Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Torpan lämmitys väsyttää

Vierailija
16.12.2020 |

Joka päivä sama homma.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ilp toimi 10v. Isäntä ei halua uutta jostain syystä.

Kolmessa tulipesässä poltetaan omaa puuta. Se puitten kantaminen on sopivaa liikuntaa, vaikka kyllä siihen kyllästyykin. Toinen pönttis ei ole paras mahdollinen, mutta lämmittä kyllä. Sitä ei joskus talvisin lämmitetty eli se on voinut rapistua. Toinen pönttis on aina ollut käytössä ja lämmittää kivasti. Kolmas on avotakkaan asetettu kamiina. Se hieman savuttaa puita lisätessä. Neuvoja? Kevättalvella siinä ei viitsi enää pitää tulta, kun savuttaa pahemmin kevätkosteilla. Sähköpattereita ja joskus puhallintakin on lisäksi.

Vierailija
42/60 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämån kirjoittanut it- alalla toimiva/ toiminut mies?

Ei, kun keski-ikäinen akka. ap

Eikö sulla ole sähköjäkään?

Jos on eikä varaa remppaan, niin irtopatterilla saa lisälämpöä. Sellainen on mulla vierashuoneessa, kun siellä ei ole mitään muuta lämmitystä kuin oven pitäminen auki. Onneksi Uudellamaalla ei ole enää kovin kylmiä talviä.

On mulla sähköt ja öljylämmitys. En tiedä, miksi mies ei ole laittanut öljylämmitystä päälle. ap

Mihin siinä munia tarvitaan ,että öljylämmityksen laittaa päälle. Kysy joltakin heti neuvoa , jos ei ukkosi näytä miten se toimii. En taatusti suostuisi tuollaiseen. Se on 1800-luvulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliskos joku lämppäri paikoillaan? 

Mökillä itse teen niin, että ajastan sen esim. 04 lämmittämään. 

Toinen vaihtoehto voisi olla puut takkaan valmiiksi ja joku sytkä, joka ajastimella ne sytyttää .. Olisivat jo tulissa kun heräät .. ?

Sincc

Kolmas mahdollisuus on isot puut, jotka palaa läpi yön ..

Sori, mutta sun yleissivistyksen taso on järkyttävän huono. Toivottavasti asut valvotussa ympäristössä.

Ihan tarpeetonta ilkeilyä...  Miksi?

Vierailija
44/60 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on eikä varaa remppaan, niin irtopatterilla saa lisälämpöä. Sellainen on mulla vierashuoneessa, kun siellä ei ole mitään muuta lämmitystä kuin oven pitäminen auki. Onneksi Uudellamaalla ei ole enää kovin kylmiä talviä.

On mulla sähköt ja öljylämmitys. En tiedä, miksi mies ei ole laittanut öljylämmitystä päälle. ap

Mihin siinä munia tarvitaan ,että öljylämmityksen laittaa päälle. Kysy joltakin heti neuvoa , jos ei ukkosi näytä miten se toimii. En taatusti suostuisi tuollaiseen. Se on 1800-luvulta.

Ehkä ne remontit ovat tekemättä, kun yksin tekeminen ei ole niin kivaa kuin kaksin? Eli ap, mikä verran olet auttanut miestäsi talon hommissa? Vai ovatko lastenhoito yms. olleet harteillasi niin ettet ole ehtinyt?

Vierailija
45/60 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunin lämmitys suoritetaan päivällä tai viimeistään alkuillasta tehokkaasti siten, että pelti ei jää vahingossakaan auki liian pitkäksi aikaa ettei lämmöt karkaa, hiillosta kouhitaan siinä vaiheessa kun vielä ekuu punaisena ja sinistä näkyy ja puulajit sellaiset, missä on hyvä lämpöarvo, esim. Haapapuun lisäksi samaan pesään koivua ja tai pihlajaa.

Yöksi on ihan turhaa mitään tulia viritellä jos haluaa nukkua lmmässä ja hyvät yöunet.

Minulla on talvisin käytössä vain yksi huone johon tuon sängyn eli vain tuvassa asustelen aktiivisesri ja muut kamarit ovat kylmillään. Iso leivinuuni pitää yhden huoneen riittävän lämpimänä ja lisäksi on puuhella.

Vierailija
46/60 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän ilp toimi 10v. Isäntä ei halua uutta jostain syystä.

Kolmessa tulipesässä poltetaan omaa puuta. Se puitten kantaminen on sopivaa liikuntaa, vaikka kyllä siihen kyllästyykin. Toinen pönttis ei ole paras mahdollinen, mutta lämmittä kyllä. Sitä ei joskus talvisin lämmitetty eli se on voinut rapistua. Toinen pönttis on aina ollut käytössä ja lämmittää kivasti. Kolmas on avotakkaan asetettu kamiina. Se hieman savuttaa puita lisätessä. Neuvoja? Kevättalvella siinä ei viitsi enää pitää tulta, kun savuttaa pahemmin kevätkosteilla. Sähköpattereita ja joskus puhallintakin on lisäksi.

Jos ne pönttöuunin kuoret ovat ehjät niin muurari voisi tehdä uudet sisukset. Hyvin tehtynä kestävät vuosikymmeniä eteenpäin. Tai lähimmästä amiksesta joku loppuvaiheen muurariopiskelija voisi tehdä työn verottajaa vaivaamatta jos näin sopisitte.

Vierailija
47/60 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei rasita, riittää kun katson sähkölaskua niin tiedän miksi teen polttopuita, kannan ne liiteristä sisään ja pistän pönttöuuneihin. Sähkölasku on vain 15% siitä mitä se olisi jos lämmittäisimme sähköpattereilla (nekin on).

Sähkön vuosikulutus on 35 kWh per talon neliö.

Vierailija
48/60 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi lämpöremppa?

Tuollainenhan maksaa tässä maassa helposti alhaisen duunarin nettovuositulon (20 000 euroa) verran, joten sellaiseen ei ole kovin monella varaa.

Vierailija
49/60 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei rasita, riittää kun katson sähkölaskua niin tiedän miksi teen polttopuita, kannan ne liiteristä sisään ja pistän pönttöuuneihin. Sähkölasku on vain 15% siitä mitä se olisi jos lämmittäisimme sähköpattereilla (nekin on).

Sähkön vuosikulutus on 35 kWh per talon neliö.

Puut tulee omasta metsästä.

Vierailija
50/60 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä päivänä ei tarvitse elää puutteellisista oloissa. Remonttilaina. Tiivistetään ikkunat, lattian alle uusi eristys, ullakolle eristysvillat, nurkat tiiviiksi ja maalämpö. Tämä senkin takia etteivät ne puut sieltä metsästä itsestään tule. Myykää metsää sen verran, että saatte lainat maksettua.

Vierailija
51/60 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torpan lämmitys vaatii paljon aikaa ja rahaa. Kysykää vaikka Latvalalta.

Vierailija
52/60 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä päivänä ei tarvitse elää puutteellisista oloissa. Remonttilaina. Tiivistetään ikkunat, lattian alle uusi eristys, ullakolle eristysvillat, nurkat tiiviiksi ja maalämpö. Tämä senkin takia etteivät ne puut sieltä metsästä itsestään tule. Myykää metsää sen verran, että saatte lainat maksettua.

Ei meillä ole metsää. ap

Vierailija
53/60 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen vaihtoehto voisi olla puut takkaan valmiiksi ja joku sytkä, joka ajastimella ne sytyttää .. Olisivat jo tulissa kun heräät .. ?

Sincc

Sori, mutta sun yleissivistyksen taso on järkyttävän huono. Toivottavasti asut valvotussa ympäristössä.

Ihan tarpeetonta ilkeilyä...  Miksi?

Ei ollut tarpeetonta. Et tainnut lukea sisäistäen sitä, mitä tämä henkilö ehdotti; täysin edesvastuutonta. Todellakin toivon, että asuu valvotussa ympäristössä.

Vierailija
54/60 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sincc

Oletko vammainen?

Kommentit ovat selvästi.

Vierailija
55/60 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko naapureita lähellä? Jos on, niin lopeta savuttaminen.

Vierailija
56/60 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mies pihi? Vai eikö teillä vain ole varaa? Ölylämmitys on käsittääkseni tosi kallista.

Kyllä nuo pilkotut koivuklapitkin maksaa. Juuri tilasi kuorman 200€ että niillä nyt mennään eteenpäin. ap

Kuinka paljon tuolla rahalla sai puita?

Vierailija
57/60 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä Maisa tänne voin pitää lämpimänä

M47

Vierailija
58/60 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että viimein löysin menestyksekkäästi naamioidun Torppa ketjun mut ei 😑

Vierailija
59/60 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin että viimein löysin menestyksekkäästi naamioidun Torppa ketjun mut ei 😑

Juu Torpan lämmittäminen se vasta kallista on

Vierailija
60/60 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sincc

Oletko vammainen?

Kommentit ovat selvästi.

En, mutta sinä näytät olevan.

Sincc