Miten pystyy selvittämään asuuko henkilö vuokra- vai omistusasunnossa?
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 15:54"]
No ainakin jos on Asunto Oy on omistusasuntoja, vaikka voihan niitäkin laittaa vuokralle.
Kaupungin asunnot on kiinteistö..
Sitten on vielä vakuutusyhtiöiden yms asunnot, netistä selvinnee aika paljon.
[/quote]
Helsingissä ainakin kaupunki on hankkinut ja hankkii jatkuvasti omistukseensa osakkeita yksityisistä taloyhtiöistä ja vuokraa edelleen tarvitseville. Eli koskaan ei voi olla aivan varma.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 14:29"]naapurin 8v oli sanonut tälle tätöselle, että me ollaan varmaan vuokralla, kun eihän kellään voi olla varaa noin isoon kotiin.
[/quote]
Miksi 8-vuotias miettii tuollaisia asioita? Vanhemmat varmaan niitä, jotka luokittelevat jatkuvasti ihmisiä eri lokeroihin ja lapsi samaa perässä.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 15:47"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 14:29"]naapurin 8v oli sanonut tälle tätöselle, että me ollaan varmaan vuokralla, kun eihän kellään voi olla varaa noin isoon kotiin.
[/quote]
Miksi 8-vuotias miettii tuollaisia asioita? Vanhemmat varmaan niitä, jotka luokittelevat jatkuvasti ihmisiä eri lokeroihin ja lapsi samaa perässä.
[/quote]
Mä mietin samaa...
Mulla on jo oma elämä, ollut jo 7v :D Exälläkin on oma elämä, vaimo ja lapsia. Erottiin sovussa aikoinaan. Mutta ei me ollaan mitään kavereita kuitenkaan tai yhteyttä pidetty. Ja olen siis vain utelias :) Onko se rikos? Ketä mä vahingoitan mun uteliaisuudellani?
-ap-
No ainakin jos on Asunto Oy on omistusasuntoja, vaikka voihan niitäkin laittaa vuokralle.
Kaupungin asunnot on kiinteistö..
Sitten on vielä vakuutusyhtiöiden yms asunnot, netistä selvinnee aika paljon.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 15:51"]
Mulla on jo oma elämä, ollut jo 7v :D Exälläkin on oma elämä, vaimo ja lapsia. Erottiin sovussa aikoinaan. Mutta ei me ollaan mitään kavereita kuitenkaan tai yhteyttä pidetty. Ja olen siis vain utelias :) Onko se rikos? Ketä mä vahingoitan mun uteliaisuudellani?
-ap-
[/quote]
Itseäsi. Ei ole tervettä tuollainen uteliaisuus, ei.
Mikäs vitun stalkkeri sinä olet? Painu helvettiin kunnon ihmisiä häiritsemästä
Mitä sellaisella tiedolla on merkitystä?
No laittakaa nyt jotain linkkejä tms, joiden avulla voi asiaa selvittää. Ja olen siis vain utelias. Huomasin exäni muuttaneen tähän lähelle vaimonsa kanssa ja ihmettelen suuresti, miten heillä olisi varaa ostaa ko. asunto. Että jos olisivatkin vuokralla. Toki ovat voineet lotossa voittaa, saaneet perintöä tms :D Mutta jos mitään äkkirikastumista ei ole sattunut, niin mietin vain, miten heillä varaa ostaa kyseinen asunto.
-ap-
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 14:18"]No laittakaa nyt jotain linkkejä tms, joiden avulla voi asiaa selvittää. Ja olen siis vain utelias. Huomasin exäni muuttaneen tähän lähelle vaimonsa kanssa ja ihmettelen suuresti, miten heillä olisi varaa ostaa ko. asunto. Että jos olisivatkin vuokralla. Toki ovat voineet lotossa voittaa, saaneet perintöä tms :D Mutta jos mitään äkkirikastumista ei ole sattunut, niin mietin vain, miten heillä varaa ostaa kyseinen asunto.
-ap-
[/quote]
Samalla tavalla kuin muutkin äärimmilleen mitoitettu pankkilaina
Stalkkeri oot, mutta autan silti.
Oikotien talosivulta pystyy katsomaan myös vanhoja myynti- ja vuokrailmoja, jos kirjautuu oikotielle rekisteröitymällä tai fb:n avulla. Nämä haut eivät näy ulkopuolisille. Voit siis oikotieltä yrittää katsoa oliko asunto myynnissä vai vuokrattavana.
Jösses. Jospa ajattelisit asian niin, että se ei sinulle mitenkään kuulu?
Ei taida kuulua sinulle. Yksi lapseni hoitokaverin äiti muuten kysyi noin vain suoraan ollaanko vuokralla vai omistetaanko. Taisi miettiä uskaltaako antaa lapsensa kaverusta minun lapseni kanssa, vai ollaanko vain "vuokralaisia". =D En kertonut että omistetaan.
googlaa osoitetta ja katso mitä löytyy, ehkä tärpää ja löytyy vuokra-asuntoilmoitus ja voit rauhoittua .
Minä voin tarjota palvelua. Tuollaisen tiedon hankinta ei ihan jokaiselta onnistu, itselläni on vankka OSINT tausta sekä turvaluokitukset kunnossa, joten pystyn selvittämään asioita huomaamatta ja ammattitaidolla.
Meillä kävi sama kuin 9:llä:) Naapurin naapuri kysyi suoraan, että "kauanko aiotte tässä asua, kun eikös näin isoissa omakotitaloissa ole aika kova vuokra?" Hetken katoin hölmönä että "täh kuin niin vuokra", kunnes selvisi, että naapurin 8v oli sanonut tälle tätöselle, että me ollaan varmaan vuokralla, kun eihän kellään voi olla varaa noin isoon kotiin. Jouduin sitten pilamaan tädin päivän ihan kertomalla, että ihan omistetaan ko. mörskä eikä sitä lainaakaan ole mitenkään jumalattomasti... mutta ap:lle: ei tosiaan kuulu sulle mitenkään, miten ex asuu, piätisiköhän sun vähän enemmän pohtia sitä, miksi exän asiat kiinostaa sua noin paljon?
Minä asun varsin kalliilla alueella vuokralla. Aina ihmetellään miten asun siellä. No maksan itse asumisestani 300, koska sijoitusasuntojeni vuokrat maksavat tämän asunnon vuokran. Asunnot ovat pienemmässä kaupungissa, niitä on kaksi ja ovat velattomia.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 14:53"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 14:44"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 14:29"]
Ainakin itse joskus googleen kirjoittanut oman osoitteen, niin hakutietoihin tuli asunto osakeyhtiö se ja se.. siis jos vuokra-asuntoja esim kaupungin, niin tulee kyllä tietoa ketä talot omistaa
[/quote]
Ai jaa, minäkin asun asunto-osakeyhtiössä, mutta osa näistä asunnoista on kaupungin vuokra-asuntoja ;)
[/quote]
Tää varmaan tarkoittaa, että kaupungin vuokrataloksi tunnistettavassa asunnossa asuu varmasti vuokralaisia. Sen sijaan niin päin homma ei toimi, että tavallisessa asunto-osakeyhtiössä asuisi vain omistusasujia. Mullakin on kolme asuntoa asunto-osakeyhtiöissä (joissa ei ole yhtään kaupungin vuokra-asuntoja) ja kaikissa niissä asuu joku vuokralla.
Sinänsä mä en keksi, mitä välilä tällä kysymyksellä on. Jos aapeen ex asuu hienossa asunnossa, tuskin sen vuokrakaan ihan ilmainen on - eli jokatapauksessa kertoo siitä, että exällä ei mene niin huonosti kuin aapee toivoisi.
[/quote]
Tai sitten ap nimenomaan toivoo, että exä olisi vaurastunut ja elareita voitaisiin tarkistaa ylöspäin =)