Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voitteko selittää minulle tästä kotiavainasiasta?

Vierailija
07.05.2014 |

http://www.iltasanomat.fi/asuminen/art-1288685803603.html

Meillä on tuollaiset classic-avaimet. Ymmärsinkö oikein, että ainoa potentiaalinen uhka liittyy nimenomaan siihen, että noita avaimia olisi jollain ulkopuolisilla ja he sitten teettäisivät niistä kopioita? Asumme itse rakennuttamassamme talossa, eikä avaimia siis ole perhepiirin ulkopuolella. 

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi kun tuo classic on maailman helpoimpia tiirikoida auki, en suosittele kenellekään käyttöön.

Vierailija
22/36 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 09:40"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:21"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:14"]

Itse aukaisin kerran classikin hakaneulalla, kun avaimet oli jäänyt sisälle. kokeilin huvikseni ja 5minuutissa onnistuin. Ovi ei ollut takalukossa. classikin ongelma on se, että avaimen voi kopioida ilman avaintakin. Vain avaimen nähdessä voi siitä lukea lukemat ja sen mukaan kopioida. Pystyn itse näkemään lukemat avaimesta vaikka en ole edes harjaantunut. 

[/quote]

Tää oli ehkä tämän viikon suurin pökäle tällä palstalla tällä viikolla :D :D

[/quote]

Ikävä kyllä tuo ei ole mahdotonta. Classic lukko ei pidättele edes lasta. Sellaisella lukolla ei tee yksinkertaisesti mitään

[/quote]

Hyvät lukot kyllä pidättelee, mutta pitää olla myös hyvä ovi. Tavallisilla kerrostalon ovilla ei tee mitään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 09:48"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 09:40"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:21"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:14"]

Itse aukaisin kerran classikin hakaneulalla, kun avaimet oli jäänyt sisälle. kokeilin huvikseni ja 5minuutissa onnistuin. Ovi ei ollut takalukossa. classikin ongelma on se, että avaimen voi kopioida ilman avaintakin. Vain avaimen nähdessä voi siitä lukea lukemat ja sen mukaan kopioida. Pystyn itse näkemään lukemat avaimesta vaikka en ole edes harjaantunut. 

[/quote]

Tää oli ehkä tämän viikon suurin pökäle tällä palstalla tällä viikolla :D :D

[/quote]

Ikävä kyllä tuo ei ole mahdotonta. Classic lukko ei pidättele edes lasta. Sellaisella lukolla ei tee yksinkertaisesti mitään

[/quote]

Hyvät lukot kyllä pidättelee, mutta pitää olla myös hyvä ovi. Tavallisilla kerrostalon ovilla ei tee mitään

[/quote]Tavalliset ulko-ovet on helpointa ja nopeinta avata murtoraudalla. Avaimet on niille jotka liikkuu luvan kanssa.

Vierailija
24/36 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ghetossa te oikein asutte, kun tuollainen paniikki jostain lukoista? Mä oon huomannut monena aamuna, että ulko-ovi ollut auki koko yön ( meillä siis omakotitalo). Polkupyörät on pihassa ilman lukkoja, en osaa pelätä varkaita omassa pihassa. Sitten kun lähden pyörällä kaupunkiin, laitan kyllä pyörän lukkoon ja vielä kiinni johonkin tolppaan.

Vierailija
25/36 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 10:37"]

Missä ghetossa te oikein asutte, kun tuollainen paniikki jostain lukoista? Mä oon huomannut monena aamuna, että ulko-ovi ollut auki koko yön ( meillä siis omakotitalo). Polkupyörät on pihassa ilman lukkoja, en osaa pelätä varkaita omassa pihassa. Sitten kun lähden pyörällä kaupunkiin, laitan kyllä pyörän lukkoon ja vielä kiinni johonkin tolppaan.

[/quote]Meidän pihasta on nyt parin viikon aikana varastettu kaksi kanisterillista lasinpesunestettä, eri ajankohtina, vaihdettu vettä tilalle. Toivottavasti meni tarpeeseen. Ajateltiin laittaa pihaan nauhoittava videovalvonta.

Vierailija
26/36 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän on aina varkaiden listalla ekana, viinat, lääkkeet ja lasinpesunesteet. Vaarin vanha helkama ei ole kelvannut kenellekään.

Vierailija
27/36 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jos asuu jossain hevon kuusessa niin varkaat ei edes löydä sinne. Mutta jos asuu kaupungissa niin asia on täysin eri

Vierailija
28/36 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lapsena nuo classic-avaimet ja olivat ilmeisesti sen verran kuluneita, kun huviksemme kokeilimme naapuritalon pyörävarastoon päästä omalla kotiavaimella ja se tosiaan aukesi. Sen jälkeen kokeilimmekin useampaan paikkaan ja myös yhden kaverin kotiovi saatiin auki. Kaikissa ovissa ei toiminut kuitenkaan. 

Kerroimme tietysti äidille tuosta ja aika pian meni ainakin meidän talossa lukot ja avaimet vaihtoon.

Vierailija
29/36 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Classic on äärettömän helppo tiirikoida ja kopioida. Jokaisessa avaimessa on tosiaan oma numerosarjansa 0-5 merkitty ja se on hyvin helppo lukea. Jos viette avaimen lukkosepälle että saatte siitä kopion, lukkoseppä lukee sen paljaalla silmällä ja tekee uuden. Exek ja sento on huomattavasti vaikeammin kopioitavissa sillä niissä uria numeroineen on useampi eikä sitä ihan hetkessä viilaa murtomies oikeanlaiseksi.

Esimerkiksi jos vieras ihminen näkee Classic avaimesi, voi hän ottaa siitä kuvan tai painaa numerosarjan muistiin, viilata siitä tyhjään muottiin vastaavan ja kävellä teille sisälle.

Ja vuosittain järjestetään tiirikointikilpailut lukkoseppä piireissä maailmanlaajuisesti joissa testataan kaikki olemassa olevat lukot.

Vielä ei ole yhtään lukkoa jota joku ei olisi osannut tiirikoida.

T. Lukkoseppä oppilas

Vierailija
30/36 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi Classic-lukko on tosiaan hyvin heppoinen ja helposti tiirikoitavissa. Kuten joku aikaisemmin sanoikin, niin avaimen pystyy kopioimaan pelkästään näkemällä sen. Classicissa on erisuuruisia lovia vierivieressä, jokaiselle lovisyvyydelle on annettu oma koodinumeronsa, ja jos tietää nämä lovien koodit niin pystyy helposti muodostamaan numerorivin, jonka pystyy kopioida.

Vierailija
31/36 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 10:39"]

[/quote]Meidän pihasta on nyt parin viikon aikana varastettu kaksi kanisterillista lasinpesunestettä, eri ajankohtina, vaihdettu vettä tilalle. Toivottavasti meni tarpeeseen. Ajateltiin laittaa pihaan nauhoittava videovalvonta.

[/quote]

Miksi teillä on pihalla (= ei lukkojen takana) syövyttävää nestettä?

Vierailija
32/36 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan sit semmoinen reality check että yksikään varas ei käytä minuuttiakaan johonkin tiirikointiin, kun 10s on ikkuna sisällä ja varas myös.

Vierailija
33/36 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on paras varashälytin.

Vierailija
34/36 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 10:55"]Ja ihan sit semmoinen reality check että yksikään varas ei käytä minuuttiakaan johonkin tiirikointiin, kun 10s on ikkuna sisällä ja varas myös.

[/quote]

Joo mutta sitten kun tehdään ammattimaisesti niitä varkauksia niin ei jätetä ylimääräisiä jälkiä vaan mennään mahdollisimman näkymättömästi. Juurikin kopioiduilla/varastetuilla avaimilla.

Vierailija
35/36 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 10:53"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 10:39"]

[/quote]

Miksi teillä on pihalla (= ei lukkojen takana) syövyttävää nestettä?

[/quote]

Lasinpesuneste ei ole syövyttävää, siinä on vettä ja alkoholia. Akkuneste on. Mutta tehkääpä varkaalle jekku ja laittakaa lasinpesunestepulloon jotakin ihan muuta, ja jättäkää pihalle varastettavaksi. Saa tekijä ansionsa mukaan. 

Vierailija
36/36 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo juttu oli täyttä buffia, abloyn mainos!

- Classic

- Ura-avain (näyttää classicilta, mutta ura)

- Ecex mustapäinen missä pikku reika muovissa.

Nämä kaikki voidaan avaimet voidaan teettää ihan suutarilla, eli ei ole kopiosuojaa.

Ts., joku löytää avaimesi ja ottaa kopion, joku lainaa avaimesi ja ottaa kopion.

Varkaat eivät tiirikoi lukkoja, ne vääntävät karmit paskasi ja tulevat sisään.