Kun toinen vanhempi haluaa että roskat lajitellaan ja toinen ei niin miten lapsia ohjeistetaan?
Mies viskoo lasipullotkin sekajätteeseen ja sanoo lapsille ettei hän ehdi monia eri pusseja miettimään. Miten minä toimisin mahd. järkevästi lasten kannalta?
Kommentit (14)
Miksi joku EI haluaisi lajitella jätteitä? Onpa junttia toimintaa. Ehdottomasti opetat lapsille että pitää lajitella. Älä kasvata niistä itsekkäitä laiskureita.
Ei EHDI lajittelemaan? 😂 anna mun kaikki kestää. Hienon miehen oot ittelles löytänyt.
Tuommoiset yksilöt kuuluu suoraan ongelmajätteeseen.
Juu mutta inttävät että miksi minun tapa on oikeampi ja vetoavat ettei tarvii kun isäkään ei. Hauska ja vastuuton isä on varhaisteineille Jumalasta seuraava. Nypinkö siis muiden muovit ja metallit oikeisiin pönttöihin ja olen hiljaa vai pilaanko ilmapiirin nalkutuksella joka ei johda mihinkääm?
Vierailija kirjoitti:
Juu mutta inttävät että miksi minun tapa on oikeampi ja vetoavat ettei tarvii kun isäkään ei. Hauska ja vastuuton isä on varhaisteineille Jumalasta seuraava. Nypinkö siis muiden muovit ja metallit oikeisiin pönttöihin ja olen hiljaa vai pilaanko ilmapiirin nalkutuksella joka ei johda mihinkääm?
No ainakaan nämä nuoret eivät ole ilmastonmuutoksesta huolissaan. Ympäristöstä huolenpitäminen alkaa roskien lajittelulla.
Onko teillä miehenne kanssa muutenkin kovin erilaiset arvot?
Keskustele lapsillesi arvoista
Älä nalkuta. Korjaa jos jaksat ja viitsit. Huomauta kun katsot sopivaksi. Kokeile jotain naisellisia porkkanoita. Yritä saada yhtenäiset käytännöt, vaikka vaatisi joskus pientä kompromissia.
Meillä oli tuollaista, paitsi niin päin että isä lajitteli ja äiti ei. Lapsena tunsi jotenkin sekaantuvansa heidän riitoihinsa teki kummalla tavalla vaan.
Luultavasti teineihin vaikuttaa jo kaverit enemmän.
No lapsia ohjeistetaan tietysti sen järkevän vanhemman mukaan. Jos toinen vanhemmista haluaa syödä ainoastaan roskaruokaa, niin et kai sitäkään opeta lapsille??
Se lajittelematon vanhempi ja lapset ohjeistetaan lajittelemaan jätteet.
Otetaan ero ja lajitellaan lasten kanssa. Tuskin on ainoa vika tuossa puolisossa.
pistä miehesi maksamaan vuokra- yhtiö vastike kokonaisuudessaan lajittelu pudottaa talo yhtiön kuluja
Ei sen pidä olla haluamisesta kiinni. Roskat on lajiteltava, jotta maailma ei hukkuisi p*skaan. Kyllähän minäkin haluaisin olla kuningas ja että mulle passattaisiin kaikki eteen, mutta ei se nyt vaan niin mene. Vastuuttomat pitäisi kärrätä kaatikselle, jospa he siellä viihtyisivät omissa jätteissään.
Vierailija kirjoitti:
Otetaan ero ja lajitellaan lasten kanssa. Tuskin on ainoa vika tuossa puolisossa.
Luin ensin, että otetaan ero ja lajitellaan lapset...
:DD
Opetat ne lajittelemaan, jos teillä on mahdollisuus. Oppivat jos oppivat. Ja ehkä lapset voivat sitten opettaa isänsäkin...