Oli se upea hetki kun Hard Rock Hallelujah voitti!
Kun niita pisteita rupeas vaan ropisemaan kaikilta mailta. Hauska Euroviisu vuosi 2006!! En ole tan vuotista Suomen biisia viela kuullut, mutta huomenna saan onneksi Englannista kasin aanestaa sita.
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:52"]
Tänään lenkillä kuuntelin Jenni Vartiaisen sitä uutta surukappaletta ja mietin että se olisi upea euroviisu, videolla olevan tanssiryhmän kanssa. Miksi siellä ei nähdä Jennin kaltaisia kunnon artisteja? Miljoonayleisöt ja niin edelleen.
[/quote]
Mä olen kans miettinyt tätä. Miksei laiteta jotain sellaista bändiä/solistia, joka on jo tottunut esiintymään isoilla lavoilla ja tekee sitä ihan työkseen. Aina joku Nobody. Esim. Nightwish, Sunrise avenue, The Rasmus, HIM ainakin aikoinaan, samoin Hanoi Rocks olisivat olleet/olisivat nyt hyviä, onhan niitä muitakin paljon.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:30"]
Oli se todella hieno hetki, pisteitä laskiessa olin synnyttämässä kuopustamme. Muistan sen hetken ikuisesti :)
[/quote]
Heh, minulla oli sinä päivänä laskettu aika ja pelkäsin että lapsi alkaa syntyä kesken viisujen :D Muistan, että totesin vaaville masussa että koitas pysyä siellä ainakin siihen asti kunnes viisut loppuvat. Noh, siinä kyllä meni vielä viikko ennen kuin lapsi syntyi.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 02:08"][quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:52"]
Tänään lenkillä kuuntelin Jenni Vartiaisen sitä uutta surukappaletta ja mietin että se olisi upea euroviisu, videolla olevan tanssiryhmän kanssa. Miksi siellä ei nähdä Jennin kaltaisia kunnon artisteja? Miljoonayleisöt ja niin edelleen.
[/quote]
Mä olen kans miettinyt tätä. Miksei laiteta jotain sellaista bändiä/solistia, joka on jo tottunut esiintymään isoilla lavoilla ja tekee sitä ihan työkseen. Aina joku Nobody. Esim. Nightwish, Sunrise avenue, The Rasmus, HIM ainakin aikoinaan, samoin Hanoi Rocks olisivat olleet/olisivat nyt hyviä, onhan niitä muitakin paljon.
[/quote]
Eihän jääkiekon MM-kisoissakaan ole mukana parhaat, vaan uudet nousevat kyvyt.
Olihan se hienoa, suorastaan uskomatonta. Kieltämättä herätti ristiriitaisia tunteita, mutta ei Eurooppaan jäänyt monta maata, joihin Suomesta Lordin voittoa häpeävät olisivat voineet muuttaa. Olihan niitä kaksi vai kolme maata, jotka eivät antaneet ainuttakaan pistettä, Albania ainakin ja sinne tuskin häpeilevinkään suomalainen viitsisi muuttaa, ja Monacoon taas harvemmalla olisi varaa.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:21"]
Se oli hetki jolloin todella häpesin olla Suomalainen. Musiikin kanssa sillä ei ollut mitään tekemistä. Yleensä euroviisu voittajakappaleet jäävät jotenkin elämään, mutta ei tämä hirveys onneksi jäänyt. Eipä sitä kukaan kuuntelisikaan.
[/quote]
Saattaa olla, ettei voittokappale enää sisälly Lordin keikkaohjelmistoon, tai sitten sisältyy, en osaa sanoa. Mutta keikkaa bändillä näyttää edelleen riittävän ihan kivasti.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:31"]
No ei kyllä ollut. Häpeä se oli Suomelle että sellaisella rääkytyksellä piti sinne viisuihin mennä ja vielä voiton kautta joutua kaiken häpeän keskipisteeksi.
[/quote]
No niinpä. Sen ainoan kerran kun Suomi voitti niin silloinkin voitti väärin.
Muistan sen epäuskoisen ja iloisen tunteen, kun Lordille ropisi pisteitä lähes joka maasta. Se oli hienoa ja ihmeellistä.
Tunsin luissani jo ennen Suomen viisukisan ratkaisua, että Lordi voittaa koko Euroviisut mikäli pääsee loppuskabaan asti. Tuttavat ja työkaverit pitivät minua vähä-älyisenä kun "ennustin" voittoa, mutta joutuivat tarkastamaan kantaansa hiukan myöhemmin :).
Se oli kyllä hienoa. Olin baarissa katsomassa viisuja ja kun täysiä pisteitä alkoi ropisemaan, muistan ihmisten epäuskoiset ilmeet. Mua itketti ja kaveri oli ihan ihmeissään, kun en ole kauhean tunteellinen ihminen yleensä. Olin ihan pettynyt kun baarista poistuessa ei ollutkaan kaduilla karnevaalitunnelmaa, ainoastaan yksi kebab-paikan työntekijä huuteli "Hyvä Suomi!" työpaikkansa ovella.
Varmaan seuraavan vuoden kännykän herätysäänenä oli Hard Rock-halleluja. Oli kiva herätä voittajafiilikseen :)
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:52"]Tänään lenkillä kuuntelin Jenni Vartiaisen sitä uutta surukappaletta ja mietin että se olisi upea euroviisu, videolla olevan tanssiryhmän kanssa. Miksi siellä ei nähdä Jennin kaltaisia kunnon artisteja? Miljoonayleisöt ja niin edelleen.
[/quote]
Jenni on ihan täysi feikki. Levystä oli hyvä arvostelu, en nyt muista missä se oli, mutta siinä hyvin sanottiin että se hengellisyys jota levyltä pitäisi kuulla on lähinnä pinnallista väkisinväännettyä sontaa. Tykkään periaatteessa tuosta biisistä, mutta kun musavideossakin se keikistelee amatöörimäisesti ja laulutavastakin kuulee ettei tuo vakava tyyli ole aitoa, aiheuttaa se minussa heti vastareaktion.
Mun koira kuoli samana iltana. En halua kuulla sitä biisiä vieläkään.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:43"][quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:21"]
Se oli hetki jolloin todella häpesin olla Suomalainen. Musiikin kanssa sillä ei ollut mitään tekemistä. Yleensä euroviisu voittajakappaleet jäävät jotenkin elämään, mutta ei tämä hirveys onneksi jäänyt. Eipä sitä kukaan kuuntelisikaan.
[/quote]
Kerropa yksikin kappale, joka on jäänyt voittonsa jälkeen elämään?
Olen jonkinsorttinen euroviisufani ja tiedän, tunnistan ja osaan jokaisen viisun viimeistään finaalipäivänä.
En kuitenkaan tunnistanut edes viimevuoden voittajaa tänään kun kuulin biisin.
Ei euroviisut tee tähtiä kenestäkään, no ehkä Herreys oli lähellä sitä, vähän aikaa.
[/quote]
No ainakin Loreenin Euphoria soi edelleen radiossa tasaiseen tahtiin, ja voitti 2 vuotta sitten. Sen lisäksi hän on keikkaillut tämän 2 vuotta putkeen ympäri Eurooppaa esittäen kappaleita levyltä, joka sekin on 2 vuotta vanha. Kummasti tuntuu suosio riittävän, vaikka ei uutta musiikkia ole julkaissut.
Entäpä Abba?
Voitto oli parasta, varsinkin sen jälkeen kun erilaisilla mielipidepalstoilla ja keskustelufoorumeilla oli kohkattu viikkokausia miten Suomi jää viimeiseksi ja joudumme häpeämään ja maan kunnia on iäksi menetetty jne. :)
Itse en tykännyt, olisin halunnut Venäjän voittavan.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 23:15"]
Onko joku oikeasti häpeissään Lordin voitosta, euroviisuissa?
Kuulkaas, euroviisut on camp-kulttuurin huipentuma, ei musiikin. Ne kappaleet eivät todellakaan kosketa syntyjä syviä, eikä niiden ole tarkoituskaan. Koko homman idea on höyhenenkevyt musiikki, hassuttelu, bileet, isot tukat, huumoriosallistujat, komeat miehet ja seksikkäät misukat. Ei todellakaan mikään "elämään jäävä" musiikki.
Lordin voitto oli se hetki, kun Suomi ymmärsi euroviisut oikein. Siksi silloin tulikin voitto.
[/quote]
Hyvin selitetty :) Yleensä ihmiset, jotka eivät pidä Euroviisuista, eivät ole ymmärtäneet mikä koko kisassa on ideana. Euroviisuissa tärkeintä tai edes oleellista eivät ole täydelliset sävellykset ja erinomaiset laulajat. Euroviisujen on tarkoitus olla överit ja jopa kornit koko Euroopan bileet, joista voidaan nauttia ei-niin-vakavalla naamalla. Viisuja ei voi oikein edes verrata mihinkään muuhun tapahtumaan tunnelmaltaan, vaan viisut ovat todella uniikki tapahtuma. Ei viisut ole mikään vakavahenkinen urheilutapahtuma, jossa kannustetaan vain omaa joukkuetta. Jos jotain pitäisi verrata, niin vertaisin faneja: viisufanien intohimo Euroviisuja kohtaan on taatusti yhtä vahvaa kuin kiekkofanien intohimo jääkiekkoa kohtaan. Tosin true-viisufani kannustaa laajalti suosikkejaan maasta riippumatta, eikä vain oman maan edustajaa.
Mitä tulee Lordin voittoon, niin se on tämän viisufanin elämän yksi hienoimmista illoista. Muistan edelleen sen tunteen, kun pisteitä ruvettiin jakamaan ja pikkuhiljaa alkoi näyttää siltä, että voitto olisi ehkä mahdollinen. Siitä yhdessä ystävien kanssa riemuittiin ja sitä iltaa edelleen muistellaan. Mutta oman maan voiton toivominen tai edes pärjääminen ei ole Euroviisuissa se juttu, minkä takia viisuja katsotaan. Yhtä suurella tunteella on katsottiin pari vuotta sitten myös se Euroviisufinaali, johon Suomi ei Pernillan kappaleella päässyt.
Lauantaina viisufanit kokoontuvat jälleen kerran minun olohuoneeseeni ja yksi vuoden kohokohdista on käsillä. Meillä ei vain katsota viisulähetystä, vaan nautitaan koko siitä tunnelmasta ja yhdessäolosta, jonka Euroviisut meille tarjoaa. Euroviisut ovat minun viisufani-ystäväpiirilleni keino rentoutua, jännittää, iloita, hurmaantua, nolostua, pöyristyä ja nauraa yhdessä. On hienoa, jos Suomi pääsee tämän illan semifinaalista lauantain finaaliin, mutta jos Suomea ei siellä nähdä, niin meillä on silti tiedossa iloinen viisuilta. Uskon kyllä Suomen poikien finaalipaikkaan :)
Ihmiset, jotka häpeävät Lordin voittoa ovat takakireitä tiukkapipoja, jotka eivät ymmärrä viisuhenkeä.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:43"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:21"]
[/quote]
Kerropa yksikin kappale, joka on jäänyt voittonsa jälkeen elämään?
Olen jonkinsorttinen euroviisufani ja tiedän, tunnistan ja osaan jokaisen viisun viimeistään finaalipäivänä.
En kuitenkaan tunnistanut edes viimevuoden voittajaa tänään kun kuulin biisin.
Ei euroviisut tee tähtiä kenestäkään, no ehkä Herreys oli lähellä sitä, vähän aikaa.
[/quote]
Eikö edes ABBA?