Monenko hengen annos on tuo Pirkan pakastepinaattikeitto?
Mietiskelin vaan. Yhdelle aikuiselle on vähän turhan iso, kahdelle taas liian pieni.
Kommentit (13)
Minustakin niissä on mitoitus vähän hassu, juuri kuten kuvailit.. Alkukeitoksi kahdelle.. Mutta jos on niin fiini ateria, että on alkukeittokin, niin kuka haluaa pinaattikeittoa??? Meillä jos minä ja 3 lasta syödään, niin kaksi pakettia menee ihan viimeiseen tippaan.
Minä syön aina yksin kyseisen annoksen. Mielestäni syön normaaleja, normaalisti liikkuvan pienikokoisen naisen annoksia, mutta saatan olla väärässäkin.
Kerran minut oli pyydetty kylään ja kerrottu, että saan syödä heillä. Tarjolla oli yksi paketti pakastepinaattikeittoa ja annoksesta piti riittää kahdelle aikuiselle ja yhdelle lapselle.
Meillä riittää nippanappa lapsille, hentonen 7v ja jäntevä 5v
Meillä tuollainen yksi pakastepinaattikeitto riittää joko mulle tai 10 v lapselle (ei siis kahdelle). 8 v lapsikin syö sellaisen kokonaan kananmunan kanssa, mutta jos noita täytyy jotenkin jakaa, tuo 8 v tyytyy vähempäänkin.
tee pinaattikeitto itse niin ei tarvi miettiä, ei siinä sen enempää vaivaa ole kun pakastepinaatista tekaisee
Mäkin syön tuon 400g pakastekeiton aina yksin, sen jälkeen on kyllä täysi olo, muttei kuitenkaan ähky. Painoindeksini on 20 ja syön mielestäni järkevän kokoisia annoksia.
Keiton kalorimäärä antaa vähän osviittaa, monelleko hengelle sen voisi ajatella olevan. Keitto sis. 60kcal/100g, eli yhteensä 240kcal. Mun mielestä oikein passeli yhden hengen ateria.
Ei kyllä meillä riittää kuin yhdelle ;)
Yksin syön, eikä tee tiukkaakaan. Sehän on lautasellinen keittoa.
Mulle yksin alkupalaksi. Aivan älytöntä nälkä jää tuollaisesta lautasellisesta keittoa.
Tuo keitto ja 2 kananmunaa on yhteensä 500 kcal, kun suositeltu energiamäärä lounaalla on 600 kcal. Että melko pieni satsi kahdelle aikuiselle, toki jokainen jakaa päivän ateriat ja kalorit omalla tavallaan.
Meillä riittää juuri ja juuri teinipojalle kun laittaa sekaan vielä muutaman kananmunan.
Meillä riittää kahdelle.