Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänä vuonna 6 ulkomaan lomamatkaa. En uskalla julkaista

Vierailija
07.05.2014 |

missään facessa kuvia kaikilta lomilta kun monia asia tuntuu niin suunnattomasti ärsyttävän (ei varmastikaan läheisimpiä ystäviäni, mutta tuttavia). Monet tulevatkin tietämään vasta jälkikäteen lomailuistamme, jos sittenkään, enkä mä kyllä mitään kiksejä saakaan edes siitä että lomistani kertoisin. Mutta ilmiöpä se on tämäkin, mitä some on tuonut tullessaan. Joutuu varomaan ettei vain aiheuttaisi harmistusta tai pahaa mieltä tässä mielensäpahoittaja yhteiskunnassa.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni katson toisten lomakuvia, paitsi en mitään Tallinna/Viro kuvat. Yksi kaveri laittaa viisi-kuusi kertaa vuodessa jostain Pärnun reissusta. Ei kiitos.

Vierailija
22/59 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en juuri enää jaksa ottaa kuvia, paitsi ihmisistä. en ainakaan nähtävyyksistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on tullut matkusteltua niin paljon, etten saa siitä enää kicksejä. Kaikki kaupungit on loppujen lopuksi samanlaisia ja ihmiset samanlaisia joka puolella ja se lentokoneissa istuskelu ihan hemmetin tylsää ja unenpuute kaameaa. Luontokin on kauniimpaa valokuvissa. Taidan olla masentunu...

Vierailija
24/59 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi mä matkustaakin vain tapaamaan tuttuja tai sukulaisia, ja toki retkeillessään lähiseuduilla. Tai jos on joku hyvä näyttely tai harrastusmatka.

Vierailija
25/59 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 20:00"]

Siksi mä matkustaakin vain tapaamaan tuttuja tai sukulaisia, ja toki retkeillessään lähiseuduilla. Tai jos on joku hyvä näyttely tai harrastusmatka.

[/quote]

Ai että ihan sen takia ettei kukaan tuu matkoistasi kateelliseksi. Ilman kateellisia ystäviäsi matkustaisit maailman ympäri harva se kuukausi, näinkö?

Vierailija
26/59 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en saa suurta iloa matkustamisesta sinänsä. Pitää olla hyvä syy matkustaa, sillä harvaan paikkaan enää oikeasti haluan mennä. Mieluummin matkustan ihnmisten takia tai harrastuksen yms. 

Vierailija
27/59 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Matkustelemme ukkokultani kanssa ulkomailla aika paljon, n. 4xvuodessa.

Olen jättänyt jo pari vuotta sitten kuvakoosteiden julkaisun. Kyllä ne joissakin tutuissa kateutta herätti. Sellaista keljuilua, että kyllä eräillä on varaa...Olemme pienituloisia ihmisiä ja säästämme koko ajan, sillä matkustelu on mieleinen harrastuksemme.

Onneksi on joitakin sukulaisia ja ystäviä, jotka osaavat iloita matkoistamme. Ja pyytelevät kuvia edelleen.

Itse kuuntelen ja katselen toisten matkajuttuja suurella innolla ja antaumuksella! :)

Vierailija
28/59 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele ap:n kavereita, kun selvästi koko kuvien laiton idea hällä on saada aikaan kateutta. Kuka tällaista muuten edes miettisi? Eihän kuusi matkaa vuodessa ole mitenkään erityisen paljon edes.

Kuka enemmän matkustava edes jaksaa laittaa joka reissulta kuvia Faceen? Ymmärrän, jos instaan kun sinne nyt muutenkin laitetaan kuvia päivittäin, mutta Faceen, oikein asiakseen, en tajua.

Vierailija
29/59 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 18:56"]

Minä asun ulkomailla, mutta ei ole tarvetta levitellä mitään kuvia. Itse asiassa en ehtisi, kun on huumaava tunne nauttia tästä kaikesta ympäristössäni.

[/quote]

ympäristo=av

Vierailija
30/59 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän mä ihmettelen, miten ihmisillä on koko ajan lomia, No opettajat tietenkin lomailee paljon enemmän kuin muut, mutta entä muut ammattikunnat? Mulla on 28 päivää vuosilomaa.

Vierailija
31/59 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset reissaavat paljon. Se on oikein hieno juttu; pysyvät pirteinä. Suuri osa odottaakin eläkepäiviä, että pääsee toteuttamaan unelmaansa ja matkustelemaan.

Tämä on suurten sodanjälkeisten ikäluokkien eläköitymisaikaa. Kyllä heille mielellään suo matkustelun ilon :)

Tosin ketään ei kannata kadehtia, siitä muuttuu vihreäksi ja se vie kalatkin järvestä! :D

Vierailija
32/59 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen reissannut pitkillä viikonlopuilla tai rästvapailla. Minulla on välillä töitä viikonloppuna ja joudun tekemään paljonylitöitä. Ne korvataan joko rahana tai vapaana. Mielelläni otan vapaana. Lomat mene lähinnä ulkomailla, mutta mies on ulkomaalainen, ja hänen sukuaan asuu useissa maissa. Myös mun veli ja täti, serkku asuvat eri maassa ja useat ystävät asuu ulkomailla, siksi matkustamme.

Vierailija
33/59 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lomaa muutenkin siis viisi viikkoa kesällä ja viikko talvella.

Vierailija
34/59 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme mieheni kanssa yrittäjiä ja reissamme silloin kun työt antaa myöten.

-ap-

Vierailija
35/59 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on viisi matkaa varattuna syksyyn mennessä. Eipä tulisi mieleenkään levitellä jotain kuvia... 

Vierailija
36/59 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun piti oikein laskea montako matkaa  tälle vuodelle ulkomaille aion tehdä, ennen tätä ketjua ei olisi tullut mieleenkään laskea vuoden matkoja kun aina tuntuu että ei missään käydä.

Kuusi matkaa kuulostaa paljolta, enpä kerro montako matkaa laskin itse, sillä

minusta kyllä saa jotain kiksejä jos laskee matkojensa määrää ja ilmoittaa sen vaikka nimettömänä.

Vierailija
37/59 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun täytyy kyllä ihmetellä miksi kenelläkään on "kavereina" ihmisiä, jotka eivät selvästikään ole mitään kavereita jos ovat suorastaan pahansuopaisia ja vahingollisen kateellisia. Eikö niitä henkilöitä voi poistaa kavereista? Vai onko kaverien lukumäärä sellainen itseisarvo, että sen kanssa ei pelleillä... Ja ainahan voi toki myös julkaista vain oikeille kavereille.

Vierailija
38/59 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 11:45"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 18:35"]missään facessa kuvia kaikilta lomilta kun monia asia tuntuu niin suunnattomasti ärsyttävän (ei varmastikaan läheisimpiä ystäviäni, mutta tuttavia). Monet tulevatkin tietämään vasta jälkikäteen lomailuistamme, jos sittenkään, enkä mä kyllä mitään kiksejä saakaan edes siitä että lomistani kertoisin. Mutta ilmiöpä se on tämäkin, mitä some on tuonut tullessaan. Joutuu varomaan ettei vain aiheuttaisi harmistusta tai pahaa mieltä tässä mielensäpahoittaja yhteiskunnassa.

[/quote]Luuletko saavasi varauksetonta hyminää kertoessasi noin paljon matkoista?monilla on tosi tiulkaa selviytyä jokapäiväisistä menoista ja matkailu on silloin luksusta joka aiheuttaa kateutta.minusta se on ymmärrettävää tällaisessa taloustilanteessa. Minäkin matkustaisin kuudesti vuodessa jos ois rahaa mutta kun ei oo. Olen lapsen huoltaja ja yh.

[/quote]

Mähän sanoinkin etten kerro matkoistani, juuri sinun kaltaistesi ihmisten takia jotka ajattelevat niin että se että jos joku toinen pystyy tekemään jotain, on itseltä pois. Vaikka todellakaan asia ei mene niin. Mutta en mä myös ehdoin tahdoin halua kenellekään pahaa mieltä aiheuttaa. Ihmisten vain kannattaisi lakata sellaisten asioiden harmitteleminen, joihin ei voi vaikuttaa ja alkaa keskittymään niihin joihin pystyy.  

-ap-

Vierailija
39/59 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:29"]

Enemmän mä ihmettelen, miten ihmisillä on koko ajan lomia, No opettajat tietenkin lomailee paljon enemmän kuin muut, mutta entä muut ammattikunnat? Mulla on 28 päivää vuosilomaa.

[/quote]

30 pv lomaa, kun oikein laskee ja venyttää siitä voi saada n 6 vkoa: 2 talvella ja 4 kesällä

Vierailija
40/59 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain suomalaisille matkailu on jotain todella ihmeellistä.