiin silloin, kun menee hyvin.
Ja illäkin on merkitystä millaista parisuhteen mallia on lapsuuden kodissaan katsonut vierestä eli miten korkealle on rimansa asettanut. Jos isä/äiti on vain juopotellut kaiken vapaa-aikansa niin ei kai ihme jos tyytyy itsekkin juoppoon tai sitten varoositä sorttia yli kaiken ja haksahtaakin vahingossa pettäjään/hakkaajaan. Elämä ei ole niin suoraviivaista ja helppoa, " teet vain oikeat ratkaisut ja kaikki sujuu", kuin jotkut luulee. Tiedoksesi Ap.
Sellaista se elämä on, välillä menee hyvin, välillä huonosti, välillä on normaalia tasaista, mutta kerrotaanko täällä siitä hyvin menemisestä? Ei se taida ketään kiinnostaa. Jos taas suhteessa on mietittävää ja haluaa niihin mahdollista apua muilta, kirjoitetaan tänne aloitus. Puolensa on siis kaikilla asioilla ja me näemme tai luemme siitä vain hyvin pienen osan. Huokaus, tunnen itseni välillä niin vanhaksi täällä... T. kolmen teinin 40 vuotias äiti