9. luokka ja opettajien "voitelu"
Toistaiseksi on tyytynyt lipeviin kehuihin ja antanut aina jotain pientä opettajille suklaarasia tms. Mutta nyt pitäisi vähän korottaa panoksia, koska 9. luokan päästötodistukseen pitäisi saada hyvät arvosanat. Millä tavalla olette toimineet?
Kommentit (15)
Mitäs, jos vaikka panostaisitte läksyjen tekoon ja asioiden oppimiseen. Tulokset sitten puhuvat puolesta. Pärjää sitten siellä lukiossakin, kun on hyvä pohja mistä lähteä ja tottunut tekemään töitä oppimisen eteen.
0/5
Aika kulunut aihe näin joulun alla.
Muistaakseni jouluna ei muistettu mitenkään ja keväällä ruusulla. Keskiarvo 9,5.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs, jos vaikka panostaisitte läksyjen tekoon ja asioiden oppimiseen. Tulokset sitten puhuvat puolesta. Pärjää sitten siellä lukiossakin, kun on hyvä pohja mistä lähteä ja tottunut tekemään töitä oppimisen eteen.
Tämä on kyllä ainoa voitelu, joka minuun on ikinä tehonnut. T. Yläkoulun ope
Vierailija kirjoitti:
Opettajana arvostan lahjakortteja. 50€ saa jotain jotain pikku korotusta kevättokareihin.
Lahjakortti on loistava idea! Kiitos siitä. Se on ikään kuin vielä harmaan alueen rajoilla (vrt setelit). Tätä pitääkin hyödyntää. Ja siihen joku tarina mausteeksi, että on saanut joltain tutulta, käyttämätön, tai tukee suomalaista työtä samalla tms. Tätä voisinkin kokeilla. AP
Vierailija kirjoitti:
0/5
Keväällä asia on myöhäistä. Kevät todistus kun annetaan käteen, niin homma on taputeltu jo. Nyt jouluna on viimeinen todellinen tilaisuus vaikuttaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
0/5
Tähän aikaan viimeistään pitää voitelu aloittaa, kun keväällä se on usein myöhästä. Eikö yhteishaku edelleen ole kuitenkin helmikuussa?
Eihän ne yläasteen opettajan mitään jatkokouluja päätä. Voitelut pitää aloitta virastoista ja missä hitossa ne paikat nyt jaetaankaan?
Yläasteen ope voi vaan antaa paremman numeron. Pkseudulla kun on useita eliittikouluja.
Ei opettaja tuollaiseen voiteluun suostu, koska ammattietiikka kieltää sen. Ja mitä hyötyä sun lapselle olisi paremmista arvosanoista, jos ei niitä ole oikeasti ansaittu? Karhunpalvelus se olisi, mikä kostautuu myöhemmin.
Entitled parent siellä järjestelee lapsensa elämää omien arvojensa mukaiseksi. Aidan yli siitä, mistä se on matalin. Lahjuksilla eteenpäin elämässä jne.
Kuinka monta kertaa mahdat äitiliini uikuttaa oman pomosi karvaisten pakaroiden alla epävirallisena ylimääräisenä maksuna työpaikastasi.
Eiköhän se lukiopaikka ratkea loppupeleissä pääsykokeissa. Ei siinä voitelut auta. Jos nuoressa ei ole ainesta, niin menköön sitten jonnekin lukioon, missä ei ole karsintaa ja pääsee ilman pääsykoetta.
Minä olen yläkoulun opettaja enkä saa koskaan lahjoja. Muutaman kerran minulle on annettu kortti. Muuta en kaipaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen yläkoulun opettaja enkä saa koskaan lahjoja. Muutaman kerran minulle on annettu kortti. Muuta en kaipaakaan.
Niinpä, alakoulussa niitä lahjoja annetaan. No ysit joskus lähtiessään muistaa.
Mitäs päästöjä teidän lapsi päästää, jos saa päästötodistuksen kuten autot? Meidän ysiluokkalainen saa keväällä päättötodistuksen.
Opettajana arvostan lahjakortteja. 50€ saa jotain jotain pikku korotusta kevättokareihin.