Mitä kinkun tilalle joulupöytään? Poroon tai hirveen ei ole varaa
Ruokkia pitäisi 3 aikuista ja 1 lapsi, eli jotain ruokaisaa. Laatikoita sun muuta toki on mutta kinkusta ei välitä kukaan
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Ikinä ollut tuota kalkkunaa, olisikohan tuo kalkkunarulla makoisaa vai kuiva?
Kertokaas, ketkä syöneet sitä?
Kalkkuna on kaikkein kauheinta lihaa - pahempi kuin broileri. Broileri sentään teurastetaan 6-viikkoisena, kalkkuna elää sitä "elämää" paljon kauemmin.
Itse, jos olisi pakko korvata niin nostaisin vaikka lohen sivuroolista pääosaan. Tai ehkä voisi tehdä lihapullia, jostain spesiaalilihasta. Meidän kauppahallista (Tampere) saa kotimaista hevosen jauhelihaa alle 8 e / kg. Olen muutaman kerran ostanut ja siitä tulee mahtavat lihapullat! Itse maustan timjamilla ja valkosipulilla.
Täytetty jouluhauki saaristolaistapaan - on tosi hyvää & näyttää juhlavalta vähän aseteltuna. Itse täytän kuivatulla ja pienityllä aprikoosilla, pienellä määrällä ohraa + kuullotettua sipulia ja hyvät mausteet mukaan. Kaveriksi vaikka Hasselbackan perunoita & uunijuureksia.
Iso hernekeittotölkki ja jos saa jostakin silavaa tai ihraa, niin monta silavan tai ihran palaa kattilaan ja runsaasti vettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikinä ollut tuota kalkkunaa, olisikohan tuo kalkkunarulla makoisaa vai kuiva?
Kertokaas, ketkä syöneet sitä?Kalkkuna on kaikkein kauheinta lihaa - pahempi kuin broileri. Broileri sentään teurastetaan 6-viikkoisena, kalkkuna elää sitä "elämää" paljon kauemmin.
Itse, jos olisi pakko korvata niin nostaisin vaikka lohen sivuroolista pääosaan. Tai ehkä voisi tehdä lihapullia, jostain spesiaalilihasta. Meidän kauppahallista (Tampere) saa kotimaista hevosen jauhelihaa alle 8 e / kg. Olen muutaman kerran ostanut ja siitä tulee mahtavat lihapullat! Itse maustan timjamilla ja valkosipulilla.
Ehkä et vain ole saanut hyvin valmistettua kalkkunaa? minulle se on herkkua, kunhan sen paistaa meheväksi eikä rutikuivaksi.
Osta kokonainen kalkkunan rintafilee n. 1,5 kg. Marinoi se appelsiinimehu-konjakki-portviinimarinadissa yön yli ja paista se lämpötilamittarin kanssa meheväksi. Sen kanssa voi tarjota joulun perinteitä noudattaen luumuja, tai/ja persikan/aprikoosin puolikkaita, viinirypäleitä... mielikuvitus on rajana.
Millä on tämä ollut useasti ja niin tänäkin jouluna vaihtoehtona niille, jotka eivät punaista lihaa syö.