LAIHDUTUSOSAAJAT HOX!! Miltä kuulostaa tämmönen:
Olen 70kg/170cm eli normaalipainon/lievän ylipainon rajalla ja tahtoisin laihduttaa muutaman tai ehkä 5kg. Miltä kuulostaisi tämmönen ruokavalio:
Aamupala: 250g rasvaton maitorahka + 200g marjoja tai hedelmä, kahvia mustana
Lounas: Salaattia(salaatti, kurkku, tomaatti, paprika) tai vihanneksia esim joku pakastesekotus 300g + n. 100g kana/lihaa/jauhelihaa/tonnikalaa millon mitäkin, 0-100g raejuustoo
Välipala: hedelmä tai 1-2 siivua leipää ilman voita rehuilla ja kinkkusiivu
Päivällinen: Samaku lounas
Iltapala: samaku aamupala tai välipala
Syönkö siis liikaa jos tahdon normaalipainon sisällä laihduttaa? Kauankohan tällä ruokavaliolla menisi laihduttaa 5kg (70kg->65kg) ja paljonko tässä on suurinpiirtein kaloreita?
Liikun 1-3krt/vk kävelylenkkejä, juosten, rullaluistelua, pyöräilyä
Kommentit (73)
Liian paljon ruokaa, liian vähän liikuntaa.
t: 173/55
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:41"]Liian paljon ruokaa, liian vähän liikuntaa.
[/quote]
Eipäs ole. Kaikki eivät katsos tavoittele mallin mittoja.
Veikkaisin, et tos on 1700-2000 kcal yhteensä, liian paljon laihduttajalle.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:39"]
Olen 70kg/170cm eli normaalipainon/lievän ylipainon rajalla ja tahtoisin laihduttaa muutaman tai ehkä 5kg. Miltä kuulostaisi tämmönen ruokavalio:
Aamupala: 250g rasvaton maitorahka + 200g marjoja tai hedelmä, kahvia mustana
Lounas: Salaattia(salaatti, kurkku, tomaatti, paprika) tai vihanneksia esim joku pakastesekotus 300g + n. 100g kana/lihaa/jauhelihaa/tonnikalaa millon mitäkin, 0-100g raejuustoo
Välipala: hedelmä tai 1-2 siivua leipää ilman voita rehuilla ja kinkkusiivu
Päivällinen: Samaku lounas
Iltapala: samaku aamupala tai välipala
Syönkö siis liikaa jos tahdon normaalipainon sisällä laihduttaa? Kauankohan tällä ruokavaliolla menisi laihduttaa 5kg (70kg->65kg) ja paljonko tässä on suurinpiirtein kaloreita?
Liikun 1-3krt/vk kävelylenkkejä, juosten, rullaluistelua, pyöräilyä
[/quote] rasvaa ja kuitua lisää
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:43"][quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:41"]Liian paljon ruokaa, liian vähän liikuntaa.
[/quote]
[/quote]
Ihan varmasti on!! Olen laihduttanut yli 13kg tämän vuoden puolella, joten tiedän mistä puhun. Itse syön max. 1500 kcal/pvä
173/55
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:44"]Veikkaisin, et tos on 1700-2000 kcal yhteensä, liian paljon laihduttajalle.
[/quote]
Ei todellakaan ole liikaa, jos liikkuu säännöllisesti.
kirjaa noi kiloklubin laskuriin, niin näet tilanteen melko hyvin.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:43"][quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:41"]Liian paljon ruokaa, liian vähän liikuntaa.
[/quote]
[/quote]
Ihan varmasti on!! Olen laihduttanut yli 13kg tämän vuoden puolella, joten tiedän mistä puhun. Itse syön max. 1500 kcal/pvä
173/55
[/quote]
Paskan marjat. Ap:lla ei ehkä ole yhtä hidas aineenvaihdunta kuin sulla. Mutta Onnea valitsemallasi nälkäkurkitiellä.
Minusta on tosi tyhmää lähteä kirjailemasn noita mihkään taulukkoon. Kun opettelee perusasiat ja kalorit ulkoa, tietää n. 200kcal tarkkuudella kuinka paljon syö.
Itse laihdutin 25 kg ja nyt on pysynyt 61kg/176cm jo pari vuotta. Periaatteessa syön kaikkea, mutta "paheellisia" ruokia vain vähän. Vihanneksia ja hedelmiä en laske kaloreiksi ollenkaan, niitä syön surutta jos mieli tekee.
Pointti on myös, että syöt vähintään 4 tunnin välein, ettei tule hirveä nälkä. Vettä kannattaa juoda paljon, vaikka puoli litraa joka aterialla ja muutoinkin.
Muistathan myös, että kilot kyllä tippuvat, mutta sinun täytyy luoda ruokavalio, jota pystyt noudattamaan jos haluat että kilot myös pysyvät poissa... ei kukaan pelkällä salaatilla elä :)
Älä ressaa, ihan hyvältä kuulosti nuo safkat. Liikunnan lisääminen ei toki ole pahasta koskaan, mutta senkin täytyisi olla sellaista, mitä jaksaa jatkaa tavoitteen saavutettuaankin. Tsemppii!
Musta voisit lisätä pehmeää rasvaa ja vähentää proteiinin määrää ja lisätä kuituja. Tsemppiä :)
Entä jos ottaisin välipalan kokonaan pois niin tippuisi ehkä vähän kalorit? Niin että söisin aamupala, lounas, päivällinen, iltapala?
Mistä lähteistä suosittelisitte rasvoja ja kuituja? En voi paljon leipä syödä kun saan vatsavaivoja..
Ap
En aseta mitään tiukkaa aikarajaa mutta esim jos edes 1kg/kk tippuisi paino niin ois kai ihan ok. :-)
Ap
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:57"]Entä jos ottaisin välipalan kokonaan pois niin tippuisi ehkä vähän kalorit? Niin että söisin aamupala, lounas, päivällinen, iltapala?
Mistä lähteistä suosittelisitte rasvoja ja kuituja? En voi paljon leipä syödä kun saan vatsavaivoja..
Ap
[/quote]
Rasvoja; oliiviöljy, avocado, pähknät. Kuituja leseistä, ja esim. linssit, herneet, vihreet kasvikset.
t; 173/55
go fat go eli
aamupala:1dl puuroa veteen, 100g marjoja, 100g raejuustoo
lounas: 250g vihanneksia/salaattia, 100g lihaa, 25g raejuustoo
välipala: 250g maitorahka, 100g marjoja
päivällinen: 100g liha, 250g vihanneksia, n. 1dl hiilareina (makarooni, peruna, riisi)
Iltapala: maitorahka, 100g marjoja
tämäkö siis olisi parempi ruokavalio? eikai tuo niin paljon omastani eroa, paitsi että syön hedelmiä, ja tässä puuroa
ap
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:44"]
Veikkaisin, et tos on 1700-2000 kcal yhteensä, liian paljon laihduttajalle.
[/quote] Riippuu millainen rahka, taikka mita hedelmaa syo. Esim omenassa on suurinpiirtein 100cal. Olet todella vaarassa. Laskin kalorit suurinpiirtein ja vahan ylakanttiin. Sain noin 1200, eli ihan ok, jos harrastaa liikuntaa. Itse soin puoli vuotta 800cal enka laihtunut kun todella pikkuhiljaa. Nyt syon kolme pienta ateriaa pv, ja saman tien lahti 8kg. Laihduttaja tietaa, etta vahempi ei aina ole parempi etenkin jos harrastaa liikuntaa, silla ruumis tarttuu jokaiseen muruseen jonka syot. Tuolla syomisella ja kovalla liikunnalla paasee ap kylla ihan kivasti tavoite painoonsa.
Joskus myös lounaalla/päivällisellä vähän riisiä, perunaa makaroonia jne
Juomana vesi ja musta kahvi.
ap.