Yksinäisiä?
Muita, oikeasti yksinäisiä täällä? Itse perheellinen, mutta silti yksinäinen. Ei sillä, olen äärimmäisen kiitollinen perheestä mutta heilläkin on muuta elämää, itse en löydä mistään ketään.
Mietin kaksi kertaa laitanko aloituksen, mutta laitoin nyt trollauksenkin uhalla.
Kommentit (43)
Minusta yksinäisyydessä voi olla monia "asteita". Onhan joku vaikkapa sairas ja silti häntäkin sairaampia ihmisiä on. Ja ei, en rinnasta yksinäisiä sairaisiin. Se oli vain esimerkki. Kukaan ei kuitenkaan kiellä vähemmän sairaan kärsimyksiä.
Minulla on mies, lapsuudenperhe ja työpaikka. Silti olen yksinäinen. Voi silti olla minua yksinäisempiä ihmisiä, mutta ei se minun yksinäisyyttäni poista! Ei ole luottoystävää tai sellaista, jolle kertoa jos sattuu elämässä jotain tosi kivaa tai kurjaa. Ei ole kavereita, joita kutsua kylään jne.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti yksinäisenä ja yksinasuvana en oikein ymmärrä miten perheellinen voi kuvata itseään oikeasti yksinäisesksi.
Samaa mieltä.
Jaha, taas yksi neropatti on saanut ahaa-elämyksen siitä, että yksin oleminen ja yksinäisyys eivät olekaan sama asia. Kun olet nyt päässyt vauhtiin, keksi oma sana sille, että jollekulle olemassa olevat ihmissuhteet eivät riitä ja se tuntuu kurjalta. "Yksinäisyys" on niin laaja yläkäsite, että siitä ei kerta kaikkiaan voida keskustella niin, että kaikki tarkoittaisivat samaa asiaa.