Ajokortiton? Kerro syy, miksi sinulla ei ole ajokorttia?
Mulla ei oo ajokorttia, koska olen niin arka. Ajamisesta ei tulisi mitään, olisin kokoajan paniikissa. Ja sitä paniikkia lisäisi tieto siitä, että minun vastuullani olisi ne muiden kyydissä olevienkin henki. Jos muita siis olisi kyydissä. :-/
Olisi kiva kuulla muiltakin kokemuksia ajokortittomuuteen...
Kommentit (79)
Täytin juuri 18 ja ei ole vara lukea.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 11:21"]Mulla ei oo ajokorttia, koska olen niin arka. Ajamisesta ei tulisi mitään, olisin kokoajan paniikissa. Ja sitä paniikkia lisäisi tieto siitä, että minun vastuullani olisi ne muiden kyydissä olevienkin henki. Jos muita siis olisi kyydissä. :-/
Olisi kiva kuulla muiltakin kokemuksia ajokortittomuuteen...
[/quote]
Ja kerro myös minkä ikäinen olet?
Itse olen N32
Ap
Ei ole varaa hankkia, enkä sitä tarvitse, joten en ala korttia varten säästämään.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 11:22"]No kun poliisi otti sen pois.
[/quote]
Oliko oma syy?
Nainen 29v. Mulla on kultakalan keskittymiskyky, ja uskoisin olevani liikenteessä vaaraksi itselleni ja muille.
Eiköhän se syy kaikilla ole se ettei ne ole kasvaneet vielä aikuisiksi. Sen takia ne kuvittelee pystyvänsä elämään ilman yksityisautoilua.
PS. ovela ketju muuten. tänne oli postattu enemmän vastuksia kuin oli lukukertoja?
Mulla on, mutta miehelläni ei. Mies on asunut, opiskellut ja ollut töissä koko elämänsä isossa kaupungissa joko keskustassa tai hyvien kulkuyhteyksien päässä, joten ei ole koskaan tarvinnut. Edes hänen lapsuudenkodissaan ei ollut autoa. Kun ei ole ollut autoa, mitä pelkällä kortilla olisi 18-vuotias tehnyt keskellä kaupunkia? Eikä sitten ole koskaan myöhemminkään tullut tarvetta, kun kaikkialle pääsee helposti kävellen, pyörällä tai julkisilla. (Ja nykyään minun kyydilläni.)
Ei siis mitään erityistä syytä, ettei ole. Ei vaan ole ollut mitään syytä tai tarvetta ajaa ajokorttia. Nykyään perheellisenä sille voisi olla joskus käyttöä, mutta niin harvoin, ettei olla kumpikaan nähty järkeväksi maksaa toista tonnia siitä ilosta, että helpottaisi sen noin kaksi kertaa vuodessa kulkemistamme. Halvempaa ottaa sen harvan kerran vaikka taksi.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 11:24"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 11:22"]No kun poliisi otti sen pois.
[/quote]
Oliko oma syy?
[/quote]
Kuulemma ei saa ajaa siiderissä katsastamattomalla autolla.
En ole koskaan tarvinnut niin paljon että olisi tullut ajettua.
Ja ei, en yleensä pummaa kyytejä muilta, jos kysyn niin on esim. joku kurssi/tapahtuma johon joku tuttukin on menossa (ja tietty maksan aina sen verran mitä kuski pyytää), näitä tapauksia on ehkä 1 vuodessa jos sitäkään.
Ja ikää on 35.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 11:41"]
En ole koskaan tarvinnut niin paljon että olisi tullut ajettua.
Ja ei, en yleensä pummaa kyytejä muilta, jos kysyn niin on esim. joku kurssi/tapahtuma johon joku tuttukin on menossa (ja tietty maksan aina sen verran mitä kuski pyytää), näitä tapauksia on ehkä 1 vuodessa jos sitäkään.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 11:32"][quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 11:24"]
[/quote]
Oliko oma syy?
[/quote]
[/quote]
Oma syy siis. ;-)
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 11:42"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 11:32"][quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 11:24"]
[/quote]
Oliko oma syy?
[/quote]
[/quote]
Oma syy siis. ;-)
[/quote]
Lainsäädännön syy.
Olen reilu kolmekymmentä vajaa neljäkymmentä. Olen asunut koko ikäni stadissa. En ole koskaan edes etäisesti kokenut tarvetta ajaa korttia. Elämässäni tulee ehkä kerran viidessä vuodessa tilanne jossa omalle autolle olisi käyttöä.
Muutin nuorena (21v) ulkomaille ja olen asunut kaupungeissa, joissa on hyvä julkinen liikenne, joten ei ole ollut tarvetta hankkia korttia. Ei myöskään olisi ollut varaa hankkia korttia ainakaan Suomessa. Nykyisessä asuinmaassa olisi ehkä varaa korttiin (hinta murto-osa Suomen kortin hinnasta), mutta autoon ei olisi varaa. Toisaalta kortin ajaminen ei ole just nyt ajankohtaista, ehkä sitten, jos olisi vakituinen tai korttia vaativa työ. Ikää on 32v.
En tarvitse ajokorttia, koska en missään tapauksessa ottaisi autoa vaivoikseni. Siinä menisi tuhansia euroja täysin hukkaan!
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 11:44"]Olen reilu kolmekymmentä vajaa neljäkymmentä. Olen asunut koko ikäni stadissa. En ole koskaan edes etäisesti kokenut tarvetta ajaa korttia. Elämässäni tulee ehkä kerran viidessä vuodessa tilanne jossa omalle autolle olisi käyttöä.
[/quote]
Asun myös stadissa enkä omista autoa mutta kyllä minä lähes viikottain törmään tilanteisiin joissa autolle olisi käyttöä
Mulla on sen verran vakavia hahmotusongelmia, etten pysty ajamaan autoa. Ajokortin sain jossain vaiheessa, mutta olen liikenteessä liian iso riski.
No kun poliisi otti sen pois.