Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä rahaa??

Vierailija
08.05.2014 |

Olen yhden lapsen äiti. Me kumpikin olemme mieheni kanssa vakituisessa töissä käyviä ihmisia ( kummankin vuositulot noin 35 000 euron luokkaa). Elämme tavallista elämää, mitään kalliita harrastuksia tai menoja ei ole. Asumme 80-luvulla rakennetussa talossa, johon nyt pitäisi alkaa suunnittelemaan vesiputkiremonttia ja kylpyhuone + sauna pitäisi myös laittaa uusiksi. Mistä rahaa? Ainoa vaihtoehto lienee lisälainan otto, mikä hirvittää. Aikaa ja osaamista ei ole itse alkaa näitä remontteja tekemään. Kylmä hiki nousee pintaan, kun ajatteleekin niitä tuhansia euroja joita tämä talo vielä nielee. Voi kun olisi joku raharikas joka auttaisi... Tämä tuntuu epätoivoiselta..

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla samaa tilannetta?

Vierailija
2/23 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ole yhtään säästöjä noilla tuloilla? Paljonko asuntolainaa tai muita lainoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiku kadunkulmaan passiin ja persettä jakeluun. Sillä sitä käteistä irtoo.

Vierailija
4/23 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tulla kertomaan, että mulla on sellainen olo et voisin maksaa 50 - 100 € naiselle, joka kävelisi päälläni korkokengillä. Muttei sillä vielä saunaa rempata. Sais sillä uuden löylykiulun. Parempi sekin kuin ei mitään?

Ja jos asiaa puhutaan niin aika vitun päin persettä käytätte rahaa mikäli ei teidän tuloillanne kolmehenkisellä perheellä ole saunaremppaan varaa. Sori, tiedän kyllä monen nykynyoren maailman "kaikki mulle heti" mutta silti! Hiukan säästeliäisyyttä ja suunnitelmallisuutta. 

Vierailija
5/23 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelumarkkinointi yksi hyvä keino ansaita ylimääräistä rahaa, jos kiinnostaa niin viestiä tulemaan :) jutellaan lisää pienienkeli89@hotmail.com

Vierailija
6/23 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 17:31"]

Suosittelumarkkinointi yksi hyvä keino ansaita ylimääräistä rahaa, jos kiinnostaa niin viestiä tulemaan :) jutellaan lisää pienienkeli89@hotmail.com

[/quote]

Noihin ei kannata sekaantua jos tavoitteena oli tienata rahaa eikä menettää sitä :D

Vierailija
7/23 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolainaa on jotain 65 000 euroa eli siis niin paljoa kuin ehkä keskimäärin. Kaksi autoa ja toinen on vielä osittain maksamatta. Työmatkaa on kummallakin ja julkinen liikennen ei sovi meidän työvuoroihimme. En mä vaan ymmärrä mihin se rahaa menee. Pitäis kai ottaa itseään niskasta kiinni ja laittaa kaikki menot ja tulot ylös.

Ap

Vierailija
8/23 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:01"]

Asuntolainaa on jotain 65 000 euroa eli siis niin paljoa kuin ehkä keskimäärin. Kaksi autoa ja toinen on vielä osittain maksamatta. Työmatkaa on kummallakin ja julkinen liikennen ei sovi meidän työvuoroihimme. En mä vaan ymmärrä mihin se rahaa menee. Pitäis kai ottaa itseään niskasta kiinni ja laittaa kaikki menot ja tulot ylös.

Ap

[/quote]

Kai te saatte ne työmatkakulut verovähennyksiin, kun kerrran julkista ei voi käyttää?

Vierailija
9/23 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästät rahaa

Vierailija
10/23 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon teillä sitten menee siihen asumiseen kuukaudessa? Onko kallis talo? entä autot? Ovatko kalliita malleja?

Mitä syötte? Millaiset vaatteet? matkat? Ureheiluvälineet? Lelujen määrä? Korut? Lehtitilauksia? Meikkiostoksia?

Mitkä ovat teidän nettotulonne?

Vierailija
11/23 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylpyhuone ja sauna pitäisi laittaa uusiksi. Rakenteiden takia (=välttämätön remontti) vai siksi, ettei 80-luvun värimaailma ym. enää miellytä?

Vierailija
12/23 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis naurettavan pieni laina.

Terveisiä Helsingistä

Vierailija
13/23 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainasummanne on ihan naurettavan pieni pk-seutulaisen perheasunnon omistavan näkökulmasta! Ottakaa lisälainaa vaan, jos teillä kummallakin kerran riittää töitä ja on säännölliset tulot. Talonne arvokin nousee, kun se on pidetty hyvässä kunnossa ja remontit tehty.

Vierailija
14/23 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää lainaa vaan.

Vierailija
15/23 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa vaan ottamaan ja vähän extraa päälle, jolla maksatte sen toisen autonloppuvelan ja muutkin lainanne!

Vierailija
16/23 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talolainaa maksetaan noin 600 euroa kuukaudessa, autoa reilu 300 euroa. Syödään tavallista kotiruokaa ( makaroni, peruna, jauheliha, broileri, leipää, kasviksia jne), lehtitilauksia on yksi määräaikainen. Koruja ostan ehkä pari - kolme kertaa vuodessa. Perusmeikkejä tarpeen mukaan (markettimerkkejä sitä mukaan kun loppuvat). Lapselle ja itselle ostan vaatteita enimmäkseen kirpparilta. En omasta mielestäni hassaa rahaa mihinkään, mutta se vaan menee. Lapsen tilille laitan noin 50 - 100 euroa kuussa säästöön (olisi hänelle edes sitä pesämunaa tulevaisuudessa).

Kylppärin korjausta olen ajatellut ihan rakenteiden kannalta, etteivät pääsisi liian huonoon kuntoon. Värimaailma on ihan ok, se ei ole syy remonttiin.

Ap

Vierailija
17/23 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidennätte asuntolainan maksuaikaa ja otatte siihen rinnalle remonttilainan, joiden yhteenlaskettu lyhennyt on se sama mikä teillä nytkin on asuntolainassa. kk-kulut ei kasva, mutta laina-aika pitenee

Vierailija
18/23 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa? Minä olen espoolainen kahden lapsen yh, nettotulot kuussa lisineen 2700 euroa, asumiseen ja mökkilainaan menee 1050 euroa kuussa, auto on maksettu mutta siihen menee tietysti paljon rahaa ja silti pystyn säästämään. Teillä on netto paljon enemmän, vain yksi lapsi eli mihin ne rahat menevät?

Vierailija
19/23 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 09:41"]

Mitä hittoa? Minä olen espoolainen kahden lapsen yh, nettotulot kuussa lisineen 2700 euroa, asumiseen ja mökkilainaan menee 1050 euroa kuussa, auto on maksettu mutta siihen menee tietysti paljon rahaa ja silti pystyn säästämään. Teillä on netto paljon enemmän, vain yksi lapsi eli mihin ne rahat menevät?

[/quote]

Miehen ylläpitokustannukset vastaa kolmea lasta!

Vierailija
20/23 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

600€/kk on tosi pieni maksuerä, eli ei kannata pidentää. Nyt vain tulot ja menot paperille ja ihmettelemään mihin se raha katoaa ja mistä pystytte säästämään. Sitten säästätte ensin vaikka puolikin vuotta, jos remontin tarve ei ole ihan akuutti (vielä ei ole vaaraa, että vesi vuotaa rakenteisiin tms.) vaikka 200€/kk ja siinä teillä on ensimmäinen reilu tonni kasassa - ja sitten otatte reilusti lainana loput, sillä 200€ maksuerällä, kun olette jo todistaneet itsellenne, että sen verran pystytte pihistämään.

Ja samassa tilanteessa olevana: Meillä on kaksi lasta ja lapsille ei säästetä. Kaunis ajatus, mutta kun eläminen vain on niin kallista, että totesimme sen olevan se asia, josta nyt voimme tinkiä, jotta saamme asunnon pidettyä lämpimänä ja kunnossa, saavatpahan sitten edes joskus perintönä talon, joka ei ole huonon huollon vuoksi homeessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi