En oikeasti ymmärrä, miksi kukaan tarvitsee enemmän kuin yhden käsilaukun.
Olen 44 -vuotias nainen. Olenko täysin outo, vai ajatteleeko kukaan samoin? Myös mökkeilystä ajattelen vähän kuin Wagner (siis se possu): "On se kumma, ettei ihmiselle riitä yksi asunto".
Kommentit (28)
Mökkeilyä minäkään en ymmärrä, mutta miehenäkin kyllä ymmärrän sen että käslaukuja tarvitaan enemmän kuin yksi, esimerkiksi jo kokonsa vuoksi, rantaretkelle ja pikkujouluun ei mennä saman laukun kanssa.
Mulle riittää mainiosti kolme. Kaksi arkikäyttöön (iso ja keskikokoinen), yksi juhlakäyttöön (pieni).
Yleensä ostan vain mustia käsilaukkuja sillä ne sopivat lähes kaikkien vaatteiden kanssa.
Tietenkin sitten on kiva olla erilaisia, eri värisiä ja erilaisiin tilanteisiin sopivia laukkuja. Ne on vähän niinkuin asusteita siinä missä korut tms.
Et ihan oikeasti ymmärrä? Menet häihin ja töihin ja ostoksille ja linnan juhliin aina saman laukun kanssa? Joo joo.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 09:43"]
miehenäkin kyllä ymmärrän sen että käslaukuja tarvitaan enemmän kuin yksi, esimerkiksi jo kokonsa vuoksi, rantaretkelle ja pikkujouluun ei mennä saman laukun kanssa.
[/quote]
Sama, paitsi oon nainen. Mulla ei kyllä ole kauhean montaa laukkua, mutta jokunen löytyy.
Sama käsilaukku harvemmin käy kaikkiin tilaisuuksiin, joissa käsilaukkua tarvitsee. En halua mennä teatteriin tai ravintolaan suht. ison arkilaukkuni kanssa.
Mökkeilystä tykkään, koska mökkimme sijaitsee maaseudun rauhassa kaukana palveluista. Siellä rentoutuu ja pääsee irti arjesta ihan toisella tavalla kuin kotona. Vakituisesti en siellä korvessa silti voisi asua jo työnkin takia.
Laukkuja on erikokoisia, jos et ole huomannut. Joskus laukkua voi myös käyttää asusteena. Eihän niitä siltikään kymmeniä tarvitse, mutta ihmettelen jos erilaisissa menoissa käyvä ihminen yhdellä pärjää.
Mökki ei ole ollenkaan sama asia asunto ainakaan meille vanhanajan mökkeilijöille. Asun kaupungissa ja mökki on järven rannalla kaukana keskustasta. Aivan eri asia ja kun on sähkötön mökki kyseessä ja metsätien päässä niin ei siellä talvella edes tule käytyä. Toisilla mökki voi olla vaikkapa saaressa ja hankala sieltäkin on töissä käydä, vaikka sattuisikin olemaan samassa kunnassa kuin työpaikka.
Että olipa taas aikuisella ihmisellä ihmetyksen aiheita. :D
Mökkeilystä vielä, että en kaipaa mökkiä, kun minulla on omakotitalo kaupungissa rauhallisella sijainnilla.
Miksikö pitää olla enemmän kuin yksi laukku? Jos ihmisillä on erilaisia käyttötarpeita laukuille; yksi pieni juhlakäyttöön, keskikokoinen yleiskäyttöön, iso työkäyttöön (sopii vaikka läppärikin mukaan ja eväät). Sitten on vielä eri värit, ei se sama musta kaiken kanssa sovi. Samalla tavalla useimmilla on erilaisia vaatteita ja kenkiäkin, eri käyttötarkoituksiin omansa. Kaikilla ei ole esim. ulkoiluvaatteita ja -kenkiä erikseen, kun eivät niitä tarvitse, mutta on heilläkin yleensä enemmän kuin yksi paita ja housut.
Mulla on ainakin laukku asuste eikä semmonen pakollinen paha joita kuuluu olla vaan yks. on eri väristä laukkua, eri mallista laukkua ja eri kokoista laukkua jne, vähän sama kun huivit, kengät, vyöt jne.
Ap on varmasti ihminen, joka ei käy erilaisissa paikoissa. Jos kökkii kotona ja käy ulkona ainoastaan Siwassa ja leikkipuistossa, ei varmasti tarvitsekaan kuin yhden laukun. Mutta jokaisen luulisi ymmärtävän, että eri tilaisuuksiin tarvitaan erilaisia laukkuja. Samoin kun et mene häihin lenkkareissa, et myöskään mene sinne puistoveska olalla.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 10:05"]
Mökkeilystä vielä, että en kaipaa mökkiä, kun minulla on omakotitalo kaupungissa rauhallisella sijainnilla.
[/quote]
Niin, kaikki ei kaipaa ja jotkut kaipaa. Mitä ihmeteltävää siinä on?
Kaikki ei myöskään halua omakotitalontasoista mökkiä vaan on ihanaa kantaa vesi järvestä/kaivosta ja olla ilman sähköä. Ymmärrän myös ihan hyvin, että joistakin tämä minun harrastama mökkeily on ihan kamalaa.
No tarvitaanhan niitä. Arkikäytössä kolme laukkua: se isompi salkkumainen, jonne mahtuu työ-, luento- ja kurssipaperit, ja pienempi, jonne mahtuu lompsa, kännykkä, avaimet ja meikkipussi. Sitten on työmatkakassi, jonne tungetaan uimapuku ja pyyhe tai yhden yön vaihtovaatteet.
Sitten juhlalaukut erikseen, niitä on 10. Musta ja hillitty hautajaisiin, vaatteiden värin mukaan. Punainen, sininen, kullanvärinen, hopeinen....
Kukin elää tyylillään, ja tarvitsee mitä tarvitsee.
Mulla taitaa olla jossain kaapin pohjalla 1 tai 2 laukkua... en ole käyttänyt kumpaakaan sitten teinivuosien. Jos ei mahdu taskuun, ei tarvi mukaan, tai sitten pakataan kunnon kassi.
nainen, insinööri, 42v
Arkena en tarvitse yhtäkään käsilaukkua, reippailen työmatkat joten käytän reppua vaihtovaatteille yms. Viikonloppumenoissa käyttämäni laukku on kassimallinen, joka ei oikein sovi minkään juhlamekon kanssa. Juhlissa käytän mielelläni pienempää, kauniimmasta kankaasta tehtyä laukkua, mihin mahtuvat ne perus kännykkä, lompakko ja huulipuna.
Kaikki ei toki mökkeilystä tykkää, minusta se on virkistävää vaihtelua kaupunkiasumiseen.
Minä tykkään vaihtelusta käsilaukuissa :).
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 10:37"]Mulla taitaa olla jossain kaapin pohjalla 1 tai 2 laukkua... en ole käyttänyt kumpaakaan sitten teinivuosien. Jos ei mahdu taskuun, ei tarvi mukaan, tai sitten pakataan kunnon kassi.
nainen, insinööri, 42v
[/quote]
Toivottavasti ei reppu... On aika kaameen näköistä kun nainen on yrittänyt pukeutua tyylikkäästi ja business -henkisesti ja sitten selässä on joku jättikokoinen urheilullinen reppu.
Minulla on useita laukkuja, ne ovat minulle asusteita ja valitsen vaatteisiin tai mielialaani sopivan. Käyn myös paljon ulkona, erillaisissa tapahtumissa, bilettämässä jne. ja niihin nyt vaan ihan käytännönkin kannalta tarvitsee erilaiset laukut. On myös kivaa kun laukku tosiaan sopii asukokonaisuuteen, ihan niinkuin kenkienkin kanssa on.
Ymmärrän kyllä että ihmisen tyylistä riippuen voi se yksi laukku riittääkin. Tai kaksi, yksi isompi ja yksi vähän pienenmpi joihinkin pakollisiin sukujuhliin. Riippuu ihan siitä miten pukeutuu ja missä käy että montaako laukkua tarvitsee.
Mökkeily on taas ihan eri asia. Minulla ei mökkiä ole ja harvemmin mökillä käyn mutta vanhemmilleni heidän kesäpaikkansa (joka tulee joskus olemaan puoliksi minun ja nytkin olen aina tervetullut sinne tai saan käyttää sitä) on todella tärkeä ja he viihtyvät siellä viikonloppuisin ja aina kun heillä on lomaa.
Siellä pääsee minunkin mielestäni ihan eri tavalla irti arjesta kun kotona ollessaan, kun hoitaa jotain arkisia asioita loman aikana kun kerrankin on aikaa. Mökillä on aika keskellä ei mitään ja vain nauttii olostaan ja luonnosta eikä mieti pyykkejä, siivousta, jotain paperisotkuja ja työasioita. Kun ei niihin voi vaikuttaa ellei halua ajaa kolmea tuntia niitä hoitamaan. Joten vaikka itselläni mökkeily rajoittuu ehkä viikkoon vuodessa, ymmärrän hyvin miksi ihmiset haluavat oman mökin. :)
Joo joo, tajuan kyllä, että juhlalaukku tarvitaan erikseen. Tarkoitin nyt lähinnä näitä "tyttärelläni on jo yksi ökyhintainen mummolaukku firmalta X, ostan sille melkein samanlaisen mummolaukun samalta firmalta" -ihmisiä. Tällaista en ymmärrä ollenkaan, en ikinä kehtaisi käyttää minkäänlaista ökylaukkua. Tuttavanikin varmasti kuolisivat nauruun, jos sellaisen mulla näkisivät. Uimarannalla muuten kätevin kassi on ruokakaupan muovikassi, kastuminen ei haittaa, ja kun sen täyttää vaatteilla, siitä saa mukavan tyynyn. Ap
Parempi yksi laadukas kuin monta muoviviritystä. Mutta kyllä minä ymmärrän, jos joku ihan jopa tarvitsee enemmän kuin yhden.
Voisin sanoa tähän, että minä taas en ymmärrä kuinka joka voi käyttää alle tuhat euroa maksavaa laukkua, mutta en sano. Koska kyllä minä ymmärrän, en vain pidä sitä järkevänä.
Laukkuja on hyvä olla eri värisiä, kokoisia ja tyylisiä, tilanteen ja asun mukaan. Toisaalta, jos on lempilaukkunsa löytänyt, kätevintä on pysyä siinä. Tavaroiden vaihtaminen laukusta toiseen on kyllä rasittavaa.