Minulle ei kukaan tule kertomaan mitä minä saan jouluna tehdä ja minne saan mennä. Mökki on meidän eikä kenenkään muun!
Mökki Saimaan rannalla. Se on ostettu ja remontoitu tekemällä ylityötunteja, säästämällä rahaa, sinne on vuodatettu verta ja kyyneliä. Mies on sen remontoinut ja minä harkitusti sisustanut. Jos minä haluan sinne mennä niin myös menen jouluksi. Kukaan puoskari tai valtiomies ei ala minulle määräämään koska saan mökkiäni käyttää! Käytetään maskeja ja pidetään turvavälejä niin mitään vaaraa ei ole siinä, että ajamme Helsingistä Saimaalle!
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole sisustanut meidän mökkiä harkitusti, me ei varmaan voida mennä mökille? Ihan sekasisustus on siellä, voi voi...
Teidänhän on ihan pakko mennä mökille, koska siellä täytyy sisustaa harkitusti. Vanhat mööpelit poltatte joulukokossa ja ostatte uudet Ikeat tilalle. Pentikiltä ostat pari porohuopaa ja kynttilänjalkoja. Ei se joulu kuule tule mihinkään sekasisustus mökkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole sisustanut meidän mökkiä harkitusti, me ei varmaan voida mennä mökille? Ihan sekasisustus on siellä, voi voi...
Teidänhän on ihan pakko mennä mökille, koska siellä täytyy sisustaa harkitusti. Vanhat mööpelit poltatte joulukokossa ja ostatte uudet Ikeat tilalle. Pentikiltä ostat pari porohuopaa ja kynttilänjalkoja. Ei se joulu kuule tule mihinkään sekasisustus mökkiin.
Kiitos, täytyy muistaa käydä mökkimatkalla ikeassa ja pentikissä ainakin. Kuopiossa on ne siinä matkan varrella kätevästi kauppakeskuksessa niin voi samalla kiertää muutkin liikkeet ja syöntikin onnistuu samalla. Olipa hyvä, olisi muuten olisi tullut ihan huono joulunvietto meille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sen kun menette. Tarkoitus onkin välttää esim sukulaisvierailuja ja varmasti myös turhaa muuta liikkumista ihmisten ilmoilla. Ette te yksin metsän keskellä ketään häiritse.
Eiköhän tämä AP hienohelma kuitenkin käy Pentikin liikkeessä ostamassa lisää sisustuselementtejä, S-Marketissa, ABC:llä tankkaamassa jne. lomansa aikana.
Hah. Meidän mökkipaikkakunnalla ei ole mitään noista. On pelkkä kylmäasema. Kauppias laittaa tilauksesta tavarat kaupan oven ulkopuolelle laatikoihin, mistä voi hakea. Ravintolassa ei käyty kesälläkään. Sisustusliikkeen pitäjä laittoi keväällä sellaisen päivityksen puotinsa someen (pysykää mökkeilijät poissa mun liikkeestä), että emme jatkossakaan käy ostamassa sitä Kauko-Idästä raahattua roinaa.
?? Mökkipaikkakunnalla ei, mutta matkalla Helsingistä Saimaalle on. Ja aivan varmasti siellä perillä on jokin kaupan pahanen. Saimaa on laaja vesistö. On myös eroa siinä ajaako yhtä soittoa siihen etelärannalla vai pohjoispuolelle, jolloin on pidettävä vessatauko.
Joku vielä meinaa Lappiin asti ajaa. Silloin tulee useampia turhia pysähdyksiä + väkisinkin on käytävä kaupassa. Ei ne kylmät ruuat säily puolen päivän matkaa autossa, eikä Lapissa ole kotiinkuljetusta parille maitopurkille.
Vierailija kirjoitti:
Tukehtukaa p askaanne te ap:n kaltaiset minä-minä ihmiset (ja vihreät)
Tämä, myös te jotka öyhötätte kaikesta, myös PS samaan sakkiin ja Vasemmisto myös. Kiitos.
Juuri näin ! Tämä!
Ulisijat hypätköön kaiwoon jouluksi ..
Sincc
Ei vois wähempää kiinnostaa mitä mieltä joku heinähattu on mieltä missä ihmisten pitäisi viettää joulu. ME ainakin ollaan mökillä ..
Sincc
Aiotko viettää loman huutelemalla pihalla ja kylänraitilla ettei kukaan saa tulla mitään sanomaan eikä suositukset koske teidän perhettä? Vai miksi haluat tämän ilmoittaa.
Me lähdemme myös mökille. Heti, kun koulu loppuu.
Ollaan tehty ruokalista mitä syödään ja listaa on jo osaksi ostettu. Emme käy lainkaan paikanpäällä kaupassa.
Lapset viettävät aikaa rinteessä, mies ei harrasta laskettelua, itse en tiedä mitä teen.
Extraa tuli maksettavaa 100 e koronasiivous, päätettiin se on ok.
En oikein usko voidaan tartuttaa kenellekään koronaa, jos se jollain olisi, koska eihän meillä tule kontaktejakaan.
Lapset tietävät syömään mennään aina mökille.
Ainoa ohje kai saisi olla, älä mene oireisena, älä tapata vanhuksia koronalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sen kun menette. Tarkoitus onkin välttää esim sukulaisvierailuja ja varmasti myös turhaa muuta liikkumista ihmisten ilmoilla. Ette te yksin metsän keskellä ketään häiritse.
Eiköhän tämä AP hienohelma kuitenkin käy Pentikin liikkeessä ostamassa lisää sisustuselementtejä, S-Marketissa, ABC:llä tankkaamassa jne. lomansa aikana.
Hah. Meidän mökkipaikkakunnalla ei ole mitään noista. On pelkkä kylmäasema. Kauppias laittaa tilauksesta tavarat kaupan oven ulkopuolelle laatikoihin, mistä voi hakea. Ravintolassa ei käyty kesälläkään. Sisustusliikkeen pitäjä laittoi keväällä sellaisen päivityksen puotinsa someen (pysykää mökkeilijät poissa mun liikkeestä), että emme jatkossakaan käy ostamassa sitä Kauko-Idästä raahattua roinaa.
?? Mökkipaikkakunnalla ei, mutta matkalla Helsingistä Saimaalle on. Ja aivan varmasti siellä perillä on jokin kaupan pahanen. Saimaa on laaja vesistö. On myös eroa siinä ajaako yhtä soittoa siihen etelärannalla vai pohjoispuolelle, jolloin on pidettävä vessatauko.
Joku vielä meinaa Lappiin asti ajaa. Silloin tulee useampia turhia pysähdyksiä + väkisinkin on käytävä kaupassa. Ei ne kylmät ruuat säily puolen päivän matkaa autossa, eikä Lapissa ole kotiinkuljetusta parille maitopurkille.
??? Meidän mökille on 70 km matkaa. Todellakin säilyy ruoat sen aikaa kylmänä kylmälaukussa eikä tarvi pysähtyä pissille. Jos täytyy, niin pusikko kutsuu. En mene korona-aikana yleiseen vessaan.
Matkan varrella on kolme kylmäasemaa ja samanlaisia pieniä kauppoja kuin mökkikunnassa. En todella aio sinne kauppaan sisälle mennä, on niin pieni tila. En halua kauppiaalta koronaa. Kun kerran on tilauspalvelu, hyödynnämme sitä,
Pointti onkin siinä, että pidätte kontaktit minimissä. Ette käy huoltsilla kahvilla. Ruuat tilaatte toimitettuna tai valmiiksi kerättynä. Ette kutsu mökille ydinperheenne ulkopuolisia. Kun näin toimitte ei se mökkeily ole pahasta.
Olen ap sulle kateellinen. Mullakin on mökki , mutta se on nimenomaan mökki joten valitettavasti en voi sinne mennä. Jos mahdollista olisin siellä edelleen. Hiiriltä voi saada myyräkuumeen , mutta se ei ole kuolemaksi.
Minusta tuo Hus:n johtajaylilääkärin ohje oli todella merkillinen. Mitäs hänelle kuuluu, kuinka joulua vietetään. Minne saa mennä. Huono esitys. Toivottavasti häntä näkyy vähemmän pelottelemassa kansaa.
Toivottavasti teidän mökki palaa jouluna.
Vierailija kirjoitti:
Olen ap sulle kateellinen. Mullakin on mökki , mutta se on nimenomaan mökki joten valitettavasti en voi sinne mennä. Jos mahdollista olisin siellä edelleen. Hiiriltä voi saada myyräkuumeen , mutta se ei ole kuolemaksi.
Kyllä se kuule voi olla kuolemaksi. Siis myyräkuume.
Ei sille matkustelun kiellolle mitään muuta syytä ole kuin se, että Helsingissä tartuntoja on enemmän ja siksi on melko todennäköistä, että viette mukananne oireettomana taudin pikkupaikkakunnalle. Sitten kun täällä maakunnissa on vielä niin "hieno" tilanne, että tehohoitopaikkojen määrä lasketaan yhden käden sormilla, niin ei kovin naurata. Vanha ihminen kun koronan saa, niin sitä tuskin edes teholle laitetaan, koska iäkkäät eivät hengityskonetta kestä. Yli 70 vuotiaat siirtyvät automaattisesti jonon hännille. Se on ikävä juttu, koska monella heistä on kuitenkin läheisiä, jotka heistä pitävät ja elinikää voisi olla ilman koronaa edessä vielä vuosikymmeniä.
Mutta hienoa, että pääset täydellisesti sisustetulle mökillesi muutamaksi päiväksi. Jouluiloa!
Juu mekin ollaan menossa Lappiin meidän mökille. Vain meidän perhe, joten eipä tule sukuloitua ja kyläiltyä tänä jouluna mummoilla ja vaareilla sitten.
Siellä Lapissa käydään maskit päässä kaupassa, ihan niinkuin kotonakin. Teini saa käydä laskettelurinteessä, me vanhemmat jätämme sen huvin tällä kertaa väliin ja keskitymme murtsikkaan. Ravintolapalveluja emme tällä kertaa käytä vaan ollaan mökissä.