Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

akne, ihotautilääkäri ja apua!

Vierailija
09.05.2014 |

Onko muuta keinoa päästä ihotautilääkärille kuin varata aika yksityiseltä, sillä yksityiselle minulla ei ole varaa. Tänäkin aamuna itkin silmät päästäni kun ihoni on aivan karmeassa kunnossa ja olen niin väsynyt tappelemaan sen kanssa ja en tiedä mitä tekisin. Olen vielä alaikäinen ja äitistäni ei ole minulle mitään apua tämän ongelman kanssa.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun täytyy mennä julkiselle puolelle yleislääkärin vastaanotolle ja vaatia, nimenomaan VAATIA pääsyä ihotautilääkärille. Sano, että haluat Roaccutan-kuurin. Se on ainoa lääke, joka sinua voi auttaa. Yleislääkäri ei voi sitä määrätä, joten sinun täytyy saada lähete ihotautilääkärille. Puhun tässä kokemuksen syvällä rintaäänellä. Haaskasin nuoruudestani hyviä vuosia rumana aknenaamana, kun en tajunnut heti vaatia Roaccutania, vaan suostuin lääkärien ehdottamiin turhiin voiteisiin ja antibiootteihin.

Vierailija
62/62 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:48"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:45"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:43"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 07:50"]

Olen 16 ja cypretyliä olen syönyt vuoden verran. Ennen koko naamani näytti siltä, että siihen on iskenyt jonkin asteinen rutto, mutta cypretyli auttoi sen verran että tällä hetkellä sitä ruttoa esiintyy vain leuassa nenässä ja välillä otsassa. Leuan ja suunympöristön alue on pahin. Kaiken lisäksi minulla on vielä atooppinen iho ja naamani on finnien lisäksi täynnä kuivia laikkuja. Välillä on "ihan hyviä kausia" mutta suurimman osan ajasta tappelen ihoni kanssa. Jos ei ole paljon finneja sitten ihoni on kuin saharan autiomaa ja jos ihoni taas ei ole kuiva se on täynnä finnejä.... finneistä vielä sen verran, että ne ei ole koskaan valkopäitä sillä (dermatillomania) revin ne pois tai sitten be on isoja ihonalaisia finnejä. Ei kiva.

[/quote]

lopeta heti se repiminen. Ei se ole kuin itsekurista kiinni. Ihosi paranee kahdessa viikossa, ihan ilmaiseksi, takaan sen. Ja sitten lakkaa käyttämästä liian vahvoja kuivattavia puhdistusaineita. Hae apteekista edullinen perusvoide ja käytä sitä puhdistusmaitojen ja saippuoiden tilalla. Tämän lisäksi kunnollinen hajustamaton kosteusvoide ja varmaan paranee.

[/quote]

Jaa että akne paranee kun antaa sen olla? Epäilen.

[/quote]

Joo, en mäkään usko. Erilaisiin akneihin on erilaiset hoitokeinot. Toiset voivat tietenkin parantua itsestään, mutta toiset eivät. Mun miehellä oli akne murrosiästä kolmekymppiseksi, kunnes varasin hänelle ihotautilääkäriltä ajan. Ja vieläkin akne vaatii paikallishoitoa silloin tällöin.

[/quote]

Hei, kertoisitko millaista paikallishoitoa hän käyttää? 

Mulla on paha hormonaalinen akne-taipumus.20-vuotiaana aloitin diane novat ja söin samalla roaccutan-kuurin, ja iho parani täysin ja pysyi hyvänä kunnes lopetin novat tullakseni raskaaksi. Iho räjähti heti ja oli ihan hirveä. Vähitellen kasvojen iho parani luojan kiitos, mutta yläselkä jäi huonoon kuntoon ja on sitä vielä nytkin, 7 vuotta ja 2 lasta myöhemmin. En halua enää roaa, mutta en tiedä mikä muu auttaisi.

Ap, mene terveyskeskukseen ja selitä tilanne tk-lääkärille. Jos akne on oaha, saat lähetteen ihotautilääkärilke. Kannattaisi ehkä kokeilla myös toista pillerimerkkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän