Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua join limua vaikka huomenna on se raskausdiabetes testi :/

Vierailija
06.05.2014 |

Olen jo kaks kertaa joutunut perumaan sokerirasituskokeen, oksentelun johdosta. Nyt sitten piti lopettaa syöminen klo.20.30 ja olenkin nyt vahingossa juonut pikku hörppyjä zero spraittia.. Tuntuu niin tyhmältä, kun tälleen mokaa. Huomasin joskus kello kymmeneltä, että apua mitä mä teen. Olen siis varmaan juonut viimeksi n. klo. 21.45. Pitääkö taas perua aika? Olen jo rv 28+3 eli en tiedä voiko tätä testiä alkaa enään hirveesti siirtämään.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään paniikkia, ei siinä oo hiilihydraatteja. Kuhan nyt et enempää litki, vettäkin sai juoda vähän vaan. 

Vierailija
2/19 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä voit huomaamatta juoda limua? Tulitko raskaaksikin ihan huomaamatta vain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli raskausajan diabetes ja en sitä ennenkään syönyt nyt niin epäterveellisesti tosin jädeä välillä. Noudati n todella niitä ohjeita ja lopetin tykkänään sen vähänkin pullan syömisen, suklaan, rasvaiset juustot. 

Vierailija
4/19 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa uusi aika ellet halua 100% varmaa raskausdiabetesdiagnoosia. On muuten tosi kivaa ottaa itseltä verikokeita (=mitata sokeriarvoja) monta kertaa päivässä - NOT.

Vierailija
5/19 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro siellä että olet juonut illalla limua, niin osaavat ottaa huomioon. Tai soita sinne heti aamulla ja kysy kannattaako testiä tehdä?

Vierailija
6/19 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää, kunhan et nyt enää juo. Noissa on parin tunnin varoajat juurikin siksi että oisi ees suunnilleen oikein. MUTTA muista kertoa hoitsulle mokasta ennen testiä, niin hän luultavasti kirjaa tuon kellonajan jolloin joit ylös siltä varalta että testissä on jotain epäselvyyttää (eli onko vaiko ei, eli jos olet ns "rajalla" voivat päätellä että ei sulla luultavammin mitään ole).

Vierailija
7/19 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla syömis/juomisajaksi annettiin 22.00, että sen jälkeen vain yksi lasi vettä. Aamulla 8 oli testi. Näin minulla on ohjeet ollut molemmissa raskauksissa. Onko teillä muilla paastoaminen pitänyt aloittaa jo ennemmin, siis 20.30 tai vastaavaa?

Vierailija
8/19 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 8 vielä: siinä tapauksessahan sulla ei olisi mitään ongelmaa :).

Vierailija
9/19 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös toi zero sprait oo sokeriton?

Vierailija
10/19 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruisin. Jos tulee "väärä positiivinen" joudut ylimääräisiin testeihin eikä sinua välttämättä kuulla vaikka kerrot mokasi.

Vierailija
11/19 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 vielä: katsoin ohjeita eri sairaanhoitopiireistä, ja joo 10-12 tuntia ennen koetta paasto. Eli luulenpa, että sun ei ap tarvii nyt stressata. Sinne vain!

Vierailija
12/19 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paastoaika on 10-14 h (tavallisesti sanotaan 12 h) eli jos oot ottanut hörppyä ennen klo 22 niin reipas 10,5 h riittää. Mainitse nyt vielä labratädille tuosta. Itsellä myös huomenna aamulla sokerirasitus klo 8.30. Viikkoja 26+2. :)

Vierailija
13/19 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et osaa itsestäsi pitää huolta. Miten lapsesta sitten?

Ihan oikeesti minua suututtaa huolettomat ja välinpitämättömät ihmiset. SINÄ olet raskaana pidä huoli itsestäsi ja tee miten sanotaan.

Vierailija
14/19 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäätään testi? Eihän se ole edes luotettava, paljon tarkemman tiedon antaisi muutaman päivän säännöllinen sokereiden seuranta kotona, viitearvot saa neuvolasta ja myös netistä (julkista tietoa) eikä se mittaus vaadi aivoja... Yhtä testikertaa varten paastotaan ja muuten syödään kuin sika pellossa koko raskausaika? Tsiisus näitä lisääntyviä...

Vierailija
15/19 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro että otit limsaa, muuten ne katsoo että et muka ole syönyt mitään ja sokerit korkeella. jos sokerirasitustesti tuntuu pahalta (itse oksensin sen litkun ulos) vaihtoehtona on saada kotiin viikoksi verensokerimittari ja mitata kolme kertaa päivässä ja kirjata ne ylös viikon verran. ei ollu kamalaa :) sitten vaan palautti tulokset lääkärille eikä tarvinnu mennä sokerirasitukseen. oli minusta parempi ainakin itselle

Vierailija
16/19 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sprite Zero on täysin sokeritonta. 

Vierailija
17/19 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille neuvoista. Joo on sokeritonta toi juoma. Soitan sitten huomenna labraan ja kysyn tehdäänkö testi kuitenkin ja ilmoitan vielä paikan päällä mokasta. Nolottaa vähän, mutta ei tälle nyt mitään voi. Ja "onnea" 13. kokeeseen :)

Vierailija
18/19 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 23:23"]

[/quote]

Silti, eikös ohje ole ettei juotaisi juuri yhtä lasillista enempää vettäkään?

Vierailija
19/19 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 23:26"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 23:23"]

[/quote]

Silti, eikös ohje ole ettei juotaisi juuri yhtä lasillista enempää vettäkään?

[/quote]

Nesteen osalta olennaista on, että aamulla ennen koetta ei ole heräämisen jälkeen juotu juuri lasillista enempää.