Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Peräpukama

Vierailija
16.12.2020 |

Minulle tuli ummetuksen takia elämäni ensimmäinen peräpukama. Se on peräaukon ulkopuolella, melkein luumun värinen ja sisällä tuntuu herneen kokoinen kova möykky. Pukama on kipeä, ei pysty kunnolla istumaan. Verta ei tule. Pitääkö tämän kanssa nyt mennä lääkäriin vai mitä teen? Netissä oli niin ristiriitaista infoa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko paikalla kohtalontovereita?

Vierailija
2/20 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ei ole lääkäriin ainakaan kiireellä mennä, mutta ei se itsestäänkään todennäköisesti parane.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paranee itsestään. Itselläni oli aikoinaan paljonkin noita, pääsin eroon lopettamalla WC-paperin käytön ja pesemään suihkulla. Jos pukamat kutisevat  laita perunajauhoja paperin avulla p-vakoon niin paljon kuin tarttuu.

Vierailija
4/20 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kaksi kertaa päivässä noin viidentoista minuutin istumakylpy. Lämmintä vettä vaan vatiin johon peppu mahtuu, tai ammeen pohjalle, jos sellainen löytyy.

Voit myös hautoa pukamaa kostealla teepussilla tai kamomillateepussilla.

Apteekista saa ilman reseptiä vaivaan voiteita ja puikkoja, mutta mulle lääkäri sanoi että kannattaa ensin kokeilla noita istumakylpyjä.

Vierailija
5/20 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se paranee itsestään , vie vaan jonkin aikaa.

Vierailija
6/20 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon uudesta ystävästä. Sait ikuisen kaverin.

Vierailija
7/20 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ne apteekin voiteet ei auttanut. Tuntui että ärtyi enemmän. Lämpimiä kylpyjä ja istumisen välttämistä niin sillä asettui. Oli tosi kipeä muutaman päivän.

8/20 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa soittaa lääkäriin varuilta. Sieltä osataan kertoa, kannattaako tulla vastaanotolle vai kokeilla ensin kotikonsteja. Joskus pukama voi trombosoitua eli hyytyä ja silloin oireena on kova (ja äkillisesti alkanut) kipu. Jos se on hyytynyt pukama, se voidaan avata ja tyhjentää vastaanotolla. Itselläni on kokemusta tällaisesta. Se oli tummanliila ja niin kipeä, että oli vaikea istua ja kävellä.

Vierailija
9/20 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla pääsi hiljattain raskausaikana tullut pukama pahaan tilanteeseen. Meni kuitenkin ohi mutta kyllä se kesti. Syö säännöllisesti särkylääkettä kipuun ja hae apteekista sheriproct kombi -hoito. Sitä ohjeen mukaan pehvaan. Suihkuttelua ja istumakylpyjä lisäksi. Otin myös Pegorionia säännöllisesti, että uloste pysyy pehmeänä.

Vierailija
10/20 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita terkkarille ja kysy saatko reseptin peräpuikkoihin. Suppositorio eli peräpuikko laitetaan yöksi ja vaiva paranee muutamassa päivässä.

Vierailija
11/20 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekin salvoilla on pariinkin kertaa vuosien aikana tulleet pukamat lähteneet.

Vierailija
12/20 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on taipumus ummetukseen, se voi tulla myöhemminkin. Siksi ruokavalioon pitää kiinnittää hiukan enemmän huomiota.

Vierailija
13/20 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten joku väittää että se paranee? Se ei parane KOSKAAN. Vaan on siellä aina, välillä ärtyy ja pahenee, välillä on oireeton ja kivuton, mutta on siellä aina.

Mulla on pahat pukamat synnytyksestä tulleet ja siellä ovat 12 vuotta sen jälkeenkin.

Ja ei, en kehtaa mennä lääkäriin.

Vierailija
14/20 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukamien takia kyllä kehtaa mennä lääkäriin, jos eivät kotikonsteilla rauhoitu. Ne ovat niin yleinen vaiva, että jokainen yleislääkäri kohtaa niitä päivittäin. Myös useimmilla lääkäreillä itsellään on peräpukamia, ihmisiähän hekin ovat.

Vierailija
15/20 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua! Olen tainnut saada elämäni ensimmäisen pukaman. Ei ole varsinaisesti kipeä, mutta iljettävä pallero takapuolessa ja häijyn värinen, tumma violetti... jotain voidetta apteekista ostin siihen. Kuinka pitkään tuollainen yleensä on vaivana, ja voinko olettaa, että jatkossa se tulee uudelleenkin? Helkkari, mä olen vasta 30 enkä 60 :(( 

Vierailija
16/20 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lääkäri laittaa kuminauhan ympärille ja se häipyy.Valitettavasti toistuva tämä ongelma

Vierailija
17/20 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi mennä lääkäriin, sen kun hakee apteekista jotain pukamavoidetta ja käyttää sitä kunnes paranee. 

Ikävä puoli on, että isoista ulkoisista pukamista, jollainen itselleni tuli raskausaikana, jää usein sellainen tyhjä limakalvopussukka peräaukon suulle. Se ei ole kipeä eikä vaivaa, mutta on kyllä ruma "riekale" siellä, ja lisäksi kakan jälkeen on pakko suihkuttaa koska ei paperilla millään saa puhtaaksi sellaista riekaleista peräaukon suuta. Eli mökkiolot ulkovessalla ei enää ok. Eikä noita edes leikata helposti pois, koska leikkauksesta on merkittäviä riskejä.

Vierailija
18/20 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lääkäri laittaa kuminauhan ympärille ja se häipyy.Valitettavasti toistuva tämä ongelma

Kuminauhahirttämistä käytetään vain sisäisiin peräpukamiin, ei ulkoisiin (toki niiden sisäistenkin pää voi tulla ulos peräaukosta, mutta ne alkavat sisältä peräsuolen limakalvolta). 

Vierailija
19/20 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiavuksi reseptivapaata Scheriproct Neo-voidetta Apteekista ja hyvä hygienia.  

Jos ei helpota viikossa niin lääkäriin.

Vierailija
20/20 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

.