Karsein pikkukylä jossa olet asunut?
Itsellä keuruu, todella sisäänpäinkääntyneitä ihmisiä ja inhottava ilmapiiri, vieläkin puistattaa jos joudun esim autolla ajamaan ohi :/
Kommentit (1506)
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 19:25"][quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 23:36"][quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 19:48"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 19:34"][quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 18:51"]
Voi perkele oon oottanu ikäni että tän pääsee sanoo; SUOLAHTI/ÄÄNEKOSKI!!! Niin käsittämättömän perseestä. Puolet on juoppoja ja narkkeja 40% ääliöitä kylähulluja ja 5% porvaripaskoja. Täten jäljelle jää 5% edes jotenki normaaleja. Porukkaa kuolee väkivaltasesti jokatoinen viikonloppu. Sitäpaitsi äänekoski haisee paskalle! (ihan oikeasti kun siellä on ne paperitehtaat)
[/quote]
jes en oo ainoo :D itse asuin lapsuuden siellä ja muutin heti 16 kesäsenä pois. Ei siellä kukaan edes vähän järjissään olrva asuis. Myöskään en voisi kuvitella että kasvattaisin lapseni siellä. Yök.
[/quote]
Jokin siellä Suolahti-Äänekoski suunnalla mättää. Porukka vetää aineita ja riekkuu sekopäisenä ympäriinsä. Jotenkin itsetuhoista meininkiä. en ole asunut siellä, mutta kaverini on, ja paljon on tullut siellä pyörittyä.
[/quote]
joo mä siellä tosiaan sen 16 vuotta asuin ja aina haaveilin että heti kun voin niin muutan hevonvit***n sieltä, enkä näytä ku persettä sinne päin. Suurin osa vanhoista kavereista on narkkeja ja loput joilla on aivotoimintaa vähääkään enemmän ku ameeballa niin on tajunnu lähteä. Se on todellinen suomen bronx :D vähän väliä poliisipillit ujeltaa. Järkyttävää. En todellakaan suosittele kellekkään...
[/quote]
Jotain kai kertoo se, että minä olen kotoisin toisesta ketjussa mainitusta pitäjästä, josta tosiaankin lähdin pois heti, kun sain koulut käytyä (paikkakunnalla oli ja on oikeasti hyvät koulut, vaikka muuten sitten ei juuri mitään). En itse asunut Suolahdella, mutta paras kaverini joutui käymään siellä joka toinen viikonloppu tapaamassa isäänsä. Oli aina iloinen, kun pääsi takaisin meidän tuppulaamme, jossa oli vain tylsää. Tämä tapahtui 1990-luvun alussa, mutta tuollaista menoa on ilmeisesti ollut siellä pitkään. Lempiopettajamme nimittäin oli kotoisin Suolahdelta. Hän kertoi aika raffeja juttuja nuoruudestaan 1970-luvun lopulta ja 80-luvun alusta.
[/quote]
Äänekoski. Lukion jälkeen lähdin ja nopeasti. Just tuo aineiden käyttö, yök. Koskella on kaunista luontoa, muttei muuta.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 17:14"]Lapinlahti
[/quote]
Odottelinkin innolla milloin tulee. Hyi helvetti mikä paikka.
Nostetaanpa ketjua. Noniin kertokaas sitten.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 12:04"]
Vilppula! Mummojen ja työttömien kansoittama ankea tuppukylä
[/quote] Tätä komppaan, Vilppulassa ei ole kyllä mitään ja sellainen todella punaniskainen asukaskunta.
Vihti, erityisesti Otalampi! Hrrrr vieläkin näen painajaisia että asun siellä...
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 17:10"]Hämeenkyrö. Todella ankea ja vastenmielinen paikkakunta. Täynnä toistaan ankeampia pikkukyliä, joista on jopa yli 20km lähimpään ruokakauppaan. "Keskustassakaan" ei minkäänlaisia palveluita, ainostaan muutama juoppojen suosima pubi, joihin ei tavis viitsi edes astua sisään. Suurinosa asukkaista ovat sisäsiittoisia elämäm_koululaisia, jotka ajelevat ikuista toririnkiään ja sammuvat lauantai-iltana kadulle tai pubiin, mikä on tietenkin ah niin hilpeätä. Todella paljon vakavaa koulukiusausta esiintyi myös ainakin omina kouluaikoinani, eikä siihen koskaan puututtu. Koko paikkakunta on läpimätä, eikä jouruilta voi välttyä, koska paikkauntalaisten ainoa ajanviete ryyppäämisen lisäksi on ihmisten kyttääminen ja siitä raportointi. Ja nämähän juorut kulkevat sukupolvelta toiselle kun paikkakuntalaiset ovat jumittuneet omiin uskomuksiinsa. En empinyt hetkeäkään Hämenkyröstä lähtemistä kun täysi-ikäiseksi tultuani pääsin viimein muuttamaan omilleni enkä ole katsonut taakse.
[/quote]
Hämeenkyröhän on ihanan vehmasta maaseutua.
Haluaisin käydä!
Onko ja mainittu KOKKOLA? Pikkukylä jossa ei koskaan saa tapahtua mitään erikoista. Jos et ole asunut vähintään kolmen sukupolven ajan ns. kaupungissa, on tutustuminen todella vaikeaa. Missään ei käydä, paitsi Vaasassa ja satunnaisesti Tampereella. Jos festareille mennään, sillloin ei muiden kanssa hengailla kuin muiden kokkolalaisten. Kokkolassa on tarkat piirit, et voi kenen kanssa tahansa seurustella tai edes olla kavereita. Avoimia rasisteja koko kylä täynnä. Onneksi pääsin pois jo vuosia sitten. Että terveisiä vaan sinne rannikolle, muualla on myös elämää.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 17:10"]Kuhmo
[/quote]
Todellakin!
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 16:20"]Muhos
[/quote]
Voi voi kun haluan sielläkin käydä. Varmaan hellunen paikka!
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 23:56"]Mänttä-Vilppulalle täälläkin ääni. Kyllä oli ankeeta.
[/quote]
~Mänttilä
Kangasniemi. Kieroja, kusettavia savolaisia, surkea tuppukylä. Ainoa plussa on savolaisista mitenkään riippuattomat maisemat.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 20:26"]Hei sie joka ihmettelit miksi täällä haukutaan syrjäkyliä, itse asut tyytyväisenä pikkukylän reunamilla. Täällä palstallahan on hurjasti äitejä ja isiä, lapsiperheellisiä. Et sä voi asua rauhassa ihmisistä mitään tietämättä jos sulla on vaikkapa kouluikäisiä lapsia! Joudut käymään vanhempainilloissa yms. lasten kavereita pyörii ja jonkin verran on pakko olla lasten vanhempien kanssa tekemisissä. Nämä sitten utelevat asioitasi ja levittelevät niitä pitkin kylää, jos et itse mitään kertoile, he utelee lapsiltasi esim. ammattisi.
Kaikki erilainen on ihan nou-nou. Itse olen joutunut muuttamaan kaupunkiin saadakseni lapseni koulussa ET-tunneille! Nimittäin niitäpä ei joka kylässä olekaan tarjolla kun siellä asuu kuulemma vaan kunnon jumalaapelkääviä ihmisiä eikä tällaisia hippejä :/
[/quote]
Itsellä sama juttu. Onneksi muutettiin pois perähikiältä kun ei siellä edes ollut töitä kahdelle DI:lle.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 16:15"]Onko ja mainittu KOKKOLA? Pikkukylä jossa ei koskaan saa tapahtua mitään erikoista. Jos et ole asunut vähintään kolmen sukupolven ajan ns. kaupungissa, on tutustuminen todella vaikeaa. Missään ei käydä, paitsi Vaasassa ja satunnaisesti Tampereella. Jos festareille mennään, sillloin ei muiden kanssa hengailla kuin muiden kokkolalaisten. Kokkolassa on tarkat piirit, et voi kenen kanssa tahansa seurustella tai edes olla kavereita. Avoimia rasisteja koko kylä täynnä. Onneksi pääsin pois jo vuosia sitten. Että terveisiä vaan sinne rannikolle, muualla on myös elämää.
[/quote]
Joo tämä!! Ja jostain syystä kovin moni kokkolalainen tuntuu kuvittelevan paikallisten olevan jotenkin paljon parempia ihmisiä kuin muut ja Kokkolan olevan todella sivistynyt suurkaupunki.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:24"]Taitaa olla suurin osa tähän ketjuun vastanneista melko nuoria. Ihmisen elämänkaari noudattaa usein samaa kaavaa. Jos nuorena asuu pienellä paikkakunnalla, se tuntuu maailman ikävimmiltä paikalta, josta on pakko päästä suureen maailmaan. Sitten elellään jokunen vuosi isommassa kaupungissa, kuten Helsingissä tai Turussa. Tulee perheen perustamisen aika ja kuinka ollakaan, aletaan kaivata omaa rauhaa pois kaupungin humusta. Ja niin sitten rakennetaan omakotitalo minnekäs muualle kuin johonkin pikkukylää. Josta sitten omat teinit vuorostaan haikaileva suureen maailmaan... Ja stoori jatkuu!
[/quote]
Ainoa onglma vaan että siellä perähikiällä on ainoastaan yksi lakkautusuhan alla oleva Homekoulu, eikä ollenkaan töitä korkeakoulutetuille vanhemmille. Lapsilla eikä aikuisilla ei ole mahdollista harrastaa mitään kun palvelut puuttuu eikä kylässä ole edes uimahallia. Itse en muuttaisi mistään hinnasta alle 100 000 asukkaan kaupunkiin.
Terv. Entinen nurmolainen nykyinen Espoolainen
Reisjärvi. Kuollut koko paikka, kaikki tuntevat toisensa, palvelut on niin vähäisiä, hyvin konservatiivista porukkaa.
Kirkkonummi. Ehdin ala-asteen käydä siellä, sitten vanhemmat tuli järkiinsä ja muutettiin Helsinkiin. Nyttemmin suunnilleen kaikki ala-astekaverit, jotka sinne persreikään jäi, on jotain narkkareita ja juoppoja tai muita "elämänvoittajia".. Ymmärtäähän tuon toki - ei siellä kylässä ole mitään muuta tekemistä, kun käyttää päihteitä, harrastaa irtosuhteita ja ravata sossussa. Ihan fyysisesti tulee paha olo, kun ko. paikan ohi ajaa.