Kuumetta korvakuumemittarilla 38 ja kainalosta 36,6
Muilla perheenjäsenillä kainalosta ja korvasta melko samat. esim. korvasta 37,4 ja kainalosta 37,2?? Minulla näyttää tosi usein korvasta yli 38?? Ja jos menen lääkäriin ja hän sattuu ottamaan kuumeen korvasta, minlla on aina kuumetta. OUTOA? Nyt on kyllä myös huono olo, mutta aina ei välttämättä ole vaikka korvamittarin mukaan olisin sairas..
Kommentit (8)
Minulla ei taas ole koskaan kuumetta digitaalisella mittarilla, mutta sairaana on lämpöä sellaisella vanhanaikaisella "elohopea" mittarilla. (tiedän ettei ole oikeasti elohopeaa). Parhaimmillaan on ollut 39 lämpöä vanhanaikaisella ja digimittarilla vain 35,7. Meillä on siis useita digimittareita, sekä korvasta, otsasta että kainalosta mittaava ja kaksi myös sellaista vanhanaikaista. Muuallakaan en ole saanut kunnon lukemia digimittarilla vaikka olo on ollut kaamea. Synnäriltä tullessakin olin osaston mukaan vain hiukan väsynyt ja kotiin tullessa lämpö olikin 38,5.
Korvalämpö on todellinen, kainalolämpö epäluotettavampi. Korvasta keskimäärin n. 0,5 astetta korkeampi, joten kuumeen raja korvasta on 37,5. Joten kyllä, sinulla on kuumetta. Kannattaisi tutkituttaa jos jatkuvasti on kuumetta ettei ole mikään tauti taustalla.
Sh
Ok. Kiitos vastauksista. Valitsen itselleni oikeaksi vastaukseksi tuon 7.Sh.n. Onnea valitulle!! AP
Eri paikoista mitattessa saa erilaisen tuloksen. lisäksi jotkut mittaustavat ovat epäluotetavimepia kuin toiset.
Mutta onko minulla kuumetta vai ei, jos korvasta näyttää esim. 38,2. Lääkärit aina kirjoittaa kyllä saikkua.. AP
Se korvakuumemittari on aika epäluotettava. Antaa helposti vääriä tuloksia, joskorvakäytävä on ahdas. Luota kainalomittariin.
Jäät kotiin vaan, palkka juoksee ja kotona voi syödä suklaata sitten ja makoilla sohvalla. Kakarat hoitoon, eivätpähän häiritse.
kannattaa myös muistaa, että korvasta tulee korkeampi lämpötila jos on juuri nukkunut sillä korvalla / puhelin ollut korvaa vasten jne.