Kun oma lapsi on selvästi persoonallisuushäiriöinen ja käyttää hyväksi ja manipuloi
Terrorisoi muuta perhettä mutta esittää tarvittaessa uhria niin että edes viranomaiset eivät usko, millainen oikeasti on.
Kenelläkään kokemuksia?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai ne aikuiset narsistit ja pskopaatitkin on joskus olleet lapsia.
Lapsena heitä olisi voinut hoitaa niin ettei heistä olisi tullut pershäröisiä.
Hellyttävää hyväuskoisuutta. Kaikkia ei todellakaan voi "parantaa" persoonallisuushäiriöstä, sillä sehän on synnynnäinen ominaisuus. Ja jotkut ihmiset ovat pahoja jo alusta asti, tuotahan ei saisi sanoa, mutta tuollaisia ihmisiä on.
Minun äitini mielestä minä olin persoonallisuushäiriöinen kun en purematta niellyt, että hän määräsi vielä teini iässä ihan koko elämästäni. Minkä ammatin saan opiskella, kenen kaveri saan olla jne.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole persoonallisuushäiriö, vaan silkkaa ilkeyttä.
Mitä on "ilkeys"? Äläkä sano että se on Saatanan ja muiden pahojen henkien vaikutusta lapsiin ja he tarvitsevat Jeesusta ja Raamattua.
Lähes kaikki ihmiset ovat perusaisteiltaan ja lähtökohdiltaan samanlaisia, ja heitä ajaa samanlaiset impulssit ja motivaattorit. Poislukien sokerin, päihteiden tms. neurokemiaan vaikuttavien aineiden käyttö, lapsilla käytösongelmat johtuvat lähes 100%:sti jostain kehitys- tai persoonallisuushäiriöstä, tai diagnosoimattomasta sairaudesta. Mutta laiskat tai ymmärtämättömät vanhemmat laittavat sen vain "ilkeyden" piikkiin, ja sitten hakkaavat ja kurittavat "ilkeää" lastaan. Ei se "ilkeys" poistu hakkaamalla tai rangaistuksilla, lapsi vain oppii myötäilemään, manipuloimaan ja piilottamaan sellaiset ominaisuutensa jotka johtavat rangaistuksiin tms. epämieluisiin seurauksiin.
Jos noita häiriöitä ei hoideta oikein, ja lasta kasvateta hänen vaatimansa avun ja tuen mukaisesti, noista lapsista kasvaa aikuisena niitä psykopaatteja, sosiopaatteja ja narsisteja, tai he sairastuvat masennukseen ym. mielenterveyden ongelmiin.
Lähteet: Olin itse joskus käytöshäiriöinen lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hellyttävää hyväuskoisuutta. Kaikkia ei todellakaan voi "parantaa" persoonallisuushäiriöstä, sillä sehän on synnynnäinen ominaisuus. Ja jotkut ihmiset ovat pahoja jo alusta asti, tuotahan ei saisi sanoa, mutta tuollaisia ihmisiä on.
Kerropa nyt asiantuntijana mitä se pahuus on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurimmasta osasta käytöshäiriöisistä lapsista ei tule persoonallisuushäiriöisiä aikuisia.
Ikävä kyllä tuo ei pidä paikkansa. Mutta jos perheessä ei ole kovin paljon ongelmia, niin tulevaisuus on valoisampi.
Lähde? Minäkin olen lukenut, että ylivoimainen enimmistö käytöshäiriöisistä lapsista ei aikuisena täytä minkään persoonallisuushäiriön kriteereitä.
Ihan ensimmäinen hakutulos googlella on tuossa. Päihdeongelmaisilla rikollisilla on useimmiten useita persoonallisuushäiriödiagnooseja ja lähes kaikilla on varhaislapsuudessa todettu käytöshäiriö. Käytöshäiriö lisää moninkertaisesti riskiä myös ennenaikaiseen kuolemaan. Googleta itse lisää tietoa.
Suurin osa persoonallisuushäiriöisistä oli lapsena käytöshäiriöisiä, mutta suurimmasta osasta käytöshäiriöisistä ei kehity persoonallisuushäiriöisiä.
Tai "mielenvikainen" koira jo syntyessään. Väärällä koulutuksella tai sen puutteella tehty ongelmakoiria.
Samoin ei lapsella ole syntyessään psykopaatin piirteitä. Tulevat väärän kohtelun, traumaattisten kokemusten seurauksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persoonallisuushäiriö ei ole synnynnäinen ominaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurimmasta osasta käytöshäiriöisistä lapsista ei tule persoonallisuushäiriöisiä aikuisia.
Ikävä kyllä tuo ei pidä paikkansa. Mutta jos perheessä ei ole kovin paljon ongelmia, niin tulevaisuus on valoisampi.
Lähde? Minäkin olen lukenut, että ylivoimainen enimmistö käytöshäiriöisistä lapsista ei aikuisena täytä minkään persoonallisuushäiriön kriteereitä.
Ihan ensimmäinen hakutulos googlella on tuossa. Päihdeongelmaisilla rikollisilla on useimmiten useita persoonallisuushäiriödiagnooseja ja lähes kaikilla on varhaislapsuudessa todettu käytöshäiriö. Käytöshäiriö lisää moninkertaisesti riskiä myös ennenaikaiseen kuolemaan. Googleta itse lisää tietoa.
Mutta tämähän on ihan eri asia! Etkö huomaa? Vaikka lähes kaikilla päihdeongelmaisilla rikollisilla on persoonallisuushäiriö, se EI tarkoita sitä että kaikista persoonallisuushäiriöistä tulee rikollisia! Vielä vähemmän käytöshäiriöisistä lapsista! Vähän sama kuin väittäisi vaikkapa että koska kaikki lääkärit ovat pärjänneet hyvin koulussa, tulee kaikista koulussa hyvin pärjäävistä lääkäreitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tämähän on ihan eri asia! Etkö huomaa? Vaikka lähes kaikilla päihdeongelmaisilla rikollisilla on persoonallisuushäiriö, se EI tarkoita sitä että kaikista persoonallisuushäiriöistä tulee rikollisia! Vielä vähemmän käytöshäiriöisistä lapsista! Vähän sama kuin väittäisi vaikkapa että koska kaikki lääkärit ovat pärjänneet hyvin koulussa, tulee kaikista koulussa hyvin pärjäävistä lääkäreitä.
Käytöshäiriöt moninkertaistavat riskin kaikkiin niihin diagnooseihin, jotka liittyvät persoonallisuushäiriöihin. Britanniassa yli sadantuhannen lapsen elämää seurattiin yli 50 vuotta ja mm. tuon tutkimuksen perusteella voidaan sanoa, että käytöshäiriö ennustaa vahvasti persoonallisuushäiriödiagnooseja. Jos mukana on päihdehäiriö ja adhd, niin yleensä persoonallisuushäiriöitä on useampia samalla henkilöllä. Mutta yhtä lähdettä tälle kaikelle tiedolle ei ehkä ole tai en jouda etsimään, vaikka olisikin, mutta tietoa löytyy alan oppikirjoista ja varmaan netistäkin, jos jaksat penkoa. Ko. lähde kyllä antoi lyhyesti tiedon siitä, miten vaikeita ongelmia käytöshäiriöön yleensä liittyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa persoonallisuushäiriöisistä oli lapsena käytöshäiriöisiä, mutta suurimmasta osasta käytöshäiriöisistä ei kehity persoonallisuushäiriöisiä.
Käytöshäiriön nimikettä voidaan käyttää hyvin monenlaisesta oireilusta. Minä puhuin virallisesta, lastenpsykiatrian asettamasta diagnoosista. Voisitko kertoa, mistä tietosi on peräisin?
Vierailija kirjoitti:
Kun lapsessa tai koirassa on "vikaa" se todellinen aiheuttaja on yleensä omistaja/vanhempi.
Oletko kohdellut lastasi epäoikeudenmukaisesti?
Koirien kanssa ongelma on usein hihnan toisessa päässä. Vain joskus ärtymyksen syy on esim kipu, jota koira ei osaa sanoittaa. Vanhalla koiralla voi olla vaikka nivel kulunut ja aiheuttaa kipua kun silität sitä.
Samoin lapsella voi olla vaikeuksia sanoittaa tunnelmaansa.
Muistakaa myös että fyysinen liikunta tasoittaa henkisiä höyryjä. Lenkille lapsen kanssa vaikka joka päivä jo pienestä asti.
Nykyään tiedetään ihan näyttöön perustuen, että käytöshäiriön tehokkain hoito on vanhemmustaitojen vahvistaminen...
Psykopaatiksi synnytään ja sosiopaatiksi kasvetaan.
Yleensä lapsia ei diagnosoida näin rajusti kun se leimaa lasta ja vaikuttaa hänen kanssaan oleviin aikuisiin.
Psykopaatti kehittyy vuosien saatossa. Alkaa lapsuudenkokemusten seurauksena. Epäoikeudenmukaisuus, raaka väkivalta, hyväksikäyttö ym.