Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muilla nukkumisvaikeuksia jo aivan alkuraskaudesta? Mitä voin tehdä?

30.07.2006 |

Tein tänään raskaustestin, kun kuukautiset olleet kolme päivä myöhässä ja positiivistahan se näytti! Olo on enimmäkseen iloinen, ensimmäistä lastamme odotamme ja onneksemme tärppäsi heti toisesta kierrosta ja muutenkin tuntuu hyvältä ajatella oman vauvan saamista.

Olin varautunut jo etukäteen kaikenlaisiin ongelmiin, mutta ensimmäinen ongelma on alkanut jo täydellä teholla. Olen herännyt jo 10 päivän ajan joka yö, enkä saa unta 2-5 tuntiin. Onko teillä muilla ollut samanlaisia ongelmia? En tietenkään voi olla 100% varma, että johtuu raskaudesta, mutta toisaalta tällaista ei ole aikaisemmin ollut.

Menen huomenna töihin kesäloman jälkeen ja hermostuttaa jo valmiiksi, että jos vaiva jatkuu, olen varmasti hermoraunio parin kuukauden päästä. Onneksi työni on sen verran joustava ajan suhteen, että olen jo päättänyt, että jos edelleen heräilen noin pitkiksi ajoiksi, lähden jo aamuyöstä töihin tai vaihtoehtoisesti työskentelen yöllä ja sitten menen aamulla myöhempään töihin (jos nukahdan uudestaan).

Tiedän, että täällä palstalla pyörii paljon kokeneita äitejä ja odottajia, joten olisin onnellinen kaikista vinkeistä ja kokemuksista!

Terv. LiinaMeri (untuvikko näissä asioissa)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama ongelma nyt jo toista viikkoa. herään öisin vakiona n. klo 3 aikaan kukkumaan muutamaksi tunniksi ja ehkä saan joskus aamuyöstä unen päästä kiinni jos hyvin käy. nyt asia ei ole vielä myöskään mulla niin ongelmallinen koska olen kesälomalla mutta huomenna alkaa taas työ viikkojen lomien jälkeen ja kauhulla odotan miten tän nukkumisen kanssa käy. tää on mun toka raskaus ja ekassa tällästä ongelmaa ei ollut kun loppuaikoina ison mahan takia.

olen yrittänyt järkeillä tän niin että ehkä rytmi normalisoituu kun työ rytmittää jälleen elämää ja on ehkä myös väsyneempi kun on päivän töissä..ainakin toivon niin. samoin luulen että tavallista enemmän on ollut myös funtsittavaa kun jännittää töihin paluu ja pomon suhtautuminen raskauteen...ei helpointa luulen ja myös muut elämän asiat. kai kaikkea ajateelee nyt niin perusteellisesti ja pitemmän kautta ja jutut häirii sitten näin unta. toivotaan parasta että rytmit normalisoituu, ajattelin mikäli näin ei tapahdu ottaa asian puheeksi neuvola lääkärissä, koska tiedän että en jaksa ilman unta duunia enkä huushollin pyöritystä esikoisen hoitoineen...lääkärissä ainakin on ratkaisut vaikkakaan mitkään nukahtamis/unilääkkeet eivät munkaan mielestä ole heti ensimmäinen ja kaikista paras ratkaisu ratkaisun aikana. vasta viimeinen vaihtoehto. tiedän myös että odottavalle äidille on määrätty rauhoittavia lääkkeitä unettomuuteen...itsellä ei käytännön kokemusta ja toivon ettei tarvitse tullakkaan.

toivotaan parasta.

Jadederoan

Vierailija
2/5 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miullakin oli alkuraskaudessa uniongelmia, heräilyä öisin ja aikaisin aamulla. Onneksi ne helpottuivat suht nopsaan ja nyt nukun hyvin, tosin välillä juoksen veskissä, mutta se on pientä!! Eiköhän tuo ole teilläkin ohimenevä ilmiö ja helpottunee kunhan keho+mieli tottuu uuteen tilanteeseen:)

tikru rv 5+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin joka aamu puoli neljän ja viiden välillä. Sen jälkeen en enää nukkunut ollenkaan. Tätä kesti n. viikon ja nyt saan jo nukkua paljon paremmin jopa yhdeksään asti :)

Jouhi 5+6

Vierailija
4/5 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ekassa raskaudessa aamuyön unettomuutta, joka

jatkui KOKO raskauden ajan. Se alkoi jo ennenkuin tiesin edes

olevani raskaana.

Nyt on taas sama " vaiva" .

Heräilen tuossa 3-4 aikaan ja sitten menee muutama tunti kun saa

taas unenpäästä kiinni.

Nyt ei ole ollut ongelmaa, kun on ollut kotona ja esikoinen nukkuu

aamulla pitkään ja mieskin ollut lomalla.

Huomenna alkaa työ ja kauhulla odotan, mitä se tulee olemaan.

Edellisessä raskaudessa jäin lopulta sairaslomalle.

Neuvolalääkäri kyseenalaisti koko vaivan ja olisi määrännyt nukahtamislääkettä, mutta en huolinut.

Kun tuota jatkui tarpeeksi kauan , olin ihan hermoraunio.

Kävin sitten lopulla Naistenklinikalla lääkärillä, joka ymmärsi ja antoi

saikkua loppuajaksi (n.1kk).

Neuvolääkäri antoi n. 3pv, auttoi sekin hetkeksi.

Nyt olen päättänyt, että en ala turhaan tuolla stressaamaan. Jos tulee

pitkiä unettomuusjaksoja, ja muu ei auta, niin sitten jään sairaslomalle.

Nyt tuota heräilyä ei ole kun n. 1krt/vko, se ei ole vielä häiritsevää.

Vierailija
5/5 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamuyöllä heräsinn. klo 4-5, mutta onneksi oli liukuva työaika, joten menin sitten hyvissä ajoin töihin ja lähdin hyvissä ajoin myös pois. Mies oli ihan ihmeissään, kun minä olin viimeistään puoli kuusi jo ovella menossa. :) En muista missä vaiheessa se alkoi, mutta kesti odotuksen loppuun.

Nyt on vielä unet onneksi kunnossa

-neet rv 8+1