Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älä laihduta päivä, koska sehän on kaiken pahan alku ja juuri

Vierailija
06.05.2014 |

Ärsyttää kun MTV3:n uutisessa puhuttiin älä laihduta päivästä ja kun tutkijalta (tässä tapauksessa siis psykologian tohtori) kysyttiin miksi ihmiset laihduttavat niin paljon, vastaukseksi tuli: "Se kertoo siitä, että ihmiset eivät ole tyytyväisiä kehoonsa." Ja sitten liiba laabaa siitä kuinka on ihan ok olla ylipainoinen ja että kaikkien tulisi vaan hyävksyä kehonsa. No tota, mä oon ihan tyytyväinen kehooni just tälläisenä kuin se on. Olen lievästi ylipainoinen ja nyt ajattelin alkaa laihduttaa ja lisätä liikuntaa, eli ei mitään näännytyskuureja, parempi kunto tavoitteena. Mä laihdutan, koska haluan olla terveempi ja vähentää diabeteksen, veri- ja sydäntautuien riskiä. En koska en olis tyytyväinen kehooni. En usko olevani ainoa, ärsyttää että heti jos ei ole anorektikko, on automaattisesti tyytymätön kehoonsa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minustakin vähän ajattelematonta tutkijalta sanoa, että on ok olla ylipainoinen ja pitää vain hyväksyä itsensä... Luulen kuitenkin, että tällä kampanjalla on yritetty ehkäistä sitä ulkonäön vuoksi laihduttamista ja epätervettä laihduttamista, esim. normaalipainoisten laihduttamista alipainoisiksi. Veikkaan, että erittäin moni nainen on vieläkin ns. ikuisessa laihduttamistilassa, eli halutaan aina saada se 5 kiloa pois. Se ei ole tervettä.

Vierailija
2/6 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi tehdä muutoksia elintapoihinsa mutta tällä kampanjalla yritetään herättää ihmisiä siihen että sellainen ikuinen laihduttaminen ja tyytymättömyys itseensä ei ole hyväksi. Varsinkin jos on lapsia kannattaa miettiä millaista esimerkkiä näyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kyllä mä ymmärrän kampanjan pointin. Musta vaan tuossa maikkarin jutussa liikaa korostui se, että on ok olla ylipainoinen, kunhan on tyytyväinen itseensä. Kun ei se ihan niin mene. Itse olisi tarkoitus hankkia myös vauva lähivuosina ja jos olen ylipainoinen, niin todennäköisyys siihen, että tulee raskausaikana komplikaatioita, korkeaa verenpainetta, diabetestä jne on suurempi kuin jos olen normaalipainoinen ja jatkan raskauden aikana normaalia syömistä (eli en mätä sipsiä ja suklaata koko ajan).

Vierailija
4/6 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin kans sitä, että jos tutkija olisikin ollut lääkäri tai terveystieteen tutkija, vastaus olisi voinut olla seuraavan kaltainen "Varmasti joukossa on ihmisiä, jotka laihduttavat turhaan, eli laihduttavat normaalipainon yli. Normaalipainon skaalaan mahtuu monenlaisia kehotyyppejä ja itselleen kannattaa olla armollinen, jos laihdutus ei suju kuten haluaisi. Into laihduttaa voi kuitenkin olla myös positiivinen asia, nykyään tiedetään ylipainon riskeistä ja halutaan välttää niitä. Oikein toteutettu laihdutus voikin parantaa monen ylipainoisen elämänlaatua."

Vierailija
5/6 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kovin realistista, että kaikki ihmiset olisivat edes terveyssyiden takia ikinä normipainoisia. Iso osa tulee aina olemaan jonkin verran ylipainoisia. Itse olen normaalipainoinen ja urheilullinen ja se itseinho mitä lihavat itseensä kohdistaa tuntuu mustakin pahalta..elintapoja voi muuttaa paremmiksi pikku hiljaa mutta en usko että itseinho on paras lähtökohta.

Vierailija
6/6 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miks sairaanloisen ylipainoinen Pipsa värvättiin kampanjaan. Siis onhan hänelläkin syömishäiriö mutta ei musta tuon kokoisena oleminen ole "ok". Tuollainen paino on valtava terveysriski. Ja ei, en ole Pipsa-stalkkeri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi