Uskotteko siihen että ihmisen ajatuksilla on suuri yhteys siihen mitä itse saavuttaa/ mitä "sattumia" itselle tapahtuu
Eli kärjistetysti jos surkuttelet elämääsi ja ajattelet että kaikki menee kumminkin pieleen, niin meneekö todennäkösemmin kaikki pieleen? Järjellä ajateltuna, eihän ihminen edes yritä sillon mitään.
Ja jos uskoo itseensä ja että kaikki kääntyy parhain päin, niin kyllähän muut huomaa tuon hyvän asenteen ja itsekin yrität enemmän, etkä luivuta jos joku asia ei heti onnistu. Ja kun luoutat, teet sen positiivisesti vaihtamalla toiseen mielenkiinnonkohteeseen.
Eikö tämä ole ihan loogista?
Mietin sitäkin kun asiasta on tehty myös henkisiä ja psykologisia oppaita. Missä kerrotaan kun ajattelet jotain totena niin saat sen tavalla tai toisella. Siis pitäisi ajatella ja käyttäytyä ilman mitään takaportteja, ilman epäilyksen häivääkään asiasta, niin sen saavuttaisi.
Mitä mieltä olette?
Kommentit (92)
Sinun ajatuksista tulee tulee sinun sanat, sinun sanoista tulee sinun tavat, sinun tavoista tulee sinun kohtalo.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään suurta yhteyttä olemassa. Ihmisiä sairastuu ja kuolee ilman mitään omaa vaikutusta. Töitä ei tule, jos ei tule. Lainaa ei saa, jos ei saa. Ihminen voi sairastua eikä itse ole syypää tähänkään kohtaloonsa. Elämä on.
Näinhän se on. Maailmankaikkeuden energioilla "leikkivät" taas sanovat toista. Kaikki on omaa syytä jos menee päin mäntyä. Oma vika ettei tullut maadoitettua kehoansa, avattua kolmatta silmää, ostettua rihkamakiviä ja suitsutettua salvialla asuntoa. Sekin olisi auttanut kun vähän tiibettiläistä äänimaljan äänimaailmaa korville ja nostettu tarot kortteja ja oltu yhteydessä kuunjumalattareen ja pihatonttuun. Yhteys toimii kun vähän napsii maukkaita sieniä ja kupposen intialaista chaimasalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään suurta yhteyttä olemassa. Ihmisiä sairastuu ja kuolee ilman mitään omaa vaikutusta. Töitä ei tule, jos ei tule. Lainaa ei saa, jos ei saa. Ihminen voi sairastua eikä itse ole syypää tähänkään kohtaloonsa. Elämä on.
Näinhän se on. Maailmankaikkeuden energioilla "leikkivät" taas sanovat toista. Kaikki on omaa syytä jos menee päin mäntyä. Oma vika ettei tullut maadoitettua kehoansa, avattua kolmatta silmää, ostettua rihkamakiviä ja suitsutettua salvialla asuntoa. Sekin olisi auttanut kun vähän tiibettiläistä äänimaljan äänimaailmaa korville ja nostettu tarot kortteja ja oltu yhteydessä kuunjumalattareen ja pihatonttuun. Yhteys toimii kun vähän napsii maukkaita sieniä ja kupposen intialaista chaimasalaa.
Sun kuuluu olla jossain toisessa ketjussa. Tämä ketju ei liity noihin asioihin.
Hyvä kirjoittamaan kyllä olet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No näinpä :D
Vierailija kirjoitti:
Uskon tietyiltä osin, mutta en usko ajatuksilla pystyvän vaikuttavan kuolemaan, elämään enkä toisiin ihmisiin. Vaikka kuinka ajattelisit eksästäsi hyvää, niin hän voi silti olla sinulle ilkeä.
Secret on vain yksi kirja, joka kirjoittaa tästä. Raamattu nyt ehkä on vanhin, mutta 1900-luvun alussa on kirjoitettu kymmeniä. Yritysmaailma puhuu järjen äänellä, kuinka aina pitää mennä visota ja tavoitetta kohti.
Ei tässä mitään maagista ole. Se on psykologiaa. Ja se toimii. Joskus se kestää, joskus se tulee kiertotietä niin, että vasta vuosien jälkeen ymmärtää, miksi asiat meni niin kuin meni.
Niinnhän niitä on, luettua on tullu. Ja esim Eckhart Tolle on yksi nuoruuteni suosikeista, hän viittaa usein myös raamattuun ja Jeesukseen, vaikka ei olekkaan uskovainen. Ajattelen myös että raamattu ja uskonto on väärin ymmärretty ja käytetty suurimmaksi osaksi. Koitin raamattuakin lukea. Tuo The Secret oli vain kärjistetty esimerkki. Tuli mieleen kun netflixissä on joku (aika huono)
leffa siitä, uusi siis.
Ehdottomasti liikemaailmassa käytetään tuota asennetta, raha on energiaa.
Ihmisiin ei voi vaikuttaa mutta omiin ihmissuhteisiin voi, ainakin niihin tuleviin. Sen olen ite ainakin huomannut. Minullakin on ilkeä eksä, lapsen isä vielä. Mutta hänellä on omat ongelmansa ja hän on syystäkin eksä.
Minulta on myös läheisiä kuollut järkyttävällä tavalla, ja olen oman kuolevaisuuteni kanssa sinut. Läheisten kuolemaa vielä pelkään, johtuu traumasta. Mutta se on totta, ei tietenkään tuollaiseen voi vaikuttaa. Ehkä se on se takertumattomuuden laki mitä noissa asioissa kannattaa miettiä. Olen muutenkin huomannut että onni tulee helpommin kun ei takerru mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Auto olikin myyty, taloa ei enää saanut, aijai kun on vaikea saada sitä lainaa, vaikka jollekin huihapelille työnnetään satojatuhansia jne ..
Sincc
Käsikirjoitettua.
Niin tarkoitat nyt selvästi että tuolla asenteella ihminen käsikirjoittaa oman elämänsä niin että ei saa mitään koskaan. Silloinhan ei tosiaan tarvitse pettyä enää ja mikä tärkeintä ei tarvi edes yrittää. Todellakin jokainen saa elää elämänsä noinkin ken haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon tietyiltä osin, mutta en usko ajatuksilla pystyvän vaikuttavan kuolemaan, elämään enkä toisiin ihmisiin. Vaikka kuinka ajattelisit eksästäsi hyvää, niin hän voi silti olla sinulle ilkeä.
Secret on vain yksi kirja, joka kirjoittaa tästä. Raamattu nyt ehkä on vanhin, mutta 1900-luvun alussa on kirjoitettu kymmeniä. Yritysmaailma puhuu järjen äänellä, kuinka aina pitää mennä visota ja tavoitetta kohti.
Ei tässä mitään maagista ole. Se on psykologiaa. Ja se toimii. Joskus se kestää, joskus se tulee kiertotietä niin, että vasta vuosien jälkeen ymmärtää, miksi asiat meni niin kuin meni.
Niinnhän niitä on, luettua on tullu. Ja esim Eckhart Tolle on yksi nuoruuteni suosikeista, hän viittaa usein myös raamattuun ja Jeesukseen, vaikka ei olekkaan uskovainen. Ajattelen myös että raamattu ja uskonto on väärin ymmärretty ja käytetty suurimmaksi osaksi. Koitin raamattuakin lukea. Tuo The Secret oli vain kärjistetty esimerkki. Tuli mieleen kun netflixissä on joku (aika huono)
leffa siitä, uusi siis.
Ehdottomasti liikemaailmassa käytetään tuota asennetta, raha on energiaa.Ihmisiin ei voi vaikuttaa mutta omiin ihmissuhteisiin voi, ainakin niihin tuleviin. Sen olen ite ainakin huomannut. Minullakin on ilkeä eksä, lapsen isä vielä. Mutta hänellä on omat ongelmansa ja hän on syystäkin eksä.
Minulta on myös läheisiä kuollut järkyttävällä tavalla, ja olen oman kuolevaisuuteni kanssa sinut. Läheisten kuolemaa vielä pelkään, johtuu traumasta. Mutta se on totta, ei tietenkään tuollaiseen voi vaikuttaa. Ehkä se on se takertumattomuuden laki mitä noissa asioissa kannattaa miettiä. Olen muutenkin huomannut että onni tulee helpommin kun ei takerru mihinkään.
Jep, detachment on se juttu. Olen huomannut saman.
Oletko huomannut, onko fiiliksellä merkitystä? Suurin osa sanoo, että on. Toiset sanovat, että ei.
Ole varovainen mitä toivot, sillä voit saada sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun kuuluu olla jossain toisessa ketjussa. Tämä ketju ei liity noihin asioihin.
Hyvä kirjoittamaan kyllä olet!
Juu, nyt ei kyllä ollut kyse tuollaisesta alkuunkaan. Vaan omasta asenteesta, vaikka olis pitkäpartanen hevari muskeleilla ja prätkällä ni voi todellakin omata hyvän asenteen!
Vierailija kirjoitti:
Sinun ajatuksista tulee tulee sinun sanat, sinun sanoista tulee sinun tavat, sinun tavoista tulee sinun kohtalo.
Ennen ehkä oli noin, mutta pitkiin aikoihin ei ole voinut tietää. Skannattu kuva esimerkiksi ---ei sitä kukaan ole voinut avata, kun systeemi saattaa kaatu jne:
https://yle.fi/uutiset/3-11692511
Vierailija kirjoitti:
Tai jos olet työtön, mitä ajattelet asiasta?
Työttömyys ei ole ikuista. Paitsi jos itse ajattelee niin.
Uskon että toi toimii julkkiksilla ja muilla ihmisillä ei.. Ne aina kertoo lehdissä tommoista.
Vaikuttaa. Kaikki tekemiset ja tekemättä jättämiset on ensin ajatuksia tai sitä että ei ole ajatellut. Ja on kyllä todella vaikea saada jotain mitä ei usko saavansa. Mieti esim. työhaastattelua johon menet asenteella ”en minä tätä saa”. Se näkyy naamastasi heti eikä sinuun luoteta. Mutta en nyt usko ihan loppuun asti ajatusten vaikutukseen. En usko että voit saada lottovoiton tai lapsesi sairastuu syöpään ajatuksen voimasta. (Tosin ihme juttu kun jotkut on saaneet monta loton täysosumaa).
Uskon että ei koske minua tai tuntemiani ihmsiä vaikka on kuinka ajateltu niin ei vaan oo toteutunut...
Vierailija kirjoitti:
Tai jos olet työtön, mitä ajattelet asiasta?
Kyllä se oma ajattelu ja asenne vaikuttaa.
Jos sä rupeat olenaan aktiivinen, sä sen työn löydät. Jos sä olet passiivinen, etkä suostu tarttumaan tilaisuuteen, niin kyllä sä helposti pysyt työttömänä.
Kyllä ajatukset ohjaa tekemisessä. Ne pistää tekemään ja antaa suuntaa.
Mulla ainakin on ollut työssä ja opinnoissa ja elämänkumppanissa niin. Aikajänne on itsellä ollut varmaan suht pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
leffa siitä, uusi siis.
Ehdottomasti liikemaailmassa käytetään tuota asennetta, raha on energiaa.Ihmisiin ei voi vaikuttaa mutta omiin ihmissuhteisiin voi, ainakin niihin tuleviin. Sen olen ite ainakin huomannut. Minullakin on ilkeä eksä, lapsen isä vielä. Mutta hänellä on omat ongelmansa ja hän on syystäkin eksä.
Jep, detachment on se juttu. Olen huomannut saman.
Oletko huomannut, onko fiiliksellä merkitystä? Suurin osa sanoo, että on. Toiset sanovat, että ei.
Piti oikein miettiä tuota, että voisiko olla mahdollista että sillä ei olis vaikutusta. Ehkä ei nyt joka mielialanvaihtelulla oo väliä tai vaikutusta asioihin mutta sillä perusfiiliksellä minkälaiseks tuntee ittensä ja maailman ympärillä. Onko ahdistusta vai varmuutta.
Taas päästään muuten tuohon takertumiseen, mikä lisää ahdistusta ja menettämisen pelkoa. Kun taas takertumattomuis lisää uskoa itseensä ja tulevaan ja näin varmuutta "jos joudun tästä luopumaan, tulevaisuudessa odottaa jotakin muuta"
Ainakin lapsena oli kova usko että voisin saada koiran ja saisin muitakin haluamiani asioita joskus.. no en saanu.
Vierailija kirjoitti:
Mikä helvetin heräämis kampanja nyt on meneillään? Kaikki tuollainen manifestointi on hölynpölyä. Humpuukia. Asia voi vaikuttaa loogiselta mutta mitään logiikkaa näissä ei ole. Ihminen ei voi vaikuttaa ajatuksella paskaakaan siihen mitä elämä eteesi tuo. Ei siinä mielessä mitä nämä oppaat yleensä mainostavat. Vain heikko ja yksinkertainen ihminen uskoo tuollaisiin ihmeisiin.
Luin kirjan jossa suomalainen psykologi tai psykiatri väitti noin. Jos ajattelet usein jotain asiaa niin se alkaa tulla lähemmäksi ja saat sen. Vaikka unelmiesi auton tai asunnon. Asiat jotenkin loksahtelee niin. Olisihan se satumaista. Olen vuosikymmenet miettinyt lottovoittoa mutta ei ole tullut. Missä vika?
Tietysti se koskee vain hyväosaisia joilla hyvä toimeentulo, pääomatuloja, jotka saa yllättäviä perintöjä, palkankorotuksia, bonuksia.. se jäi kirjassa kertomatta.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa. Kaikki tekemiset ja tekemättä jättämiset on ensin ajatuksia tai sitä että ei ole ajatellut. Ja on kyllä todella vaikea saada jotain mitä ei usko saavansa. Mieti esim. työhaastattelua johon menet asenteella ”en minä tätä saa”. Se näkyy naamastasi heti eikä sinuun luoteta. Mutta en nyt usko ihan loppuun asti ajatusten vaikutukseen. En usko että voit saada lottovoiton tai lapsesi sairastuu syöpään ajatuksen voimasta. (Tosin ihme juttu kun jotkut on saaneet monta loton täysosumaa).
Tuo on ihme juttu, että toiset voittaa joka arvonnassa päävoiton ja toiset eivät koskaan. Ja lottovoitto osuu kohdalle kahdesti. Sattumaa?
https://areena.yle.fi/1-50278160
Niin t i e s i.
Juhani Kaisanlahti kirjoitti kirjan kesällä, mutta ei sitä tuolla mainittu. Väitettiin, et joku kuoli siksi et ei ollut saanut antikoagulanttia, vaikka sehän on puppua, kun kurkumallakin on sama vaikutus:-D
Kerran viikossa annettava Trexan on hengenvaarallinen, kun ei järjestelmät "keskustele keskenään". Sillä on varmaan myrkytetty useampikin ihminen, mut ei kukaan saa heitä herätettyä henkiin:-(