Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin erota miehen työttömyyden takia?

Vierailija
08.05.2014 |

Olemme olleet kaksi vuotta yhdessä, josta puolet myös asuneet yhdessä. Mies valmistuu tänä keväänä (teki päättötyötään pari vuotta), minulla on vielä kolmisen vuotta opiskeluja jäljellä. Mies ei ole käynyt töissä kertaakaan seurustelumme aikana, minä olen ollut molempina kesinä ja joululomina. Mies sanoo hakevansa töitä, mutta ei mielestäni tarpeeksi paljon - haastattelussa on käynyt kolmisen kertaa. Tämän kesän toimeentulo on taas auki, kumpikin meistä on toistaiseksi työtön. Stressaan tätä paljon ja mies vain uppoutuu pelaamiseen. Toisiko ero helpotusta? En haluaisi elättää miestä taas yhtä kesää (muuten elämme siis opintotuella). Mies ei tämän kuun jälkeen tule saamaan sitäkään, syksyä ajatellen.

Onko työttömyys syy erota, vai enkö oikeasti rakasta miestä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemppaa se mies äläkä vatvo asiaa. Ei teidän tilanne tuosta parane eikä tuo mies tuo sun elämään enää yhtään mitään.

Vierailija
2/22 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida rakastaa, eikä mieskään sus. Olette yhdessä tottuksesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et rakasta miestäsi. Jos oikeasti rakastaisit, työttömyys, toisen elättäminen ja muut sellaiset asiat eivät saisi sinua harkitsemaan jättämistä. Jos oikeasti rakastaisit, mikään asia maailmassa (poislukien miehen väkivaltaisuus, pettäminen yms) ei saisi harkitsemaan eroa.

Vierailija
4/22 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 20:50"]

Olemme olleet kaksi vuotta yhdessä, josta puolet myös asuneet yhdessä. Mies valmistuu tänä keväänä (teki päättötyötään pari vuotta), minulla on vielä kolmisen vuotta opiskeluja jäljellä. Mies ei ole käynyt töissä kertaakaan seurustelumme aikana, minä olen ollut molempina kesinä ja joululomina. Mies sanoo hakevansa töitä, mutta ei mielestäni tarpeeksi paljon - haastattelussa on käynyt kolmisen kertaa. Tämän kesän toimeentulo on taas auki, kumpikin meistä on toistaiseksi työtön. Stressaan tätä paljon ja mies vain uppoutuu pelaamiseen. Toisiko ero helpotusta? En haluaisi elättää miestä taas yhtä kesää (muuten elämme siis opintotuella). Mies ei tämän kuun jälkeen tule saamaan sitäkään, syksyä ajatellen.

[/quote]

Et ole koskaan rakastanutkaan.

Vierailija
5/22 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et edes tiedä mitä rakkaus on jos harkitset toisen jättämistä koska tämä on työtön ja hänellä on vähän rahaa.

Vierailija
6/22 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro miehelles että oot miettiny millon erota ku et oo menny töihin. Veikkaab että sen jälkeen sun ei tarvii enää pähkäillä.

Mies24

Vierailija
7/22 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei etsi aktiivisesti töitä joten lemppaa pihalle.

Vierailija
8/22 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä haastattelukutsuja taivaasta tipu jos on vähän kokemusta, ei nykyisin edes jos on paljon. Oikeasti voi lähettää kymmeniä hakemuksia ja saada sen yhden jos sitäkään. Hakijoita on niin paljon ja koko ajan tulee lisää kun ihmisiä irtisanotaan. Ja näillä on tuoretta kokemusta. On myös rajallinen määrä töitä joihin voi hakea vaikka hakisi kaikkea johon on pätevyys tai jota voisi tehdä ilman koulutusta alalle. On varmaan ollut työnhaku sinulla helppoa, kun et tätä tiedä.

Jos miehesi valmistuu ja jää vaille työpaikkaa niin työkäriin vaan. Sieltä saa apua tilanteeseen.

Niin ja arvaa mitä, miestäsikin tod.näk. harmittaa ettei töitä löysy. Itse veikkaisin että enemmän kuin sinua, sinua ehkä ärsyttää kun sinun rahasi ovat tiukalla ja kun ei voi kertoa tutuille että mies olisi töissä. Miehellä se harmitus voi olla vähän perustavamman laatuista. Ajattele itseäsi hänen paikalleen, et saisi töitä ja tyttöystävä joutuu elättämään ja pitää sinua laiskana tai epäonnistujana kun et saa töitä. Ehkä hakee pelaamisesta muuta ajateltavaa.

Jos toisen työttömyys on ainoa syysi eroon niin, no, sitten on ja on sinun asiasi jos eroat sen takia.

Mies tuskin ottaa takaisin kun saa työpaikan jos silloin haluaisit. Ja sitten on turha itkeä myöskään jos sinut joskus jätetään koska jäit työttömäksi. Tässä taloudellisessa tilanteessa ei ole muuten mikään mahdottomuus.

Vierailija
9/22 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies valmistuu hän kyllä saa työttömyyskorvausta ja yleistä asumislisääkin.Ne pitää nyt erikseen hakea, voi hakea jo etukäteen, alkamaan valmistumispäivää seuraavasta päivästä. Sun miehesi taloudellinen tilanne paranee, työkkärin raha ja yleinenasumislisä on enemmän kuin opiskelijan tulot. Laita se mies nyt nostaa.kevään opintolainansa et voi niistäkin kantaa kortensa kekoon.

Vierailija
10/22 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäviä vastauksia olet saanut. Minä kyllä ymmärrän sinua. Töiden saaminen voi olla hankalaa, mutta jos vaikuttaa, että yritystäkään ei juuri ole, niin enpä pidemmän päälle jaksaisi katsella sellaista. Varsinkin nettipelit voivat passivoida ja korvata tosielämän tavoitteet, eikä kumppanin velvollisuus ole sellaista loputtomiin katsella. Itse tunnet kumppanisi parhaiten ja osaat arvioida, mistä työttömyydessä kiikastaa.

Vierailija
11/22 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä?! Eihän Suomalaiset naiset katso paljo miehellä on kahisevaa lompakossa toisinkuin Thaimaalaiset.

Vierailija
12/22 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo päättänyt, haet vain sielullesi rauhaa kyselemällä.

Vierailija
13/22 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas tässä pariskunta jolla ei ole tuota ongelmaa:

http://www.iltalehti.fi/viihde/2014050618269981_vi.shtml

On helppoa mennä faijan firmaan töihin, opiskella kauppatieteitä, ja ehkäpä kuulua kokkareiden nuorisosiipeen :)

Vierailija
14/22 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 22:25"]

Ikäviä vastauksia olet saanut. Minä kyllä ymmärrän sinua. Töiden saaminen voi olla hankalaa, mutta jos vaikuttaa, että yritystäkään ei juuri ole, niin enpä pidemmän päälle jaksaisi katsella sellaista. Varsinkin nettipelit voivat passivoida ja korvata tosielämän tavoitteet, eikä kumppanin velvollisuus ole sellaista loputtomiin katsella. Itse tunnet kumppanisi parhaiten ja osaat arvioida, mistä työttömyydessä kiikastaa.

[/quote]

Juurikin näin!

Mun mies on ollut työtön kohta vuoden. Se käy kursseilla, ottaa päivänmittaisetkin hommat vastaan ja hakee aktiivisesti töitä. Harmittaa tietty työttömyys, mutta ei tuo mies.

Jos se taas makaisi käsi munissa sohvalla ja toinen käsi jollain peliohjaimella, en todellakaan olisi katsonut kuin ehkä pari kuukautta.

Ei työ ketään autuaaksi tee, mutta itse en ole patalaiska luonne enkä sellaista jaksaisi myöskään katsella.

Vierailija
15/22 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 22:34"]Mitä?! Eihän Suomalaiset naiset katso paljo miehellä on kahisevaa lompakossa toisinkuin Thaimaalaiset.

[/quote]

Joo, ei katsotakaan. Mutta ei katsella myöskään lusmuilua. Meillä minä tienaan tuplasti sen mitä mies, eikä haittaa yhtään. Mutta se haittaisi, jos olisi työttömänä eikä edes yrittäisi löytää töitä. En vaan jaksaisi, jos toinen jäisi joka aamu sänkyyn lorvimaan ja pelaamaan jotain pelejä päivät pitkät, kun itse lähtisin töihin.

Vierailija
16/22 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 22:47"]

[/quote]

Juurikin näin!

Mun mies on ollut työtön kohta vuoden. Se käy kursseilla, ottaa päivänmittaisetkin hommat vastaan ja hakee aktiivisesti töitä. Harmittaa tietty työttömyys, mutta ei tuo mies.

Jos se taas makaisi käsi munissa sohvalla ja toinen käsi jollain peliohjaimella, en todellakaan olisi katsonut kuin ehkä pari kuukautta.

Ei työ ketään autuaaksi tee, mutta itse en ole patalaiska luonne enkä sellaista jaksaisi myöskään katsella.

[/quote]

Kai ymmärrät että Ap:n mies on opiskellut. Eli ei ole vain ollut työttömänä. Jos ei saa valmistumiseen mennessä töitä niin samantien työkkäriin silloin, tai jo ennen sitä mutta tuet tuskin alkaa juosta ennen kuin on paperit ulkona koulusta koska niin kauan on opiskelija eikä työtön. Sitten alkaa tuet pyörimään ja sitten voi osallistua niihin kursseihin tms. ja saada niitä työtarkouksia sitäkin kautta.

Varmasti Ap tuntee miehensä parhaiten ja saa erota vaikka heti jos haluaa.

Itse ehkä näen Ap:n miehen tilanteen ymmärrettävänä sillä itse haen joka työtä jota vain voin ja mitään ei ole tippunut. Työkkäri ei vielä ole tarjonnut kursseja vaan haluaa että keskityn työnhakuun. Eikä sitä kauttakaan ole töitä tullut, tekisin about mitä vaan.

Minuakin pitävät jotkut saamattomana ja laiskana.

Vierailija
17/22 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tosiaankaan rakasta miestäsi. Kannattaa myöntää se ajoissa.

Vierailija
18/22 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 00:33"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 22:47"]

[/quote]

Juurikin näin!

[/quote]

Kai ymmärrät että Ap:n mies on opiskellut. Eli ei ole vain ollut työttömänä. Jos ei saa valmistumiseen mennessä töitä niin samantien työkkäriin silloin, tai jo ennen sitä mutta tuet tuskin alkaa juosta ennen kuin on paperit ulkona koulusta koska niin kauan on opiskelija eikä työtön. Sitten alkaa tuet pyörimään ja sitten voi osallistua niihin kursseihin tms. ja saada niitä työtarkouksia sitäkin kautta.

Itse ehkä näen Ap:n miehen tilanteen ymmärrettävänä sillä itse haen joka työtä jota vain voin ja mitään ei ole tippunut. Työkkäri ei vielä ole tarjonnut kursseja vaan haluaa että keskityn työnhakuun. Eikä sitä kauttakaan ole töitä tullut, tekisin about mitä vaan.

[/quote]

Toki ymmärrän, mutta ymmärsin myös, että Ap on opiskellut ja käynyt töissä elättäen näin molemmat ja mies on maannut persaus homeessa eikä ole käytännössä edes yrittänyt.

On eri asia yrittää ja epäonnistua kuin olla luuseri. Sä vaikutat ensimmäiseltä ja Ap:n mies jälkimmäiseltä.

Vierailija
19/22 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 00:40"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 00:33"]

[/quote]

Toki ymmärrän, mutta ymmärsin myös, että Ap on opiskellut ja käynyt töissä elättäen näin molemmat ja mies on maannut persaus homeessa eikä ole käytännössä edes yrittänyt.

On eri asia yrittää ja epäonnistua kuin olla luuseri. Sä vaikutat ensimmäiseltä ja Ap:n mies jälkimmäiseltä.[/quote]

[quote author="Aloittajan postaus" time="08.05.2014 klo 20:50"]

[/quote]Ei ole yrittänyt??? Kuinka paljon pitää yrittää, että olisi kelvollinen? Ei oikeastaan tarvitse edes vastata, koska vastaus on aika selviö; on PAKKO onnistua.

Vierailija
20/22 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 20:50"]

[/quote]

Vähän kaksipiippuinen juttu.Toisaalta kuulostaa aika tylyltä erota taloudellisista syistä,jos suhde on muuten kunnossa.Toisaalta,jos nyt jo elätät miestä loma-ajat,hän saattaa olla siivelläeläjä jatkossakin,eikä se kyllä ole mikään tasa-arvoinen suhde. Kannattaa ainakin keskustella asiasta kunnolla ennen eropäätöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi