Tänä vuonna 6 ulkomaan lomamatkaa. En uskalla julkaista
missään facessa kuvia kaikilta lomilta kun monia asia tuntuu niin suunnattomasti ärsyttävän (ei varmastikaan läheisimpiä ystäviäni, mutta tuttavia). Monet tulevatkin tietämään vasta jälkikäteen lomailuistamme, jos sittenkään, enkä mä kyllä mitään kiksejä saakaan edes siitä että lomistani kertoisin. Mutta ilmiöpä se on tämäkin, mitä some on tuonut tullessaan. Joutuu varomaan ettei vain aiheuttaisi harmistusta tai pahaa mieltä tässä mielensäpahoittaja yhteiskunnassa.
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 08:15"]
Vain suomalaisille matkailu on jotain todella ihmeellistä.
[/quote]
Ja missähän ei? Kyllä se aika monen muunkin maalaiselle on kova juttu. Ehkä ennemmin voisi puhua kulttuuritaustasta, minä olen opiskelija el köyhä ja minulle jokainen matka on ihmeellinen mahdollisuus, josta olen kiitollinen.
Musta on ihanaa katsella toisten matkakuvia. Sellaiset ihmiset, jotka postaavat kuvia vain lastensa harrastuksista (jääkiekko yms) olen poistanut seurattavien listalta.
Itse lomailen kaksi kuukautta vuodesta ulkomailla. Olen opettaja.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 08:17"][quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 08:09"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:29"]
Enemmän mä ihmettelen, miten ihmisillä on koko ajan lomia, No opettajat tietenkin lomailee paljon enemmän kuin muut, mutta entä muut ammattikunnat? Mulla on 28 päivää vuosilomaa.
[/quote]
30 pv lomaa, kun oikein laskee ja venyttää siitä voi saada n 6 vkoa: 2 talvella ja 4 kesällä
[/quote]
Suurimmassa osassa työsopimuksia noista pitää 5 kpl pitää lauantaisin. Eli oikeasti 25 pv lomaa.
[/quote]Minkä laskuopin mukaan siitä vähenee päiviä? Normaalisti myös viikonloppuisin työskenteleville myös ne lauantait ovat aivan yhtä kaivattuja lomapäiviä.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 18:35"]
missään facessa kuvia kaikilta lomilta kun monia asia tuntuu niin suunnattomasti ärsyttävän (ei varmastikaan läheisimpiä ystäviäni, mutta tuttavia). Monet tulevatkin tietämään vasta jälkikäteen lomailuistamme, jos sittenkään, enkä mä kyllä mitään kiksejä saakaan edes siitä että lomistani kertoisin. Mutta ilmiöpä se on tämäkin, mitä some on tuonut tullessaan. Joutuu varomaan ettei vain aiheuttaisi harmistusta tai pahaa mieltä tässä mielensäpahoittaja yhteiskunnassa.
[/quote]
Mikäs tässä oli pointti? Miksi edes haluaisit julkaista facessa? En minäkään halua kaikkea tekemisiäni julkaista facessa. Eikö se oli ihan luonnollista. Ihan luonnollista on myös olla puhumatta asioista, joiden tietää aiheuttavan pahaa mieltä toisille.
Kaikkina aikoina joku asia on aina aiheuttanut joissakin ihmisissä pahaa mieltä tai harmistusta ei tämä se enempää "mielensäpahoittaja yhteiskunta" ole kuin ennenkään. Ehkä se tulee vaan näkyvämmin esille, kun esim. facessa on helppo ja nopea se ilmaista.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 18:57"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 18:44"]
Kerro meillekin minne kaikkialle matkustat:-)
[/quote]
Jos nyt kiinnostaa tietää niin näihin matkoihin sisältyy kaukoitää, lähi-itää, jenkit ja kesällä välimeren saaria ja kaupunkimatka pitkäksi viikonlopuksi Ranskaan. Sen tarkemmin en jaksa kohteita alkaa erittelemään.
-ap-
[/quote]
: D
No eipä niistä lomamatkoista kannatakkaan tiedottaa somessa kuin vasta jälkikäteen. Murtomiehille mieluinen tieto jos kuulevat että perhe on pari viikkoa pois ja kämppä tyhjänä.
Matkustamista pitäisi alkaa verottaa. Raskaasti.
Sinä voit rajata julkaisut näkymään vain oikeilla ystävilläsi, jos olet turhia tuttaviakin fb-kavereiksi kerännyt etkä halua heitä ärsyttää julkaisuilla ja kuvareportaaseilla.
Ymmärrän ap kannan hyvin. Ainakin kun tätä palstaa lukee niin ihmisiä ärsyttää niin monet asiat mitä facessa julkaisee tai kommentoi. Eikä sitä ite edes ajattele että joku oma kuva saattais niin hirveesti aiheuttaa mielipahaa jossain toisessa ihmisessä. Mun mielestä sellaiset mielensäpahoittajat voisi tunkea vaikka päänsä pensaaseen ja möllöttää siellä. Miks pitää harmistua siitä, jos jollain toisella on mahdollisuus toteuttaa kivoja asioita? Käyttäisi senkin ajan ja tarmon siihen että itselläänkin olisi samanlaiset mahdollisuudet. Elämänvalintojahan nämä ovat, ihmiset hyvät.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 19:15"]
Mulle ei oo vielä selvinnyt onko kateus vastaavanlaisia asioita kohtaan vain suomalainen ilmiö vai ollaanko sitä muualla maailmassa samanlaisia harmittelijoita ja faceärsyyntyjiä.
Facessahan on niin kiva nappi siinä toisten päivitysten ylänurkassa: "En halua nähdä tätä" ja "Alä seuraa". Kuinka vaikeaa se on sitten klikata sitä, jos esim. toisten lomailut alkaa korpeamaan?
[/quote]
Mitä se nappi siinä vaiheessa auttaa kun paskat on jo housuissa? Myöhäistä se enää klikkailla tyyppejä piiloon kun etusivun verran on jo tavaraa. Ei sillä ei mua ärsytä, mutta kommentoinpahan vaan tohon "hyvään vinkkiisi".
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 18:35"]missään facessa kuvia kaikilta lomilta kun monia asia tuntuu niin suunnattomasti ärsyttävän (ei varmastikaan läheisimpiä ystäviäni, mutta tuttavia). Monet tulevatkin tietämään vasta jälkikäteen lomailuistamme, jos sittenkään, enkä mä kyllä mitään kiksejä saakaan edes siitä että lomistani kertoisin. Mutta ilmiöpä se on tämäkin, mitä some on tuonut tullessaan. Joutuu varomaan ettei vain aiheuttaisi harmistusta tai pahaa mieltä tässä mielensäpahoittaja yhteiskunnassa.
[/quote]Luuletko saavasi varauksetonta hyminää kertoessasi noin paljon matkoista?monilla on tosi tiulkaa selviytyä jokapäiväisistä menoista ja matkailu on silloin luksusta joka aiheuttaa kateutta.minusta se on ymmärrettävää tällaisessa taloustilanteessa. Minäkin matkustaisin kuudesti vuodessa jos ois rahaa mutta kun ei oo. Olen lapsen huoltaja ja yh.
AP, I feel you. Itse en käytä Facebookia, mutta en siltikään "uskalla" kertoa matkoistani monellekaan. Aina tulee "ai taas meette, kannattaisko käyttää rahat johonkin muuhunkin tms" kommentteja etenkin lähipiiriltä. Me ollaan vielä pienituloisia, siis oikeasti toisinaan on tosi tiukkaa rahan kanssa. Matkustaminen on se mihin me sijoitetaan. Jätän laukun ja uuden torkkupeiton ostamatta, käytän ne mielummin matkustamiseen. Lisäksi matkustetaan tosi pienellä budjetilla, eli vaikka kohteet on kivoja ja niin ei missään 4-tähden hotelleissa siellä olla, harvoin edes siellä hotellissa...!!
Silti tämä on todella ONGELMA monelle, ja jos kerron vaikka "tultiin just reissusta", niin monet tutut ei edes vaivaudu kysymään, että "no missä olitte". Hiljaisuus on vastaus.
Lomaa on 38 päivää vuodessa, arkipäiviä, lauantaita ei lasketa. Lisäksi saa pitää 3 saldovapaata vuoden aikana, jos liukuvasta työajasta on kertynyt + saldoa. Jotain korvausta pienestä palkasta... Näin siis julkisen puolen virassa. Ammatinvalintakysymys.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 08:33"]
Itse lomailen kaksi kuukautta vuodesta ulkomailla. Olen opettaja.
[/quote]
varmaan hyvä tapa ladata akkuja kouluvuoden jälkeen, ihailtavaa :) missä matkustat, jos saa kysyä?
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 08:17"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 08:09"]
Enemmän mä ihmettelen, miten ihmisillä on koko ajan lomia, No opettajat tietenkin lomailee paljon enemmän kuin muut, mutta entä muut ammattikunnat? Mulla on 28 päivää vuosilomaa.
[/quote]
30 pv lomaa, kun oikein laskee ja venyttää siitä voi saada n 6 vkoa: 2 talvella ja 4 kesällä
[/quote]
Suurimmassa osassa työsopimuksia noista pitää 5 kpl pitää lauantaisin. Eli oikeasti 25 pv lomaa.
[/quote]
Tietenkin, Suomessa 30pv on vain 5 vkoa toisin kuin muualla euroopassa. Silti jos yhdistät siihen joulun, uudenvuoden, loppiaisen ja vaikka juhannuksen niin hyvällä tuurilla tulee 6 vkoa yhteensä. Meillä oli viimekesänä 4vkoa 2pv lomaa ja nyt talvella 12 pv eli tasan 6 vkoa em tavalla.
39
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 10:50"]
Mulle ei oo vielä selvinnyt onko kateus vastaavanlaisia asioita kohtaan vain suomalainen ilmiö vai ollaanko sitä muualla maailmassa samanlaisia harmittelijoita ja faceärsyyntyjiä.
Facessahan on niin kiva nappi siinä toisten päivitysten ylänurkassa: "En halua nähdä tätä" ja "Alä seuraa". Kuinka vaikeaa se on sitten klikata sitä, jos esim. toisten lomailut alkaa korpeamaan?
[/quote]
Mitä se nappi siinä vaiheessa auttaa kun paskat on jo housuissa? Myöhäistä se enää klikkailla tyyppejä piiloon kun etusivun verran on jo tavaraa. Ei sillä ei mua ärsytä, mutta kommentoinpahan vaan tohon "hyvään vinkkiisi".
[/quote]
voi sitä klikkailla huomista varten
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 10:50"]
[/quote]
[/quote]
Jos sulla on kaveri, joka matkustelullaan suo ärsyttää niin klikkaappa vaan että "Älä seuraa.." kuka nyt ikinä onkin, niin eipä tarvi sitten jatkossa katsella hänen elämääsä ja tuntea syvää katkeruutta omasta elämästään. So simple!
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 08:09"]
[/quote]
[/quote]