Mies ja lastenhoito
Kun ensimmäinen lapsemme syntyi, olin tosi huonossa kunnossa. Mies hoiti vauvan ensi viikot oikeastaan kokonaan, minä vain imetin ja sulattelin ruokaa pakastimesta.
Kun olin siinä kunnossa, että pystyin aloittaa harrastamisen, ei ollut mitään ongelmaa jättää miestä hoitamaan vauvaa. Kaikki sujui mallikkaasti, toki poissaolonikin olivat lyhyitä.
Lapsen kasvettua isommaksi mies on aina keksinyt kivaa puuhaa lapsen kanssa. Mä en ehkä ole niin hyvä siinä, olen itse semmoinen hoivaaja, mutta en osaa leikkiä lapsen kanssa samalla tavalla kuin mieheni.
Nyt, kun olen taas raskaana, mies on ollut tosi huomaavainen minua kohtaan. Olen aika kipeä ja lisäksi sairastellut paljon, mutta mieheni on suhtautunut ymmärtäväisesti vaivoihini ja ottanut ne kaikessa huomioon.
Meillä minä olen kovempi menemään kuin mies. Itse asiassa olen välillä patistanut häntä lähtemään johonkin, ettei tarvitsisi aina kotimurkissa pyöriä. Ehdotin mm. viime keväänä, että hän lähtisi reissuun erään kaverinsa kanssa. Järkkään miehelle myös yhden tai parin yön kestävää aikaa yksin kotona, että hän saa puuhailla rauhassa, ja hänen kaveriporukkansa tulevat aina muutaman kerran vuodessa meille viikonlopuksi tai pitemmäksi aikaa.
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 15:12"]
"Tein tämän avauksen, koska toisessa ketjussa kerrottiin, miten mielet ovat haluttomia perhe-elämään, ja sen todistaa jo se, että täällä ei ole avauksia miehistä, joita lapset kiinnostavat. Mä tein sellaisen. Nyt mun pitää mennä!" Mitä v****:a???
Eikö jo pelkästään yksinhuoltaja äitien määrä kerro miten kelvottomia miehet ovat asunkumppaneina ja huoltajina lapsilleen. Ja sinä teit aloituksen osallistuvasta miehestä niin kaikki tilastolliset faktat yms kumottu ja kaikki isättömät lapset ovat vain harha kuvaan. Varsinainen aivopieru taas kerran!
[/quote]
Fiksuna poistui sentään paikalta. Olisi edes liittänyt linkin ketjusta olisi helpompi ymmärtää, mistä tässä nyt oikein oli kyse.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 14:42"]
Hohhoijaa...useimmat suomalaiset miehet ovat juuri tuollaisia perusluonnoltaa unelmamiehiä. Käytävät töissä, tyytyvät yhteen naiseen, tekevät pyynnöstä kotitöitä, hoitavat kodin remotteja yms, hoitavat lapsia ja viettävät laatuaikaan perheensä kanssa.
[/quote]
Just joo. Vai unelma miehiä, jotka tyytyvät yhteen naiseen. Missä kuusen alla kuopassa sinä elät.
Hohhoijaa...useimmat suomalaiset miehet ovat juuri tuollaisia perusluonnoltaa unelmamiehiä. Käytävät töissä, tyytyvät yhteen naiseen, tekevät pyynnöstä kotitöitä, hoitavat kodin remotteja yms, hoitavat lapsia ja viettävät laatuaikaan perheensä kanssa.
[/quote]
Että ihan pynnöstä tekevät kotitöitä? Niinkuin lapset ja teinit? Eikö löydy sellaisia, jotka tekevät tai edes oppivat tekemään ihan oma-aloitteisesti? Ne samat kotityöt kun toistuvat päivästä, viikosta, kukaudesta ja vuodesta toiseen.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 14:42"]Hohhoijaa...useimmat suomalaiset miehet ovat juuri tuollaisia perusluonnoltaa unelmamiehiä. Käytävät töissä, tyytyvät yhteen naiseen, tekevät pyynnöstä kotitöitä, hoitavat kodin remotteja yms, hoitavat lapsia ja viettävät laatuaikaan perheensä kanssa.
no, missähän noita on. Eipäs ole kohdalle sattunut.. Mun mies on remontoimisen ammattilainen, mutta mitään meillä ei remontoida, ei ees listaa laiteta takas paikoilleen. Ja jos jotain tekemistä pyytää, niin ärähdys tulee käskemisrstä.. Tosin en minäkään hoida omaa osuuttani siltä osa-alueelta jonka ammattilainen oon. Miksi ap tulee tänne ns. Kehumaan miestään, Meidän mies tekee sitä ja tätä. Tossun allahan tuo miesparka on
pitäisikö hänen viettää äippäpäivää su, eikä ap:n. Jos heillä on lapsia
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 15:41"]
[/quote]
Että ihan pynnöstä tekevät kotitöitä? Niinkuin lapset ja teinit? Eikö löydy sellaisia, jotka tekevät tai edes oppivat tekemään ihan oma-aloitteisesti? Ne samat kotityöt kun toistuvat päivästä, viikosta, kukaudesta ja vuodesta toiseen.
[/quote]
Naisella on kotitaloudessa valta, johon miesten on alistuttava muutenhan se emäntä kiukuttelee kun pikkulapsi jolta on viety kaikki karkit. Mitä siitäkin tulisi, jos miehet alkaisivat päättämään milloin siivotaan jne.
Tämäkin ketju taas näytti toteen kuinka sairas tämä palsta on. Joillakin on vaan aina tarve haukkua. Vaikka miten päin kääntelisi niin kateudeltahan tuo vaikuttaa. Mutta joo kyllä näitä hyviä ja kotona viihtyviä miehiä on ja paljon. Täälläkin asuu yksi sellainen. Juuri sopiva mulle! Kantaa vastuunsa ja arvostaa perhettään.
"Tein tämän avauksen, koska toisessa ketjussa kerrottiin, miten mielet ovat haluttomia perhe-elämään, ja sen todistaa jo se, että täällä ei ole avauksia miehistä, joita lapset kiinnostavat. Mä tein sellaisen. Nyt mun pitää mennä!" Mitä v****:a???
Eikö jo pelkästään yksinhuoltaja äitien määrä kerro miten kelvottomia miehet ovat asunkumppaneina ja huoltajina lapsilleen. Ja sinä teit aloituksen osallistuvasta miehestä niin kaikki tilastolliset faktat yms kumottu ja kaikki isättömät lapset ovat vain harha kuvaan. Varsinainen aivopieru taas kerran!