Karsein pikkukylä jossa olet asunut?
Itsellä keuruu, todella sisäänpäinkääntyneitä ihmisiä ja inhottava ilmapiiri, vieläkin puistattaa jos joudun esim autolla ajamaan ohi :/
Kommentit (1506)
Nastola. Vain juoppoja tai masentuneita. Onneks sentään siitä saa vielä vapaasti valita, että masentuuko vai alkoholisoituuko. Mistään muusta et sitten itse saakaan päättää ilman, että on joku hullu rääkymässä naamassa.
Vierailija kirjoitti:
imatra, pienellä kirjoitettuna, ihmiset ja koko ilmapiiri ummehtunut, kaikki fiksummat muuttaneet jo aika päiviä sitten muualle
Kyllä sieltä on moni tyhmäkin muuttanut muualle. Sama meno jatkunu sitten uudessakin paikassa.
Voi luoja, miksi minun piti tutustua imatralaisiin?
Hollola. Karmeaa valkoista ros*aväkeä täynnä, koulut täynnä paskaperheiden kasvattamia koulukiusaajia, huumeongelma räjähtämässä käsiin, asunnot silti kalliita. Ampuisin ennemmin itseni kuin muuttaisin takaisin Hollolaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaavi. Ehdottomasti.
Nämä pikku paikkakunnat ovat tehneet minusta pelokkaan kiusaamisen takia. Koulussa ja kylällä liikkuminen oli kuin loukku kiusatulle. Jopa puolivieraatkin juoksi karkuun, koska olihan joku heidän pikkusiskoista/-veljistä tai serkuista mennyt lavertelemaan asioista. Epäilin sosiaalisten tilanteiden pelkoa ja lievää masennusta, mutten koskaan päässyt tutkimuksiin, vaikka olisin voinut saada mielenrauhan diagnoosin saatuani. Ja tietysti apua ja erioten ymmärtäväistä kohtelua.
Kuraattori jopa poissulki masennuksen tehtyäni hänen antaman masennustestin. Kokonaistilannetta olisi pitänyt katsoa, eikä vain testitulosta. En minä omaksi ilokseni lintsannut silloin tällöin koulusta, vaan minua oikeasti pelotti mennä kouluun. Pelosta huolimatta toki koulua kävin ymmärtäessäni, että jokapäiväisellä lintsaamisella tulisi itsellenikin ongelmia. Ja tosiaan lintsasin tyyliin liikuntatunnin paritansseista ja itsenäisyyspäivän tansseista, joista ei vielä hälytyskellot soineet. Varmaan olisi pitänyt lintsata ahkerammin, jotta olisi lastensuojelu puuttunut peliin, mutten halunnut tehdä hallaa äidilleni.
Myös ryhmätöitä kammoksuin, ja muistan, kun yksi yläkoulun opettaja kehoitti minua olemaan ystävällinen minua pilkanneelle luokkatoverille joutuessani tämän pariksi. Olin vain hiljaa ja vastustin, koska pelkäsin sanoa asian ääneen: "Olen ujo". Olisi tehnyt mieli esittää mutistista henkilöä vaikeiden kysymysten ja asioiden edessä. Oikeasti olin peruskoululaisena vaikeneva, jos kysymykset liittyi isääni tai kaverittomuuteen, koska kuvittelin niiden olevan kuin kirosanoja, etenkin isään liittyen pelkäsin että "ei saa kertoa" tai vanhemmat raivoaa.
Olen kuitenkin edelleen epävarma luonteeltani ja pelkään jopa omia liikkeitäni miettien, mitä jos joku näkee ja nauraa. Ihan kuin minulla olisi jotain salattavaa! Tämä saanee minut harkitsemaan yksinyrittäjyyttä, jos vain mahdollista. En tosin ihmisiä kammoa, niin voisin palkata muutaman työntekijän, koska realistina mietin, että kaikkia asioita en välttämättä kykenisi toteuttamaan itse yksinyrittäjänä.
Tunnen itseni myös jälkeenjääneeksi kiusaamisen takia, koska en saanut elää täysin teinin elämää johtuen myös äidin asenteista. Siitä syystä kärsinkin ulkonäköpaineista ja haluaisin oikeasti olla teini, vaikka tiedän, etten voi vaihtaa ikääni kuin paitaa. Koulustakin selvisin seiskan keskiarvolla eikä minulla ole vieläkään ollut kiinnostusta lukea tai sivistää itseään, vaikka välillä luen historiasta, politiikasta ja eri kulttuureista. Pelkään jotain. Olen saanut kuulla olevani vammainen, ja jopa osittain olen sisäistänyt sen.
Vierailija kirjoitti:
Vihti
Häpeä moukka, Vihti on paras paikka ihmiselle! 🥰
Vierailija kirjoitti:
Orivesi. Melko lähellä Tamperetta, mutta henkinen etäisyys tuntui sitäkin suuremmalta. Todella sisäänpäinlämpiävä ja suvaitsematon meininki. Ilmapiirissä vahvasti oikeistopopulismia, jopa uusnatsivivahteita.
Tämä. Sieltä muuttaa kaikki kynnellekykenevät pois ja tietty kansanosa jää.
Tyypillinen pikkukaupunki tympeine ihmisineen.
Kaikkial omat ongelmasa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pälkäne. Kuulemma kestää 20-30 vuotta (puhujasta riippuen), ennenkuin hyväksytään pälkäneläiseksi, kenellä on aikaa niin kauan odotella? Itse nostin kytkimen jo kahden vuoden jälkeen, huh, mikä kylä! Jos et ollut missään harrastuksessa tai yhdistyksessä, mikä olisi sua auttanut kotiutumisessa, niin ei sua kyllä muutenkaan vastaanotettu. Huono julkisuuskuva viime vuosilta ei auta kyllä siihen, että sinne kukaan on muuttamassakaan, päin vastoin, liike on pois päin.
Kyllä se taitaa vähän niin olla (kun täällä kommentteja lukee plus omat kokemukset) että kun Tampereelta lähdetään ajamaan kohti Itä-Suomea, niin vt.12 ja kutostien varrelle jää kaikki kuppasimmat kylät ja kaupungit. Kangasala, Pälkäne, Hauho Hauho ha ha hau hau hau, Hämeenkoski, Hollola, Lahti, Kouvola, Luumäki, Lappeenranta, Joutseno, Imatra ja mitä kaikkia siinä onkaan. Toinen on sitten kaikki radanvarsituppukylät sun muut paikat, kuten Hiirimäki jne.
Mä en ymmärrä miten Pälkäne mainittiin vasta näin myöhään. Oon asunu ny reilun 5 vuotta täällä, edelleenkään kukaan ei tervehdi (paitsi naapuripariskunta, joka onkin sitten ihanin ikinä).
Susta juorutaan hirveesti, vaikka kukaan sua ei tunne, sisäsiittoinen uskovaiskunta jolla järkyttävät velat mut kuitenkin aivan liian hyvä hakekseen avustusta.
Imago hyvin ristiriitanen, rakennetaaan valokuituverkkoija ja uusia asuinalueita, mut kieltäydytään myymästä tontteja kellekkään, alkoa ei kylälle oteta koska uskovaiset päättäjät kieltää, kunnanjohtajaakaan ei saada pidettyä kylässä ja se vaihtuukin kerran vuodessa.
Luojan kiitos mä pystyn nostaan kytkinta tästä kusisesta kylästä keväällä, enkä muuten palaa takasin.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 16:08"]Itsellä keuruu, todella sisäänpäinkääntyneitä ihmisiä ja inhottava ilmapiiri, vieläkin puistattaa jos joudun esim autolla ajamaan ohi :/
Terve vaan kanssakeuruulainen! :)
Minä lähdin sieltä jo 11 vuotta sitten. Kaunis paikka se on, mut en varmaankaan pystyisi siellä enää asumaan.
Kävikö kyläjuorut hermoille?
Ikävä että teillä on käynyt noin. Itse olen saanut täällä enemmän uusia ystäviä kuin missään muualla aikaisemmissa paikoissa.
Varkaus on ihan poikkeuksellisen sisäänpäin kääntynyt ja juro "kaupunki" jonka väkiluku laskee tasaisesti
En mainitse edes paikkakunnan nimeä.
Imatralta 40 km kuutostietä eteenpäin Joensuun suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Hollola. Karmeaa valkoista ros*aväkeä täynnä, koulut täynnä paskaperheiden kasvattamia koulukiusaajia, huumeongelma räjähtämässä käsiin, asunnot silti kalliita. Ampuisin ennemmin itseni kuin muuttaisin takaisin Hollolaan.
Hollola=Hullula.
Ruutana, Pirkanmaa. Hienostelevia, laumasieluisia ihmisiä. Materia ja status tärkeää.
Helsinki. Ruma kaupunki, töykeitä ihmisiä.
Tosi ku vesi. 👍 Tosin enää muutamaan vuoteen ei ole ollut mitään Lahtea. Se on nykyisin Lahti-Nastola.
Miksihän se Nastola piti mennä Lahteen liittämään? Mitään hyötyä tai säästöä ollut taas siitäkään. Saman verran on ihmisiä tarvitsemassa palveluita.