Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaaralliset kuskit motarilla, huom!

Vierailija
07.05.2014 |

Ettekö te ymmärrä, että turvaväli on pidettävä myöskin ohittaessa ja ohitustilanteissa? Aina näitä perässä roikkujia saa varoa, kun itse ohitat rekkaa, ja ajat suurinta sallittua nopeutta ja takana olevan etuvalot eivät enää edes näy:/ Se on paitsi vaarallista, myös hyödytöntä, sillä ette te sen nopeammin pääse vaikka kuinka olisitte kiinni takapuskurissa, sen sijaan aiheutatte muille autoilijoille vaaratilanteita itsekkyydellänne ja tyhmyydellänne.

Kommentit (175)

Vierailija
1/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tänään meinasi joku amiskuski rekalla jyrätä minusta yli, kun se tuli rampista alas ja kolmion takaa, ja väen vängällä mun päälle!!!! motarilla ajava EI OLE velvollinen väistämään ohituskaistalle (toisen takaa kovaa tulevan alle!))))) mutta eihän nämä REKKAKUSKIT sitä tajuu kun tullaan vaan isomman oikeudella

Vierailija
2/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajat suurinta sallittua ohittaessasi, niin takana oleva ajaa alinopeutta. Eikö kannattaisi tehdä ohitus mahdollisimman ripeästi eikä ajaa rekan rinnalla kilometri tolkulla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja te jotka valitatte muiden ajokäyttäytymisestä niin katsokaa peiliin.

Vierailija
4/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 16:44"]

Jos ajat suurinta sallittua ohittaessasi, niin takana oleva ajaa alinopeutta. Eikö kannattaisi tehdä ohitus mahdollisimman ripeästi eikä ajaa rekan rinnalla kilometri tolkulla?

[/quote]

No saattaa se mittari käydä jopa 130km tuntinopeudessa, mutta otettaessa huomioon rekan nopeus (100km/h) niin ei siinä ohittaessa mene kuin pari minuuttia max. Enkä halua vaarantaa itseäni enkä kanssamatkustajia vain sen takia että se pertti pääsisi ajelemaan ylinopeutta, kun ei tajunnut lähteä ajoissa matkaan.ap

Vierailija
5/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 16:45"]

Ja te jotka valitatte muiden ajokäyttäytymisestä niin katsokaa peiliin.

[/quote]

Ajokäyttäytyminen nimenomaan, koska autokoulussa opetetaan kuinka pitkä turvavälin pitäisi olla.ap

Vierailija
6/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

ohi meni. eli ajaa normaalia suurinta sallittua nopeutta normaalilla ajokaistalla. siinä köröttelee ihan rauhassa niin toinen jyrää kolmion kautta kylkeen ja haluaa pakottaa lähtemään ohituskaistalle köröttelemään. tajusikko? tää on lain mukaan kiellettyä, molemmat

Vierailija
7/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on hirvittänyt se että vaikka tie on tyhjä sitä yhtä autoa lukuun ottamatta, sieltä kiihdytyskaistalta ollaan tulossa kylkeen odottaen moottoritietä ajavan väistävän.

Vierailija
8/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 16:47"]

[/quote]

No saattaa se mittari käydä jopa 130km tuntinopeudessa, mutta otettaessa huomioon rekan nopeus (100km/h) niin ei siinä ohittaessa mene kuin pari minuuttia max. Enkä halua vaarantaa itseäni enkä kanssamatkustajia vain sen takia että se pertti pääsisi ajelemaan ylinopeutta, kun ei tajunnut lähteä ajoissa matkaan.ap

[/quote]Mieluummin vaarannat itsesi ja matkustajasi matelemalla ohituskaistalla niin että takana tulevat roikkuvat kiinni puskurissa?

Vierailija
9/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 16:50"]

Mua on hirvittänyt se että vaikka tie on tyhjä sitä yhtä autoa lukuun ottamatta, sieltä kiihdytyskaistalta ollaan tulossa kylkeen odottaen moottoritietä ajavan väistävän.

[/quote]

no juur tällainen tapaus oli ap. eli tullaan ramppia alas, kiihdytyskaistalta, ja niillä on kolmio 

Vierailija
10/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miten niin takana oleva ajaa alinopeutta?

Vierailija
11/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 16:51"]

[/quote]

[/quote]Mieluummin vaarannat itsesi ja matkustajasi matelemalla ohituskaistalla niin että takana tulevat roikkuvat kiinni puskurissa?

[/quote]

Ahaa, eli silloin kun ajan suurinta sallittua nopeutta tai himppasen yli, niin matelen, ja silloin muilla autolijoilla on oikeus vaarantaa sekä minun että muiden kanssa autoilijoiden turvallisuus.ÖÖööööö.just.ap

Vierailija
12/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 16:52"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 16:50"]

[/quote]

no juur tällainen tapaus oli ap. eli tullaan ramppia alas, kiihdytyskaistalta, ja niillä on kolmio 

[/quote]

Ei!Vaan! Ohitan rekkaa, ja takaa lähestyy ylinopeutta auto, joka on kohta kiinni puskurissa, ja josta myös lopulta ohittaa minut ja tulee parin metrin päästä eteeni, josta jatkaa ylinopeudella matkaansa.ap

Vierailija
13/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse seuraan motarilla ajaessa paljon taustapeiliä kauaskin taakse. Jos näen että joku tulee kauempaa kovempaa, ja arvioin etten itse ehdi ohittaa ennen kuin toinen on perseessä, en lähde sille ohituskaistalle jurnuttamaan vaan höllään hieman kaasua ja odottelen että kiireisimmät pääsevät ensin. Kun ei se oikeasti ole minulta pois jos joku haluaa mennä kovempaa, eikä se minua haittaa.

Kyllä minuakin hieman häiritsee jos joku minua hitaampaa ajava juuri siirtyy eteen jurnuttamaan kun olen menossa ohi. En tosin itse mene perseeseen kiinni, osaan kyllä tässäkin tilanteessa höllätä kaasua aikaisemmin ja ajella perässä sopivan välimatkan päässä.

Jos liikenteessä vain on tilaa ja se on turvallista, on myöskin järkevää antaa tilaa kiihdytyskaistalta liittyville ajoneuvoille, huom. etenkin silloin jos on kyseessä iso ajoneuvo kuten rekka.

Vierailija
14/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 16:55"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 16:51"]

[/quote]

[/quote]

Ahaa, eli silloin kun ajan suurinta sallittua nopeutta tai himppasen yli, niin matelen, ja silloin muilla autolijoilla on oikeus vaarantaa sekä minun että muiden kanssa autoilijoiden turvallisuus.ÖÖööööö.just.ap

[/quote]No jos puskuriisi järjestään ilmestyy joku roikkumaan, niin kyllä, ajat alinopeutta. Se sun Corollan mittarisi heittää motarinopeuksissa ainakin 10km/h yläkanttiin, olethan huomioinut tämän...

Vierailija
15/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hyvä, se rekka kiihtyy niin hitaasti että suurempi vaara olisi hidastaa vauhtia! Joten jos tilaa on niin miksi et voisi sitä antaa?

Vierailija
16/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap myös tiirailee taustapeiliä, mutta rekan pituus ja takana tulevan nopeus saattaa silti yllättää.Kyse onkin nyt siitä että pidetään se turvaväli, vaikka ollaankin siellä rekan uumenissa ohittamassa, se kun ei ole keltään pois, siis turvallisuus.Itse annan tilaa myös rampeista tulleille, ja pyrin ajamaan mahdollisimman turvallisesti ja lähtemään ajoissa, ettei tarvitse ajaa sitten ylinopeutta.ap

Vierailija
17/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohitustilanne vaatii yleensä enemmän vauhtia kuin sen sallitus 

Vierailija
18/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 lisää vielä että muualla Euroopassa moottoriteillä osataan kyllä siirtyä nopeampien edestä pois. Sitä kutsutaan liikenteen lukutaidoksi. Suomalaisen mielestä kukaan ei kuitenkaan saa ajaa kovempaa kuin hän itse.

Vierailija
19/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieliikennelaki tuntee vain suurimman sallitun nopeuden. Sellaista käsitettä, kuin alinopeus ei ole. Nopeus on oltava salittu myös ohitustilanteissa. 

Vierailija
20/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 17:02"]

Ap hyvä, se rekka kiihtyy niin hitaasti että suurempi vaara olisi hidastaa vauhtia! Joten jos tilaa on niin miksi et voisi sitä antaa?

[/quote]

Siis mitä? Jos olen jo ohittamassa rekkaa, niin mistä voisin sen takana tulevan päästää ohitse? Olen myös todistanut näitä oikealta puolelta ohittelijoita kun ollaan lähestytty sitä rekkaa, että huh! ap