Miksi ostat ja lähetät rumia joulukortteja?
Tätä mietin vuodesta toiseen. Itse kiertelen kaupoissa (joten tiedän mitä on tarjolla) ja katselen ja valikoin värikkäitä, kauniita ja kultauksin tai glitterkoristein tms. kuvioituja kortteja. Monena vuonna olen valokuvannut ja askarrellut kortit itse.
Sitten kortit postiin ja alkaa sataa viestejä ystäviltä kuinka hienon kortin olinkaan taas lähettänyt.... ja itse saan sitten jonkun hailakan ja kuivakan (parhaassa tapauksessa ilmaisjakeluna kautta Suomen kaikille lähetetyn) ruman tonttukortin (vihaan tonttuja!!) tai jonkun kulahtaneen kynttiläkuvan, josta tulee juuri fiilis, että se on poimittu ensimmäisestä halpahallilaarista ja sutaistu postiin sen enempiä vastaanottajaa ajattelematta.
Jep, turhaa ja pikkusieluista vinkunaa - tiedän, mutta ystävienikin luulisi jo tuntevan minut ja tietävän visuaalisuuteni ja esteettisen silmäni, niin tulee kieltämättä fiilis, että tahallaan lähettävät tylsiä ja vielä kerran RUMIA kortteja.
Pääsisipä kauppoihin valikoimaan ja päättämään mitä otetaan valikoimiin......... jäisi 80% korttitarjonnasta pois hyllystä. Kuka ihme haluaa näitä rumia kortteja ja miksi niitä pitää edes tunkea hyllyyn myytäväksi?
Kommentteja, kiitos. Ja mukavaa joulun odotusta kaikille - kaikesta huolimatta!
Kommentit (63)
Ole tyytyväinen, jos joku ylipäätään tuollaiselle nillittäjälle viitsii mitään joulutervehdystä edes lähettää.
Hyi, glitterkortit ovat rumia. Miksi lähetät minulle rumia kortteja? Etkö jo tiedä, millainen esteetikko olen?
Oikea kysymys on: miksi kuvaat lapsesi ja lähetät kuvan joulukorttina?
Minä en myöskään ymmärrä miksi ostaa rumia kortteja, jos samalla rahalla saa kauniitakin. Itse mietin aina vastaanottajaa kortteja valitessani. Juuri tämä korttien mukana tuleva ajatus lämmittää, kun huomaa, että ystävän lähettämä kortti on itselle mieluinen.
Vierailija kirjoitti:
No nämä ovat yksi inhokeistani. On näitäkin tullut liuta vuosikymmenten varrella. Ja "hauskinta" näissä on, että vanhemmat ja muu perhe loistavat poissaolollaan - vain se kuolanaamainen tai piparisuttuinen piltti on kuvassa ja enhän minä ole hänen ystävänsä, vaan vanhempien?!? Jos valokuva pitää lähettää, niin haluaisin paljon mielummin vastaanottaa kuvan ystävästäni kuin hänen taaperostaan.
Ja tarkennukseksi: tekemissäni valokuvapohjaisissa korteissa ei ole ihmisiä. / AP
Vierailija kirjoitti:
Miksi korteissa pitäisi olla glitteriä?
Miksi ei? Kimallus kuuluu jouluun.
Minulle tulee jokavuosi niitä varpailla piirrettyjä töherryksiä Ei niitä ilkeä lähettää edes pomolle Onneksi ovat ilmaisia
Eikö se ole tärkeintä että saa joulukortin. Itse en ole nirso korttien suhteen. Harvoin mitään " rumia" joulukortteja näkee. Itse en ehkä ostaisi alelaarista niitä 10 korttia eurolla. Iloinen olen kortista kuin kortista.
Minä vihaan sitä, että monet kauniit kortit pilataan jonkun hyväntekeväisyysjärjestön logolla. Toki hyvä asia, että näitä myydään hyvään tarkoitukseen, mutta se logo voisi olla kortin kääntöpuolella huomaamattomammin eikä paraatipuolella pilaamassa kuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei? Kimallus kuuluu jouluun.
Yököttävää teinimeininkiä. Joulua voi viettää myös tyylikkäästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nämä ovat yksi inhokeistani. On näitäkin tullut liuta vuosikymmenten varrella. Ja "hauskinta" näissä on, että vanhemmat ja muu perhe loistavat poissaolollaan - vain se kuolanaamainen tai piparisuttuinen piltti on kuvassa ja enhän minä ole hänen ystävänsä, vaan vanhempien?!? Jos valokuva pitää lähettää, niin haluaisin paljon mielummin vastaanottaa kuvan ystävästäni kuin hänen taaperostaan.
Ja tarkennukseksi: tekemissäni valokuvapohjaisissa korteissa ei ole ihmisiä. / AP
Veit sanat suustani. Jos valokuva pitää lähettää, mieluummin näkisin ystävän itsensä.
Because I can. Heitä roskiin pahoittamasta herkkää mieltäsi.
Vähän nyt epäilen visuaalista tasoasi, jos valitset jotain klitterijuttuja sieltä...
Hauska että saat kehuja, onko tullut mieleen, että sinun kuuluisi kohteliaasti antaa vastavuoroista positiivista palautetta...
Vierailija kirjoitti:
Hauska että saat kehuja, onko tullut mieleen, että sinun kuuluisi kohteliaasti antaa vastavuoroista positiivista palautetta...
Kiitän kyllä vastavuoroisesti, mutta en kehu muutoin ellen oikeasti pidä kortista. Miksi valehdella?
Samaa mietin... postimerkitkin ovat nykyään niin kalliita, että en viitsisi rumia kortteja lähettää ja vielä maksaa siitä "ilosta". Jätetään rumat kortit kauppaan.
-Makuja on erilaisia, esim. lähes 100-v mummo ilahtuu eniten "vanhanajan" enkelikortista, sisarusten pienet lapset enemmän muumi- tmv. kortista. Ihminen voi toki ajatella sitä kortin saajaa, mutta varmasti moni ostaa sellaisia mistä itse pitää, ja se ei aina ehkä vastaa sitä mikä saajan mielestä on kaunista.
-Rahaa (ja aikaa) on monilla rajallinen määrä, on ehkä pakko ostaa ne ne kaikista edullisimmmat kortit sen sijaan että voisi ostaa kaikista hienoimmat (tai askarrella itse jos ei ehdi), postimerkkeihinkin menee pitkä penni.
-Joulukorttien perimmäinen ajatus on muistaa toisia ja toivottaa hyvät joukut, ei se ole mikään "korttien-missikisat" jossa saaja arvottaa ruma kortti, kaunis kortti jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitän kyllä vastavuoroisesti, mutta en kehu muutoin ellen oikeasti pidä kortista. Miksi valehdella?
Eipä valehdella, mutta ehkäpä voi oppia näkemään sen positiivisen, mitä kaikessa yleensä on. Kannattaa kiinnittää huomio kaikkeen positiiviseen ja jättää negatiiviset vähemmälle.
On vain erilaisia korttimakuja. Itse tykkään kiiltävistä värikkäistä .