Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko amerikkalaisilla luottokorteilla rajaton limiitti?

Vierailija
08.05.2014 |

Vähän ihmettelen, kun olen menossa Yhdysvaltoihin yhteen seminaariin, joka maksaa 2600 euroa. Se on seminaari ja yhdistetty koulutus ja koska on lisensoitu, se maksaa paljon. No joka tapauksessa, osallistumismaksu pitää maksaa luottokortilla. Varauksen yhteydessä peritään 10%, jota ei palauteta, ellei varausta peruta 40 päivää ennen seminaaria. Loput 90% veloitetaan myöhemmin.

Minulla on Visa ja Mastercard ja molemmissa 2500 euron luottoraja. En pysty maksamaan kummallakaan tuota seminaaria.

Onko muilla sitten isommat luottorajat vai jopa rajattomat? Olen itse valinnut tuon luottorajan oman käyttöarvion perusteella. Ei tullut mieleenikään, että pitäisi ostaa jotain luotolla yli 2500 eurolla. Siis kerralla.

En jaksaisi huonolla bisnesenglannillani ottaa yhteyttä ja selvittää, voiko osallistumismaksun maksaa ihan käteisellä suoraan tililtä tilisiirtona.. Pakko kai se on.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä sinne luottokortillesi menemään tilisiirto ja maksa sillä "saldolla".

Vierailija
2/7 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo saldon laittaminen ei sitten onnistu kaikilla luottokorteilla, luottorajan mukainen turvaraja tulee vastaan. Nosta sitä luottorajaasi! Visalla nostavat väliaikaisesti tarpeen vaatiessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 12:56"]

Vähän ihmettelen, kun olen menossa Yhdysvaltoihin yhteen seminaariin, joka maksaa 2600 euroa. Se on seminaari ja yhdistetty koulutus ja koska on lisensoitu, se maksaa paljon. No joka tapauksessa, osallistumismaksu pitää maksaa luottokortilla. Varauksen yhteydessä peritään 10%, jota ei palauteta, ellei varausta peruta 40 päivää ennen seminaaria. Loput 90% veloitetaan myöhemmin.

Minulla on Visa ja Mastercard ja molemmissa 2500 euron luottoraja. En pysty maksamaan kummallakaan tuota seminaaria.

Onko muilla sitten isommat luottorajat vai jopa rajattomat? Olen itse valinnut tuon luottorajan oman käyttöarvion perusteella. Ei tullut mieleenikään, että pitäisi ostaa jotain luotolla yli 2500 eurolla. Siis kerralla.

En jaksaisi huonolla bisnesenglannillani ottaa yhteyttä ja selvittää, voiko osallistumismaksun maksaa ihan käteisellä suoraan tililtä tilisiirtona.. Pakko kai se on.

[/quote]

Tilisiirto jenkkeihin, hihi. Pistät 2600€ sinne visalle ja maksat sillä sen pois. Kuten kakkonen sanoikin.

Vierailija
4/7 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai niillä rajatonta limittiä korteissaan ole (paitsi ehkä jollain..), mutta luultavasti luottorajat on paljon suuremmat kuin täällä. Jenkeissähän on ihan normaalia olla velkaantunut tyyliin 60t luottokorttilainoilla, kun Suomessa ei ikinä edes myönnettäis sellaisia summia. Niillä on siellä monta luottokorttia/per henkilö ja periaatteessa kaikki maksetaan luotolla.

Vierailija
5/7 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä voit todennäköisesti nostaa luottorajaasi verkkopankissa ja se raja nousee silloin välittömästi (ei tarvi mitään erillistä anomisprosessia, johon kuluu päiviä). Tein tätä juuri itse kun asuin pari kuukautta maassa, jossa yhdistelmäkorttini debit-puoli ei toiminut ja piti esim vuokraa maksaa isoina könttinä.

Toisaalta, oletan, että olet menossa noin kalliiseen conferenssiin työnantajan käskystä. Silloin ehdottaisin, että panet työnantajan maksamaan osallistumismaksut suoraan. Työnantajalla lienee joku maksuaikakortti, jolla limittiä riittää, eikä sun tarvi odotella rahojen kiertämistä kenties pitkässäkin byrokratiassa takaisin sulle asti..

Vierailija
6/7 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 13:29"]

Ei kai niillä rajatonta limittiä korteissaan ole (paitsi ehkä jollain..), mutta luultavasti luottorajat on paljon suuremmat kuin täällä. Jenkeissähän on ihan normaalia olla velkaantunut tyyliin 60t luottokorttilainoilla, kun Suomessa ei ikinä edes myönnettäis sellaisia summia. Niillä on siellä monta luottokorttia/per henkilö ja periaatteessa kaikki maksetaan luotolla.

[/quote]

Omassa Amexissa ei ole varsinaista luottorajaa. Aiemman käyttöhistorian perusteella määräytyy kuinka paljon voi korttia käyttää ennen kuin aletaan kyselemään.

Joskus tein lähes 15k€ laskun eikä perään soiteltu.

Vierailija
7/7 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä luottorajalla mitään rajaa ole.

Se raja nyt vain määrittää ns. normitason/ sen kuukausi jäsenmaksun.

Maksa pois omalla kortillasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme