Sanna Marinin hallitus hyväksyi opiskelijoiden pakollisen terveysmaksun: ”Maksettava riippumatta siitä käyttääkö palveluja”
https://www.stara.fi/2020/12/11/sanna-marinin-hallitus-hyvaksyi-opiskel…
Onko totta? Miksei Iltapäivälehdet uutisoineet tästä?
Kommentit (69)
Kela vahvistanut asian Twitterissä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vasta alkusoittoa. Näitä tulee lisää, sillä jostain 8 miljardia italiaan ja kreikkaan on kustannettava.
Etköhän páviaani yrittäisi keskustella itse asiasta. Pystytkö niin vaativaan asiaan?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vasta alkusoittoa. Näitä tulee lisää, sillä jostain 8 miljardia italiaan ja kreikkaan on kustannettava.
Suomesta ei ole lähtenyt lanttiakaan minnekään, eikä lähde. Ja Italia on helvetin huono keksintö, Italia on EU:n nettomaksaja, maksaa paljon Suomea enemmän.
Pakkohan se on jossain vaiheessa ruveta rahaa tulemaan vähän takaisinkin. Kohta ei ole kuin tuulen huuhtoma takamus Suomella, jos vain jaetaan kaikille, jotka voivat ottaa itse lainaa tai maksaa omat kulunsa.
Sen maksunhan voi ottaa harjoitteluna aikuisuuteen, verot ja vakuutukset on maksettava, vaikkei niitä niillä kustannettiva palvuluita itse tarvitsisikaan.
Maksu on maksettava, vaikka mitään palvelua ei saa. YTHS ilmoittaa asiakkaille, että mene terveyskeskukseen tai yksityiselle, heiltä ei ole edes harkittu minkäänlaisten palvelujen tarjoamista kenellekään.
Yliopisto-opiskelijat ovat jo aiemmin maksaneet tuota maksua. Aiemmin se on maksettu ilmoittautumisen yhteydessä, nyt se pitää maksaa erikseen Kelalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomesta ei ole lähtenyt lanttiakaan minnekään, eikä lähde. Ja Italia on helvetin huono keksintö, Italia on EU:n nettomaksaja, maksaa paljon Suomea enemmän.
Tyhjästäkö se reilut kolme miljardia jonka lahjoitamme muualle EUhun syntyy?
Mikä tässä asiassa on uutta? T. Maisteriksi 2004
Vierailija kirjoitti:
Sen maksunhan voi ottaa harjoitteluna aikuisuuteen, verot ja vakuutukset on maksettava, vaikkei niitä niillä kustannettiva palvuluita itse tarvitsisikaan.
Luuletko sinä, että kaikki korkeakouluopiskelijat ovat juuri aikuistuvia nuoria aikuisia? Mulla on työelämää takana jo 18 vuotta, teen edelleen töitä opintojen ohessa. Jos sairastun, menen työterveyteen. Miksi joudun pakosti maksamaan palvelusta, jota en tule käytyämään?
Ennen maksu maksettiin yliopistoon läsnäolevaksi ilmoittautuessa. Mikä tässä muuttui? Pankkitilin numeroko?
YHTS on vitsi. Kertaakaan sieltä en ole saanut aikaa mistään syystä eli oli sitten kyseessä ehkäisy tai keuhkokuume, niin vastaus on aina sama, että valitettavasti heillä ei ole aikoja eivätkä muutenkaan tarjoa palvelua ongelmissani. Ei siellä kiinnosta anorexia, masennus tai tikkienpoistokaan, joten kyseessä on pelkkä rahankeruu, ei mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Ennen maksu maksettiin yliopistoon läsnäolevaksi ilmoittautuessa. Mikä tässä muuttui? Pankkitilin numeroko?
Eikö ihmiset osaa lukea? Muuttui siten, että muutos koskee nykyään myös ammattikorkeakouluopiskelijoita.
Eikö amk halunnut yths:n piiriin, koska ovat sama tai parempi kuin yliopisto. Nyt ei olekaan kivaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä puhu paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etköhän páviaani yrittäisi keskustella itse asiasta. Pystytkö niin vaativaan asiaan?
Pystytkö itse sivistyneeseen argumentaatioon, vai onko ylivoimainen tehtävä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et yritä käyttää esimerkin voimaa? Sinun tapasi esittää asia takaa sen, että sinua ei kukaan kuuntele.
Sinä vaadit pystymistä vaativaan asiaan, mutta sinun aggressiivinen tyhmyytesi osoittaa oman kykenemättömyytesi esittää asia siten, että se voisi olla vakavasti otettava. Sinun täytyy harjoitella itsesi pois luotaantyöntävistä tavoista, jos toivot/tavoittelet positiivista vastetta esittämääsi kysymykseen. Ja tietysti tärkein asia on oppia kieltä siinä määrin, että ymmärtää käyttää kysymysmerkkiä kysyvän lauseen lopussa. Kaksi kysyvää lausetta, tarvitsevat molemmat kysymysmerkin (?).
Vierailija kirjoitti:
Työnantajani kustantaa korkealaatuisen yksityisen (ml hammashoito) ja tienaan "hyvin asiallisesti" joten tuo maksu ei hetkauta taloutta mitenkään (ilta-AMK).
Mutta periaate on se, että siitä maksetaan mitä käytetään ja se jota mahdollisissa terveydenhoidollisissa tapauksissa käytetään EI ole YTHS. Eli tulen maksamaan täysin tyhjästä uuden veroluonteisen maksun koska joku nyt vaan päätti että tällainen on oltava.
Hyvä että hekin joutuvat maksamaan jotain, mielestäni maksu voisi olla huomattavasti tuntuvampikin