Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paha mieli kun mies ei kehu...

Vierailija
06.05.2014 |

Onko se teistä normaalia ettei mies kehu juuri koskaan? Mun mies saattaa kerran tai pari vuoteen sanoa, että näytän hyvälle. Ei muuta. Mun mielestä se on loukkaavaa. Tiedän että näytän ihan perusnätille, mutta miehen seurassa tuntuu että näytän rumalta, jotenkin en tunne enää itseäni nätiksi hänen kanssaan. Olen sanonut monta kertaa että minulle olisi tärkeää kuulla positiivisia sanoja häneltä, että toivoisin että hän voisi joskus huomioida enemmän ja sanoa jotain muutakin ehkä joskus kuin että "näytät hyvältä". Jotenkin niin mielikuvituksetonta sanoa sama lause vuodesta toiseen. Mutta eipä silti mitään tapahdu koskaan, tätä on mennyt jo muutama vuosi. Tuntuu ettei mies piittaa minun toiveistani ollenkaan, tuntuu etten halua kohta enää harrastaa edes seksiä hänen kanssaan kun hän ei viitsi huomioida minua mitenkään. Tuntuu että hänelle vain hänen tarpeillaan on väliä, kunhan saa seksiä niin on tyytyväinen mutta minulle se ei riitä. Minä kaipaan muutakin ja olisihan se kiva joskus alkaa puuhiin, jos kuulisi jotain kivoja sanojakin... Mulla on tästä vaan todella paha mieli, enkä tiedä mitä tälle tekisin. Mies näyttää kyllä muuten välittävän, mutta ei tue juuri mitenkään tai kannusta minulle tärkeissä asioissa, eikä tosiaan huomioi... Mietin vain että miten se olisi mieheltä pois jos tuntisin oloni kivaksi?

Tuntuu etten jaksa kohta enää edes tehdä mitään ulkonäölleni koska olen alkanut tuntemaan itseni rumaksi, vaikka oikeasti tiedostan että olen samanlainen kuin muutkin, mutta itsetunto on huonontunut. Suhteen alussa hän kyllä sanoi kivojakin kohteliaisuuksia. Jotenkin tulee vaan niin paha mieli kun näkee miten puolisot kohtelevat toisiaan missä vain tuolla ja vaikka telkkarissa, esim. miten jotkut miehet sanovat naisiaan niin kauniiksi vaikka painonpudotusohjelmassa kun nämä ovat todella ylipainoisia... Siis että ne miehet näkevät naisensa kauniina vaikka he eivät olisikaan mitään missejä, mutta niin sen minusta pitäisi ollakin. Jos haluaa missin, pitää hommata sellainen eikä tyytyä "huonompaan", tai jotenkin niin se minusta pitäisikin mennä että oma kumppani hyväksytään sellaisena kuin on, "virheiden" vuoksi eikä niistä huolimatta. Tuntuu vain pahalle se, että jos muutkin ihmiset saavat kehuja niin miksi minä en? Onko kellään muulla samanlaista?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihtaa tyttö pihtaa! Kun sika ei saa tryffeliä se alkaa kyllä röhisemään ja tekee temppuja.

Vierailija
42/68 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 15:47"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 14:50"]

Voimia ap:n miehelle.

[/quote]

Tämä ei ole muuttunut ketjua luettuani.

Huonon itsetunnon omaava nuori 22.v "naikkonen" janoaa ulkonökökehuja, ja näkee ympärillä muiden kehuja, kun  jopa painonpudotusohjelmassa kehutaan.

Ap:n itsetunto niin matalalla, että lattia tulee vastaan tai sitten päivän paras provo.

[/quote]

Ok, miksi sinulla on noin paha olla itsesi kanssa kun haukut naikkoseksi yms? Mitä pahaa sinä luulet minun tehneen miehelleni? :D Vaikka sinä et asiaa ymmärrä, on minulla varmaan oikeus tunteisiini. Minua on kyllä kehuttu nuoresta asti ja nykyäänkin esim. homoseksuaalit miespuoliset kaverini kehuvat että miten olen todella kaunis ja muuta, tulee kommenttia joskus tuntemattomiltakin miehiltä kuten vaikka "kivat hiukset" tai vastaavaa. Minulla ei aina ole ollut huono itsetunto, nyt se on aika matalalla. Onko sinulla jokin syy haukkua minua siitä? 

Ja kyllä tuo vertaus tuli tosiaan siitä, että minusta tuntuu jo pahalle se miten kuulen muissa suhteissa kehumista ihan lähipiirissä ja tosiaan vaikka telkkarissakin... Lähinnä se että kun näen miten monissa suhteissa toisia kohdellaan ja itse jään siitä paitsi.

Ei millään pahalla, mutta ei tuo sinunkaan itsetuntosi taida ehkä parhaimmissa kantimissa olla kun pitää toisia vähätellä, vai mikä tarve sulla on olla tällaisella keskustelupalstalla tuntemattomalle ihmiselle noin ilkeä?

t: ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 16:09"]

Voisit koittaa vähän jaksottaa tai tiivistää tuota kirjoittamistasi, koska minustakin oli vaikea lukea, vaikka kiinnostava aihe...

Minulla samanlaisia kokemuksia. En oikein saa mieheltäni mitään, mutta silti hän olettaa että laitan ruoan, pesen hänen pyykkinsä, annan seksiä aina kun hän haluaa ja tietty synnytän hänelle lapsia. En välttämättä kaipaa kehuja ulkonäöstäni (tiedän olevani kaunis), mutta haluaisin että minua huomioitaisi edes joskus jotenkin. Ostamalla vaikka kukkia, joku pieni lahja tai yllätys...Minuakin on viimeaikoina alkanut tympimään seksi, kun mies pitää sitä niin itsestäänselvyytenä, kuten minuakin varmaan.

[/quote]

Okei, kiitos vinkistä ja pahoittelen vaikeaselkoisuutta, en ole kirjoittanut ennen tänne palstalle niin en oikein jaksanut kauheasti alkaa tekstiin panostamaan vaan ihan tajunnanvirtaa tuli kirjoitettua. Ymmärrän kyllä sinua, ei kukaan halua että kohdellaan itsestäänselvyytenä varsinkin parisuhteessa jossa ollaan kuitenkin omasta tahdosta. Kyllä minusta on luonnollista toivoa kumppanilta niitä välittämisen osoituksia, jotain huomiota välillä ja että näytetään se että välitetään eikä pidetä itsestäänselvänä. Minusta parisuhteissa kuitenkin pitäisi ottaa kummankin osapuolen toiveet huomioon ja tehdä kompromisseja, pitää olla kuitenkin vastavuoroisuutta eikä niin että tuntuu että toinen ei saa suhteelta juuri mitään mitä haluaa ja toinen saa.

Vierailija
44/68 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 15:44"]

Ex-mieheni oli juuri samanlainen, niiden kuuden vuoden aikana kun olimme yhdessä hän ei kehunut minua kuin muutaman kerran. Ja nekin kehut olivat tyyliin "olet reipas" kun selviydyin jostain isommasta opiskelu-/työurakasta tai sain uuden duunin.

Ja vaikka miten sanotaan että itsetunnon ja itseensä tyytyväisyyden tulisi tulla omasta itsestäsi niin voin sanoa, että kyllä se nakersi kun oma mies ei koskaan sanonut mitään myönteistä (ei tosin haukkunutkaan). Lopulta minultakin lopahti halu kehua häntä.

Nykyinen mieheni on päinvastainen, kertoo minulle että olen hänen mielestään älykäs, hauska, seksikäs, kaunis yms. Onkin oikeastaan vasta hänet tavattuani kun olen tajunnut miten paljon exän kehumattomuus minua häiritsi ja lannisti.

[/quote]

Niin kyllähän sitä sanotaan miten itsetunto tulee omasta itsestä ja näin, mutta lapsuudessahan se suurimmaksi osaksi kai rakentuu ja kyllähän ympäristö väkisinkin vaikuttaa ihmiseen. Juuri tuokin että on aika vaikeaa tottua siihen ettei saa oikein mitään positiivista huomiota, kun on ennenkin saanut. Että kun kuitenkin on vertailukohtia ja tietää miten monet suhteissaan elävät, niin tulee paha mieli siitä että miksi ei saa yhtä hyvää kohtelua... Uskon että juurikin monesti uudessa suhteessa sen huomaa, miten saakin kuulla kauniita sanoja tai miten toista arvostetaan eri lailla ja tehdään pieniäkin eleitä jotta toinen saisi tuntea itsensä tärkeäksi ja rakastetuksi, että mitä siitä vanhasta suhteesta puuttui. Silloin sitä usein huomaa että miksi joku juttu ei ole toiminut, kun ne jutut toimivatkin toisen ihmisen kanssa, on sitten mistä tahansa asiasta kyse.

Vierailija
45/68 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäsi toki selittää paljon, mutta silti toivon sinulle paljon henkistä kasvua. Itsetuntoa, paremmin sanoen omanarvontuntoa EI saa rakentaa pääasiassa ulkonäön pohjalle. Ulkonäkö on vain pintaa ja valitettavasti helposti katoavaista. Mitä jos menetät ulkonäkösi onnettomuudessa? Et olekaan enää "ihan kiva", vaan kasvosi ovat arpiset. Mitäs sitten? 

Omanarvontunto pitää rakentaa sen henkisen voiman ja kantokyvyn perusteella, jotka sinulla on ihmisenä ja naisena. Se miltä näytät on ihan sivuseikka. Siksi on vaarallista ajatella, että ulkonäköä koskevat kehut parantavat itsetuntoasi ja niiden puute heikentää sitä. Ime sitä tärkeämpää, esim. Mies sanoo "olet rakas" siinä on sinulle aito voiman lähde.

Vierailija
46/68 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 15:47"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 15:39"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 15:29"]

20 jatkaa vielä...

Ihan sellainen yksinkertainen sana kuin kiitos auttaa usein. Kissa kiitoksilla elää, mutta pienellä sanalla on suuri vaikutus.Itse ehkä otan senkin tietyissä asioissa kehuna.

Vaikka kyse olisi jostain normaalista arkiaskareesta, niin silti itse huomaan kiittäväni sitä toista askareen tekemisestä. Ja osoitan sillä toiselle, että arvostan hänen panostaan ja tekemistään. Ja toinen tietää siitä, että minulle tuli hyvä mieli, koska itse "säästyin" tekemiseltä.

[/quote]

Olet ihan oikeassa, olen samaa mieltä. Itse kyllä myös kiitän miestä esim. jos on siivonnut vaikka tai tehnyt ruokaa tms. Hän ei kyllä kiitä juuri koskaan mistään, paras oli varmaan kun joskus vuosia sitten tein jotain kotiaskareita ja tämä napisi jostain, ja sanoin että olin tehnyt lähes koko päivän kotitöitä niin tämä heitti jotenkin että "mitaliako siitä odotat"...

[/quote]

Suunnilleen tuollainen suhtautuminen meilläkin oli kotitöiden osalta. Jos mies teki, niin piti kyllä kiitellä ja kehua, mutta mun tekemänä se oli ihan toissijaista. Mutta auta armias jos jätin tekemättä :) Silloin ehkä ruoanlaitto oli se suurin kynnys. Tai ex-mies ei todellakaan suostunut laittamaan ruokaa, ei edes auttamaan, vaan kaikki valmistuksesta pöydän pyyhkimiseen oli mun hommaa, kun se on kuulema ihan tyhmää. Kovasti kuulema "arvosti" mun tekemistä, vaikka ihan idioottien puuhaahan se on.

Nykyään mulle sanotaan, että mene vaikka lepäämään ja lukemaan, niin minä imuroin. Ja imuroinnin jälkeen mies saa ison suukon ja halauksen ja kiitoksen hymyn kera. Tai jos minä imuroin, niin mies toteaa, että kylläpä olen jaksanut ahertaa.

Monta vuotta tuota exän touhua yritin ymmärtää ja annoin tilaa olla kehumatta tai huomioimatta minua. Säännöllisin väliajoin kuitenkin otin asian puheeksi, koska mun mielestä jotain vastavuoroisuutta pitää olla ja koin olevani vain se antava osapuoli.

Ainoa neuvoni on, että nosta kissa pöydälle (mistähän nämä kissavertaukset nyt tulevat :)) ja kerro, että mikäli mies ei yhtään osoita kiinnostusta sinun toiveisiini niin teet omat päätelmäsi asian suhteen.

t: 20

[/quote]

Kissavertaukset oikein sopivia koska taloudessa kaksi kissaa:) Juu kyllähän tässä mielessä on käynyt että tällaistako se lopun elämä pitäisi olla, että ei mitään kivaa kohtelua juuri koskaan... Tuokin juuri miten on ristiriidassa että miten asioista puhuttaessa kyllä arvostetaan ja sitä sun tätä, mutta se ei vaan näy arjessa mitenkään, sekä tuo että toista pitäisi kyllä olla kiittelemässä ja huomioimassa mutta itse ei viitsi edes paria sanaa sanoa juuri milloinkaan. Kuulostaa että sinulla on nyt hyvä mies:) Niin voisihan sitä toki noin sanoakin kuten ehdotit, en nyt varsinaisesti vielä halua eroa ajatella koska toisaalta on meillä myös paljon hyvääkin tässä suhteessa, mutta pitää tuo asia ottaa tiukemmin puheeksi koska en minä lopun ikääni kyllä halua olla suhteessa jossa positiiviset sanatkin on lähes mahdotonta saati muukin arvostus...

Vierailija
47/68 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä kommentteja.

Itsekin kaipaan mieheltäni kehuja ja huomiota. Ei sillä ole mitään tekemistä itsetunnon kanssa ainakaan minun tapauksessani. Tiedän olevani kaunis nainen ja hyvä tyttöystävä, mutta haluaisin kuulla sen myös mieheltänikin. Meillä tilanne ei ole noin huono, kyllä mies kehuu ja kannustaa. Siltikin olen sitä mieltä että kyllä monella suomalaisella miehellä olisi tällä saralla petrattavaa.

Kyllä kehuista tulee hyvä mieli, kotona, töissä ja muuallakin.

Vierailija
48/68 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 15:58"]

Jätä se.

Mulla oli melkein samanlainen tilanne (ei asuttu yhdessä) mut monista huomautteluista huolimatta mies ei ikinä kehunut (ja oon omasta mielestäni keskivertoa kauniimpi) ei kiittänyt, ei pyytänyt anteeks, ei mitään. Ei halaillut tai hellinyt, ei mitään. Monta kertaa asiasta valitin, mut kun mikään ei ikinä muuttunut (ja mies ei ees kokenut asiassa olevan mitään minkä pitäis muuttua) niin sit ainoo vaihtoehto mun mielestä oli ero, koska en halunnut olla suhteessa jossa en tuntenut oloani hyväks. 

Nyt se mies vieläkin vinkuu mua takas, vissiin tajus mitä menetti :) Mut en haluu sitä enää, se oli mun eka poikaystävä ja nyt todellakin tiedän paremmasta ja ihmettelen miks ees jaksoin sitä niinkin kauan.

Sä oot nuori, sul on koko elämä viel edessä, turha tuhlata sitä tommoiseen suhteeseen, jossa ei oo hyvä olla.

Mul on ollut lyhyitä "juttuja" ton jälkeen, ja kaikki muut miehet on kehuneet maasta taivaaseen ja hellineet ja HUOMIOINEET MUA sillä tavalla kuin ansaitsen ja olo on kuin prinsessalla :) 

Eli jätä se, saat ja ansaitset parempaa.

(heh ja ennenkuin joku mies 29 tulee huutelemaan, niin mä palvoin sitä miestä. Annoin vapaaehtoisesti hierontaa ja kehuin ja hellisin (sen verran kun se halus vastaanottaa) ja otin oma-alotteisesti suihin vaiks oli leuat jumis viel edellisestä kerrasta jne tein "kaikkeni" sen eteen, ja silti en saanut mitään takas. Eli tässä tapauksessa vika todellakin oli vaan miehen käytöksessä)

[/quote]

Kiitos kun jaoit kokemuksiasi:) Joo juuri tuoltahan tämä alkaa tuntua, että itse antaa ja antaa mutta ei saa juuri mitään takaisin. Tai saa kyllä ne samat sanat joka ilta mutta siihen se tuntuu sitten jäävänkin... Kaipa sitä toivoisi joskus jotain muutakin kuin ne automaattiset hyvänyön toivotukset muiden samojen sanojen kera... Kun minusta suhteessa kuuluu olla paljon muutakin. Ja tuo juurikin että kun on itse kokenut sitä huomiota ja näkee miten muutkin sitä saavat, niin se jotenkin muistuttaa että mistä nyt jää paitsi:( Rakastan kyllä miestä mutta tosiaan joskus tuntuu että eikö tämä millään paremmaksi muutu, jos miettii että tällaistako loppuelämä olisi... Ja sekin tuntuu pahalle että kun esittää toiveita että itselle olisi tärkeää vaikka kuulla joskus jotain kivoja sanoja, niin toinen ei voi sen verran nähdä vaivaa, vaikka kelpaa kyllä aina kun itse näen vaivaa eri tavoin häntä kohtaan. Kyllä tässä pitää jotain muuttua että tämä suhde tulee kestämään, muutoin tämä tulee kyllä tiensä päähän, koska tosiaan kaipa sitä jokainen ansaitsee suhteen jossa on hyvä olla ja kokee itsensä rakastetuksi. Miehessä on kuitenkin paljon muuta hyvää, paljon ominaisuuksia joista pidän ja näin, mutta kyllä tuo asia vaan häiritsee. Kaipa sitä toivoisi edes joskus itsellekin sellaista "prinsessakohtelua", edes jotain pientä kuten niitä kauniita sanoja tai vaikka kukkia tai että veisi vaikka ulos syömään tai tekemään jotain... Mun on vaan vaikea ymmärtää että jos voi kohdella toista hyvin niin miksi niin ei tekisi? Sekin että jos jostakusta tuntuu vaikka vaikealla sanoa jotain, miksi ei voisi sitten tehdä jotain jne. Musta kun toisten ilahduttaminen on kivaa ja mun mielestä parisuhde voi aina paremmin mitä enemmän osapuolet haluavat olla parempia toisilleen.

Vierailija
49/68 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: ap oli tuo edellinen nro. 48, miksi tämä aina unohtuu viestistä...

Vierailija
50/68 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 16:41"]

Ikäsi toki selittää paljon, mutta silti toivon sinulle paljon henkistä kasvua. Itsetuntoa, paremmin sanoen omanarvontuntoa EI saa rakentaa pääasiassa ulkonäön pohjalle. Ulkonäkö on vain pintaa ja valitettavasti helposti katoavaista. Mitä jos menetät ulkonäkösi onnettomuudessa? Et olekaan enää "ihan kiva", vaan kasvosi ovat arpiset. Mitäs sitten? 

Omanarvontunto pitää rakentaa sen henkisen voiman ja kantokyvyn perusteella, jotka sinulla on ihmisenä ja naisena. Se miltä näytät on ihan sivuseikka. Siksi on vaarallista ajatella, että ulkonäköä koskevat kehut parantavat itsetuntoasi ja niiden puute heikentää sitä. Ime sitä tärkeämpää, esim. Mies sanoo "olet rakas" siinä on sinulle aito voiman lähde.

[/quote]

"Ikäsi toki selittää paljon, mutta silti toivon sinulle paljon henkistä kasvua."

Kiitos? :D

No joo olet oikeassa, että kyllähän se omanarvontunto ja muut pitäisi lähteä ihan muista seikoista kuin ulkonäöstä ja eniten pitäisi antaa painoarvoa tuolle "olet rakas" lausahdukselle. Vanhenenhan sitä minäkin aikanaan ja tosiaan eihän sitä tiedä mitä voisi ulkonäölle sattua joten... Kaipa tässä tosiaan vain kaipailisi siltä parisuhteen toiselta osapuolelta ylipäänsä niitä kehuja, vaikkapa sitten jostain luonteenpiirteestä tai saavuttamastani asiasta tms eli ylipäänsä jotain kivaa huomiota. Mutta en nyt tiedä onko se väärin toivoa kivaa huomiota ulkonäöstäkään, kyllähän nämä asiat vaikuttavat jo seksuaalisuuteenkin jos ei koe itseään haluttavaksi tai rakastetuksi. Tai siis, että jos minä en koe että mies haluaa minua oikeasti, niin ei minun tee kyllä mieli harrastaa seksiäkään. 

Mulla on vähän sellainen juttu että itsetuntoni on aika hyvä muilta osin jos nyt jotenkin näin voi sanoa. En oikeastaan edes kaipaa muista asioista kehuja kuin ulkonäöstä, koska jos saavutan jotain niin arvostan sitä itse niin paljon että tavallaan muiden sanomiset ei hetkauta, sama pätee vaikkapa luonteeseeni. Tykkään itsestäni kyllä muuten enkä koe olevani arvoton ihmisenä tai muuta, pidän oikeuksistani hyvin kiinni jne... Mutta en tiedä miksi tämä ulkonäköjuttu on niin kompastuskivi nyt, kaipa minä vain haluaisin kuulla jotain kivaa siitäkin. En minä nyt tiedä onko siinä mitään väärääkään...? Kyllähän sitä pitäisi osata olla välittämättä ulkonäköseikoista ja keskittyä muuhun, mutta tavallaan tuntuu että kun sitä on ennenkin arvostettu ja nyt ei sille tunnu, niin se harmittaa. Ei mua varsinaisesti mitkään ulkonäköasiat muuten kiinnosta ja mulle on ihan sama miltä muut näyttävät, mutta niin. Mulla on huono itsetunto ulkonäköni suhteen tällä hetkellä, en vain tiedä miten sen korjaisin. Tästä viestistä taisi tulla nyt aika sekava, pahoittelen...

Vierailija
51/68 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 15:36"]

Mun mies kehuu ulkonäköäni jatkuvasti, mutta useimmiten silloin kun olen ns. "pikalookissa", eli 2 min meikki ja hiukset sekaisin. Sanoin juuri miehelle, että miksi se ei kehu ulkonäköäni koskaan kun olen oikeesti ns pynttäytynyt, ja syyksi sanoi sen, että "no koska sä tiedät silloin itsekin näyttäväsi hyvältä". Tottahan se on. Minä kehun myös mieheni ulkonäköä aina kun hän näyttää silmääni erityisen hyvältä.

Exäni ei kommentoinut ulkonäköäni koskaan, ja kyllä se minua harmitti. Tykkään vastaanottaa ja viljellä kehuja, koska ei toisin kuin niiden puute, ne ei pahoita toisen mieltä koskaan. Kokeile sinäkin AP, että muuttuuko miehesi käytös jos alat itse kehumaan häntä?

Tiedän kyllä lähipiiristä, että TODELLA moni mies ei kehua puolisoaan koskaan oikeastaan yhtään mistään. Meillä vallitsee kotona "kehumisen ilmapiiri" ja toisen keittämä aamukahvikin on aika "maailman parasta kahvia". Vähän vitsiähän se jo on, mutta saa molemmat hyvälle mielelle.

[/quote]

Kiitos sinullekin kommentista, teidän ilmapiirinne kuulostaa kivan positiiviselta:) Noin itsekin ajattelen, että miksi ei voisi kehua koska sehän vain tuo toiselle hyvän mielen. Kuten muutkin positiiviset teot. Minusta parisuhde voi parhaiten kun yritetään olla mahdollisimman hyviä sille toiselle. Kun siinä kuitenkin kaksi ihmistä on vapaaehtoisesti eikä pakolla, niin eikö silloin jos haluaa olla toisen kanssa, halua tehdä toisen mahdollisimman onnelliseksi ja siitä saa niin paljon itsellekin. Olen kyllä kehunut miestä mutta eipä hän sano mitään takaisin tai muutenkaan, kaipa se tässä harmittaa että miksi hän ei tunnu haluavan olla niin hyvä minulle kuin mielestäni ansaitsisin edes joskus... Nyt viimeaikoina kehuminenkin on jäänyt, koska tuntuu etten jaksa enää kehua häntä kaikesta kun itse en saa niitä kivoja sanoja juuri milloinkaan. Myönnän että tämä ei ole hyvä juttu, mutta pitäisi minusta jotain vastavuoroisuuttakin olla.

Vierailija
52/68 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 16:48"]

Ihmeellisiä kommentteja.

Itsekin kaipaan mieheltäni kehuja ja huomiota. Ei sillä ole mitään tekemistä itsetunnon kanssa ainakaan minun tapauksessani. Tiedän olevani kaunis nainen ja hyvä tyttöystävä, mutta haluaisin kuulla sen myös mieheltänikin. Meillä tilanne ei ole noin huono, kyllä mies kehuu ja kannustaa. Siltikin olen sitä mieltä että kyllä monella suomalaisella miehellä olisi tällä saralla petrattavaa.

Kyllä kehuista tulee hyvä mieli, kotona, töissä ja muuallakin.

[/quote]

Kiitos sinullekin viestistäsi, olen samaa mieltä:) En minäkään oikein ymmärrä kaikkia kommentteja (lähinnä 1 sivulla) mutta ehkä ei tarvitsekaan. En oikein ymmärrä että miksi se nähdään huonona asiana että toivoo kumppaniltaan positiivista huomiota? Veikkaan että aika moni ihminen nauttii hyvästä palautteesta koskee se sitten ulkonäköä, työtä, luonteenpiirrettä... Ainakin itse tykkään sanoa kivoja asioita ihmisille, milloin mistäkin. Mulle tulee hyvä mieli ja toisaalta se tulee jotenkin aika luontevasti, että kun tulee mieleen jotain positiivista niin tulee sanottuakin usein. En tosiaan ihan ymmärrä että mitä väärää siinä on jos toivoo mieheltä jotain vastaavaa huomiota edes välillä? Kun tavallaan tietää itsekin että on ihan nätti siinä missä muutkin, mutta olisi se kiva kuulla joskus siltä omalta mieheltäkin eikä aina vain muilta ihmisiltä. En tosiaan vain ymmärrä että miksi täällä moni tuntuu ajattelevan, että toisten kehuminen on jotenkin itseltä pois? Eikö tässä maailmassa ole jo tarpeeksi negatiivisuutta muutenkin, että eikö ihmiset voisi luoda positiivista ilmapiiriä sanomalla joskus kivojakin asioita vaikka sitten työkaverille, perheenjäsenelle, kumppanille... Ja joo en nyt halua varsinaisesti verrata, mutta kyllähän tosiaan monet suomalaiset miehet on aika juroja jostain syystä näyttämään mitään tunteitaan, siinä missä muiden kansallisuuksien miehet kehuvat paljon ja tuovat kukkia jne näin nyt kärjistettynä... Mutta joo, musta vaan jokaisen olisi joskus hyvä tehdä positiivisia asioita toiselle ja ottaa toisenkin toiveet suhteessa huomioon, puhumattomien suomalaisten mörrienkin;D

Vierailija
53/68 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAPPALEJAKO! 

Vierailija
54/68 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tilanne! Harvoin kuulee mitään kivaa miehen suusta liittyen meikäläiseen. Mutta kaikkia muita naisia kehutaa. "Ohhoh onpa isot tissit" "musta toi on todella hyvännäköinen". Minäkään en ymmärrä, että jos noita asioita voi sanoa tuntemattomista/julkkiksista niin miksei omasta puolisosta??

T.tiedostan oman kauneuteni ja virheeni, mutta olisi se kiva kuulla välillä mieheltään että olet tänää kivan näköinen

Vierailija
55/68 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea on vaimoa kehua sen jälkeen kun hän on koko illan nalkuttanut. Ei itse asiassa huvita sanoa mitään.

Vierailija
56/68 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea on vaimoa kehua sen jälkeen kun hän on koko illan nalkuttanut. Ei itse asiassa huvita sanoa mitään.

Vierailija
57/68 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 17:40"]Mulla sama tilanne! Harvoin kuulee mitään kivaa miehen suusta liittyen meikäläiseen. Mutta kaikkia muita naisia kehutaa. "Ohhoh onpa isot tissit" "musta toi on todella hyvännäköinen". Minäkään en ymmärrä, että jos noita asioita voi sanoa tuntemattomista/julkkiksista niin miksei omasta puolisosta??

T.tiedostan oman kauneuteni ja virheeni, mutta olisi se kiva kuulla välillä mieheltään että olet tänää kivan näköinen

[/quote]

tämä olisi voinut myös olla minun kirjoittamani. Ex osasi kyllä kehua, muita.

t: 20

Vierailija
58/68 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä muakaan mies ihan liikaa kyllä kehu. Oikeastaan vaan silloin kun haluaa seksiä. "Onpa sulla hyvä pylly" jne... En muista milloin olisi viimeksi kehunut kauniiksi, tai ylipäänsä koskaan edes sanonut niin! Joskus kysyttäessä vaan. Sen sijaan saattaa kyllä puhua "kauniista naisista" jossain yhteydessä, ja kyllä se suoraansanottuna loukkaa. En oikeastaan usko että olen miehelleni edes mitenkään erityinen, koska ei hän muutenkaan huomioi. Kirjoittelin tänne just eilen kukkien ostamisesta, kun mieheni on 7 vuoden aikana kerran tuonut kukkia, synnärille toisen lapsen synnytyksen jälkeen. Sekin sen takia, koska ekan synnytyksen jälkeen hyvä kun jaksoi käydä sairaalassa katsomassa, niin valitin että ei edes kukkia vaivautunut tuomaan. 

Vierailija
59/68 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei aloittaja,

se,että miehesi ei sinua usein kehu, ei suinkaan tarkoita ettei hän pitäisi sinua kauniina. Oma mieheni ei paljon kehu, silloin tällöin kyllä, mutta hän on vähän semmonen "jörrikkä" joka ei muutenkaan niin älyttömästi ole äänessä kokoajan.

Mutta mistä sitten tiedän, että viehätän häntä yhä? No, katseista, eleistä ja siitä, ettei vilkuile muita naisia eikä kuolaile/ihannoi esimerkiksi kenenkään julkkiksen ulkonäköä. Siitä, että hän on jaksanut aina olla tukenani ja uskollinen vain minulle.

Joskus ne teot kertovat enemmän kuin sanat. Kaikki eivät ole sellaisia, että jatkuvasti liehittelevät kumppaniaan kehuin ja lahjoin.

Itse en tosin kaipaisikaan jatkuvaa pönkitystä omasta ulkonäöstäni, mutta aloittaja: kiinnitä huomiota miehesi käytökseen ja eleisiin. Omani katselee kyllä minua aina tilaisuuden tullen, jos satun vaikka vaatteita vaihtamaan, ja hymyilee vienosti.Silloin ei edes tarvitse sanoja kertomaan, mitä hän minusta ajattelee.

Ja montakohan pettämistarinaa olen kuullut, jossa mies on ollut juuri sellainen, että kehuu ummet ja lammet joka päivä, ostelee kalliita lahjoja yms....

Kiinnittäkää naiset huomiota mihen tekoihin enemmän, ja juuri niihin pieniin eleisiin.

Vierailija
60/68 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pitäisi ajatella jos mies ei kehu minua, mutta kehuu välillä jotain muita naisia?