ihan tyhmää, kun tuntuu että lapsella olis menny koe päin peetä
Kun sai 9-. Yleensä tulee kymppi tai kymppi miinus. Vaikka ihan oikeasti tiedän ja tajuan tuonkin olevan hyvä.
Kommentit (10)
´Sanon itse ainan oppilaille, että ysi on sama kuin kymppi. Jollakin toisella kysymyksellä ysin saanut olisi saattanut saada kympin. Yleensä siis ahkeroineet kokeeseen yhtä paljon. 9 on erinomainen arvosana!
etkai tota kuitenkaan lapselles sanonu? 9- on loistava numero, älä pilaa lapses itsetuntoa opettamalla että vain täydellisyys kelpaa
Tiedän tunteen. Kun samalla yrittää olla rento ja sanoa että numero on oikein hyvä (niinkuin onkin) ja samalla ajattelee, että no nyt laskee numerot todistuksessa (millä tietenkään ei myöskään ole mitään väliä).
Riippuu tietty mikä on koulun arvostelulinja, ja mikä oli yleinen taso. Joissain kouluissa ollaan aika lepsuja. Tosin mun lapselle toi olisi esim. Uskonnossa ja fysiikassa hyvä, mutta matikassa, suomessa tai ruotsissa taas heikko.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 19:41"]
Riippuu tietty mikä on koulun arvostelulinja, ja mikä oli yleinen taso. Joissain kouluissa ollaan aika lepsuja. Tosin mun lapselle toi olisi esim. Uskonnossa ja fysiikassa hyvä, mutta matikassa, suomessa tai ruotsissa taas heikko.
[/quote]
9- ei kyllä voi olla "heikko"...
Ei ihme että kakaroilla on mielenterveysongelmia.
Koulussa oli yksi fiksu kympin oppilas, joka sitten kerran sai ysin ja itki huonoa numeroaan. :( Toivottavasti et näytä harmiasi lapsellesi. Miksi olet niin harmissasi?
Arvaa paljonko vitutti kakarana kun toin onnessani kotiin 9 puolen arvosanan ja vastaukseksi sain äiskältä "Kyllä tuosta voi vielä parantaa".
Kun mikään ei riitä...
Sen päivän jälkeen lakkasin yrittämästä kokonaan.
Kyllä lukiossa huomaa, että jossain kouluissa arvostelu on ollut lepsu. Vaikka koulun pääyn pisterajat on yli yhdeksän, niin selvästi huomaa tiettyjen koulujen ysin vastaavan toisen seiskaa. Tietysti se on epäoikeudenmukaista niille hyville oppilaille vaativissa kouluissa, että he eivät pääse lukioon, jonne haluaisivat kun toisessa koulussa hyvän arvosanan saa heikommilla tiedoilla. Hesarissakin olikin hyvä juttu siitä, että arvostelua pitää ohjeistaa paremmin peruskoulussa, jotta se olisi yhdenmukaisempaa.
Hölmö sua.