Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

akne, ihotautilääkäri ja apua!

Vierailija
09.05.2014 |

Onko muuta keinoa päästä ihotautilääkärille kuin varata aika yksityiseltä, sillä yksityiselle minulla ei ole varaa. Tänäkin aamuna itkin silmät päästäni kun ihoni on aivan karmeassa kunnossa ja olen niin väsynyt tappelemaan sen kanssa ja en tiedä mitä tekisin. Olen vielä alaikäinen ja äitistäni ei ole minulle mitään apua tämän ongelman kanssa.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 09:09"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:48"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:45"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:43"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 07:50"]

Olen 16 ja cypretyliä olen syönyt vuoden verran. Ennen koko naamani näytti siltä, että siihen on iskenyt jonkin asteinen rutto, mutta cypretyli auttoi sen verran että tällä hetkellä sitä ruttoa esiintyy vain leuassa nenässä ja välillä otsassa. Leuan ja suunympöristön alue on pahin. Kaiken lisäksi minulla on vielä atooppinen iho ja naamani on finnien lisäksi täynnä kuivia laikkuja. Välillä on "ihan hyviä kausia" mutta suurimman osan ajasta tappelen ihoni kanssa. Jos ei ole paljon finneja sitten ihoni on kuin saharan autiomaa ja jos ihoni taas ei ole kuiva se on täynnä finnejä.... finneistä vielä sen verran, että ne ei ole koskaan valkopäitä sillä (dermatillomania) revin ne pois tai sitten be on isoja ihonalaisia finnejä. Ei kiva.

[/quote]

lopeta heti se repiminen. Ei se ole kuin itsekurista kiinni. Ihosi paranee kahdessa viikossa, ihan ilmaiseksi, takaan sen. Ja sitten lakkaa käyttämästä liian vahvoja kuivattavia puhdistusaineita. Hae apteekista edullinen perusvoide ja käytä sitä puhdistusmaitojen ja saippuoiden tilalla. Tämän lisäksi kunnollinen hajustamaton kosteusvoide ja varmaan paranee.

[/quote]

Jaa että akne paranee kun antaa sen olla? Epäilen.

[/quote]

Joo, en mäkään usko. Erilaisiin akneihin on erilaiset hoitokeinot. Toiset voivat tietenkin parantua itsestään, mutta toiset eivät. Mun miehellä oli akne murrosiästä kolmekymppiseksi, kunnes varasin hänelle ihotautilääkäriltä ajan. Ja vieläkin akne vaatii paikallishoitoa silloin tällöin.

[/quote]

aapee aiheuttaa oman aknensa tuolla repimisellä. Mikään lääke ei tehoa niin kauan kuin hän jatkaa nyppimistä, sillä nyppimällä ja puristelemalla hän levittää

tulehdudta ihon alla Aina uudestaan ja uudestaan. Ja on HYVIN mahdollista, suorastaan todennäköistä, että iho rauhoittuisi nopeasti kun sitä lakattaisiin pahoinpitelemästä ja tulehduttamasta.

[/quote]

Herranjestas sinun kanssa :o Vaikka se repiminen pahentaa tilannetta ei se akne itsestään katoa!

Ja aloittajalle, että älä anna sitten kenenkään vähätellä ongelmaasi tai et ikinä saa kunnon apua ihoosi!

Vierailija
2/62 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin...terkkarilla tuli käytyä, mutta ei se sieltä mihinkään edennyt. "Kokeile vaihtaa ihonhoitotuotteita ja rutiineja jos auttaisi." Naamasta lähtee nahka, mutta finniä pukkaa vaikka iho olisi kuin hiekkapaperia ja sitten käsketään kokeilla rasvaisempaa rasvaa vaikka selitin että se rasvaus vielä pahentää tätä pirun finnitilannetta. Soitanko nyt sinne tervryskeskukseen ja varaan ajan?

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niin ap! ja vaadi pääsyä ihotautilääkärille, terkkarilla olet jo käynyt tämän asian kanssa!

Yksi itselläni tehonnut, yksityisen ihotautilääkärin määräämä voide on nimeltään avitcid.

Tsemppiä asian kanssa! Nyt kun hoidat sen, tilanteesi varmasti paranee ajan kuluessa. Nyt se ei tunnu ehkä siltä, mutta usko pois, meitä on monia, joilla on niin käynyt.

t.aiemmin ketjuun kirjoittanut

Vierailija
4/62 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään että terveyskeskuksenkaan taholta ei tarjota apua vaan kuitataan ongelma "ei se niin paha ole." Ihoni on siitäkin kinkkinen että ikinä ei tiedä miltä se seuraavana päivänä näyttää. Tänään saattaa olla kuiva korppu ilman finnejä mutta huomenna niitä finnejä saattaa olla koko vuoden edestä, sitten on ne harvinaiset pöivät että iho näyttää hyvältä ainakin kaukaa katsottuna. Tietenkin tällainen hyvä päivä sattuu silloin kun tapaan sen lääkärin...

-ap

Vierailija
5/62 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon niin kyllästyny tähän ainaiseen tappelemiseen tän ihon kaa, vaikka mä tiedän et tää vois olla paljon pahempikin niin miks mulla ei silti olis oikeus hyvään ihoon vaikka "ei tää niin paha oo." Turhauttavaa taistelua päivästä toiseen ja ei ketään kuka edes haluais ymmärtää. Välillä itekkin mietin jos mä vaan luovutan ja kärsin mun tappion. Suututtaa ja itkettää. Mä en ees muista koska viimeks mun iho olis ollut silee. Aina on jotain, joko se on kuiva tai finninen tai just on puhkeemas jättimäinen finni tai muuta.

-todella turhautunut ja valittava ap

Vierailija
6/62 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ruokavalio sinulla ap on?

Vierailija
7/62 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 16:14"]Millainen ruokavalio sinulla ap on?

[/quote]

Ihan normaali. Olen kyllä kokeillut muuttaa ruokavaliotakin mutta se ei ole auttanut. Oikeastaan olen kokeillut lähes kaikkia tavallisia ja vähän epätavallisempiakin itsehoitokeinoja.

Vierailija
8/62 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 10:18"]Sinun täytyy mennä julkiselle puolelle yleislääkärin vastaanotolle ja vaatia, nimenomaan VAATIA pääsyä ihotautilääkärille. Sano, että haluat Roaccutan-kuurin. Se on ainoa lääke, joka sinua voi auttaa. Yleislääkäri ei voi sitä määrätä, joten sinun täytyy saada lähete ihotautilääkärille. Puhun tässä kokemuksen syvällä rintaäänellä. Haaskasin nuoruudestani hyviä vuosia rumana aknenaamana, kun en tajunnut heti vaatia Roaccutania, vaan suostuin lääkärien ehdottamiin turhiin voiteisiin ja antibiootteihin.

[/quote]Tässä on asiaa! Minäkin kokeilin vaikka ja mitä, vasta roaccutan auttoi kun lopulta sen sain! Mutta herran jestas miten sitä piti vaatia! Lääkärit vain, että et sitten voi hankkia lasta samaan aikaan kun kuuri päällä. Haloo olin 17 vuotias, ei ollut perheen perustaminen edes ajankohtaista :D Labrakokeissa pitää ravata ja tuplaehkäisy oltava, mutta kannatti.

Vierailija
9/62 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roaccutania varmaan vaatisinkin, mutta se on kallis. Osaisiko joku sanoa suuntaa antavia hintoja, vaikka tuskin minulla rahat silti riittää jos itse joudun maksamaan.

-ap

Vierailija
10/62 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 16:19"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 10:18"]Sinun täytyy mennä julkiselle puolelle yleislääkärin vastaanotolle ja vaatia, nimenomaan VAATIA pääsyä ihotautilääkärille. Sano, että haluat Roaccutan-kuurin. Se on ainoa lääke, joka sinua voi auttaa. Yleislääkäri ei voi sitä määrätä, joten sinun täytyy saada lähete ihotautilääkärille. Puhun tässä kokemuksen syvällä rintaäänellä. Haaskasin nuoruudestani hyviä vuosia rumana aknenaamana, kun en tajunnut heti vaatia Roaccutania, vaan suostuin lääkärien ehdottamiin turhiin voiteisiin ja antibiootteihin.

[/quote]Tässä on asiaa! Minäkin kokeilin vaikka ja mitä, vasta roaccutan auttoi kun lopulta sen sain! Mutta herran jestas miten sitä piti vaatia! Lääkärit vain, että et sitten voi hankkia lasta samaan aikaan kun kuuri päällä. Haloo olin 17 vuotias, ei ollut perheen perustaminen edes ajankohtaista :D Labrakokeissa pitää ravata ja tuplaehkäisy oltava, mutta kannatti.

[/quote]Jatkan vielä. Nyt kun sanoit, että jonain päivänä iho on kuiva korppu ilman finnejä, niin alkoi epäilyttämään tuo roan tarve. Se lääke nimittäin kuivattaa aivan kamalasti. Muista olla sitten meikittä kun menet sinne lääkäriin :)

Vierailija
11/62 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 16:23"][quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 16:19"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 10:18"]Sinun täytyy mennä julkiselle puolelle yleislääkärin vastaanotolle ja vaatia, nimenomaan VAATIA pääsyä ihotautilääkärille. Sano, että haluat Roaccutan-kuurin. Se on ainoa lääke, joka sinua voi auttaa. Yleislääkäri ei voi sitä määrätä, joten sinun täytyy saada lähete ihotautilääkärille. Puhun tässä kokemuksen syvällä rintaäänellä. Haaskasin nuoruudestani hyviä vuosia rumana aknenaamana, kun en tajunnut heti vaatia Roaccutania, vaan suostuin lääkärien ehdottamiin turhiin voiteisiin ja antibiootteihin.

[/quote]Jatkan vielä. Nyt kun sanoit, että jonain päivänä iho on kuiva korppu ilman finnejä, niin alkoi epäilyttämään tuo roan tarve. Se lääke nimittäin kuivattaa aivan kamalasti. Muista olla sitten meikittä kun menet sinne lääkäriin :)

[/quote]

Juu meikittä menen koska olen nykyään niin taitavaa peittämään virheet, että lääkärikin varmaan ihmettelisi missä vika.

-ap

Vierailija
12/62 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultaseni, mene apteekkiin ja pyydä sekoittamaan 25% sinkkihaudetta steriiliin veteen. Ja haudo sillä kasvojasi n. 2 t. kerrallaan. Auttaa. Sinnki yleensäkin on oikea hoitopommi iholle. Itelläni hirveä ihottuma koko kropassa, koeteltu kaikkea, jopa valohoitoa, mutta sinkki puree!!!

Vierailija
13/62 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 16:29"]Kultaseni, mene apteekkiin ja pyydä sekoittamaan 25% sinkkihaudetta steriiliin veteen. Ja haudo sillä kasvojasi n. 2 t. kerrallaan. Auttaa. Sinnki yleensäkin on oikea hoitopommi iholle. Itelläni hirveä ihottuma koko kropassa, koeteltu kaikkea, jopa valohoitoa, mutta sinkki puree!!!

[/quote]

Olen kokeillut sinkkiä monessa eri muodossa esim. tabletteina ja sinkkitahnana, mutta tahna ainakin vain pahensi tilannetta. :(

-ap

Vierailija
14/62 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roan hinnat löytyy mm. täältä: http//www.yliopistonapteekki.fi

Mene suoraan yksityiselle ihotautilääkärille. Tk:sta saaneet antibioottia oraalisesti kuukausiksi siihen mahd.lisänä toista antibioottia voiteena/linimenttinä. Tulossa kesä, suurin osa antibiootista (siis acneen määr.) ei sovi yhteen auringon kanssa. Ja muutoinkin, kun antibiootin lopettaa niin oireet useimmiten pamahtavat takaisin, eli se antibiootti ei varsinaisesti paranna sitä acnea, ei ainakaan hormonaalista, pitää vain sen "kurissa".

Roaa ei tosiaan tk-lääkäri voi määrätä ja JOS hän kirjoittaa  lähetteen julkiselle ihotautilääkärille niin siinä voi sitten tovi jos toinenkin vierähtää ennen kuin sinne pääset.

Miksi sinun pitäisi tuon ikäisenä maksaa omat lääkkeesi? Vanhempasi ovat velvollisia tekemään sen!

Vierailija
15/62 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori virhe, siis: http://www.yliopistonapteekki.fi 

Sieltä löytyy tuotteet, hinnat, laskuri jne.

Vierailija
16/62 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 16:35"]Roan hinnat löytyy mm. täältä: http//www.yliopistonapteekki.fi

Mene suoraan yksityiselle ihotautilääkärille. Tk:sta saaneet antibioottia oraalisesti kuukausiksi siihen mahd.lisänä toista antibioottia voiteena/linimenttinä. Tulossa kesä, suurin osa antibiootista (siis acneen määr.) ei sovi yhteen auringon kanssa. Ja muutoinkin, kun antibiootin lopettaa niin oireet useimmiten pamahtavat takaisin, eli se antibiootti ei varsinaisesti paranna sitä acnea, ei ainakaan hormonaalista, pitää vain sen "kurissa".

Roaa ei tosiaan tk-lääkäri voi määrätä ja JOS hän kirjoittaa  lähetteen julkiselle ihotautilääkärille niin siinä voi sitten tovi jos toinenkin vierähtää ennen kuin sinne pääset.

Miksi sinun pitäisi tuon ikäisenä maksaa omat lääkkeesi? Vanhempasi ovat velvollisia tekemään sen!

[/quote]

Äitini mielestä saan meikillä peitettyä kaiken niin hyvin että enhän minä mitään lääkkeitä tarvi. (Tuntuu että hän paheksuu lääkkeitä muutenkin esim. ei tykkää jos ottaa buranaa menkkakipuihin). Mutta olisi tosiaan kiva kesälläkin olla ilman meikkiä, mutta en minä tällä pärställä viitsi. Äitini ratkaisu tähän on että aurinko parantaa ihoni...

-ap

Vierailija
17/62 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 16:38"]Sori virhe, siis: http://www.yliopistonapteekki.fi 

Sieltä löytyy tuotteet, hinnat, laskuri jne.

[/quote]

Ja kiitos linkistä käyn katsomassa :)

-ap

Vierailija
18/62 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ap kuvia kasvoistasi niinä pahimpina päivinä. Voit näyttää niitä lääkärille. 

Jos terveyskeskuslääkäri ymmärtää asian, voisiko hän soittaa äidillesi ja selittää että ihoa pitää hoitaa. Tai käyt siellä lääkärillä ja sitten kerrot itse äidillesi että lääkärien terveiset oli että tämä ei mene ohi kotikonsteilla.

Paljon tsemppiä! 

Vierailija
19/62 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitse käyttää nimenomaan Roaccutania, joka on markkinoiden kalleiden valmiste. Sille löytyy halvempia rinnakkaisvalmisteita, jotka ovat siis täysin samaa ainetta.

Vierailija
20/62 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 16:46"]Ota ap kuvia kasvoistasi niinä pahimpina päivinä. Voit näyttää niitä lääkärille. 

Jos terveyskeskuslääkäri ymmärtää asian, voisiko hän soittaa äidillesi ja selittää että ihoa pitää hoitaa. Tai käyt siellä lääkärillä ja sitten kerrot itse äidillesi että lääkärien terveiset oli että tämä ei mene ohi kotikonsteilla.

Paljon tsemppiä! 

[/quote]

Nuo kuvat oli hyvä idea! Täytyy tosiaan napsia kuvia niin on todistusaineistoakin mukana. Kiitos kovasti! :)

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme