koiraihmiset ärsyttää !
Ärsyttää nämä koirajutut facebookissa että rakastat koiraasi vain jos annat sen nukkua sängyssä, syödä lautasilta, nuolla naamoja eikä koiran sotkutkaan haittaa yhtään. Huono koiranomistaja jos ei halua haisevaa koiraa lasten kanssa samaan huoneeseen nukkumaan ? Pahin on se että jos vieras tulee kylään nii se on siedettävä sitä koiraa! Kyllä se koira lähtee pihalle jos tulee pieni lapsi tai ihminen joka pelkää tai ei pidä koirista.
Kommentit (39)
Eläinten inhimillistäminen on ällöttävää. Koira on eläin ja ihminen on koiran yläpuolella. Mut ne jotka pitää koiraa ihmisen tasolla mieltää ne ihmiset joille koira on koira toki kamaliksi rääkkääjiksi. Koiraaki stressaa jos se saa olla pomo.
Minua taas ärsyttää yksi sukulainen joka ottaa koiransa aina mukaan kun tulee meille. Ei siinä, jos ilmoittaisi ensin. Minulla on kaksi kissaa ja ne eivät pidä isoista koirista. Tämä sukulainen kultamussukkansa kanssa sitten tulee ja päästää koiran heti ovella irti ja kun en viitsisi kissoja pistää piiloon joka kerta kun ovikello soi. Tämä rouva saattaa tulla koiransa kanssa ilmoittamatta. Ja heti ovelta päästää koiran irti ja jahtaamaan kissoja. Tavarat rikki ja ympäri kämppää ja samalla koira juoksee minun päälleni ja kaataa. Ja omistaja vain nauraa kun on niin söpöä kun "pikkunen" tietää miten kissoja kohdellaan. Viimeisin kerta jäikin viimeiseksi kun rouva koirineen tuli ja koira puri kissaani ja samalla kaatoi minut pahasti ja ponkaisi mahalta, olen raskaana :/ Ja tämä sukulainen vain nauroi. Heitin pihalle samantien ja välit meni mutta voi voi. Tehkää koirienne kanssa kotonanne mitä haluatte ja antakaa vaikka viedä ruuat lautaselta, mutta älkää toisten kotona olettako että se koira saa tehdä mitä haluaa. Tai että se olisi edes tervetullut.
-
Pidän koirista, mutta en vapaan kasvatuksen tuloksista. Se ei ole hyväksi koiralle eikä lapsille.
On se vaan kamalan näköistä kun koira nuolee omistajaansa kasvoista....en voi sille mitään mutta etoo.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 13:46"]On se vaan kamalan näköistä kun koira nuolee omistajaansa kasvoista....en voi sille mitään mutta etoo.
[/quote]
Totta! Ensin pihalla syödään kaikkea paskaa, sitten nuollaan perse ja sen jälkeen nuollaan ihmisten naamoja D:
Antaako joku suukkoja miehelleen kun tämä on ensin syönyt räkää ja kaivanut persettään ja nuollut sitten sormensa :S
Mä annan koirieni nuolla lautaset puhtaiksi, annan nuolla myös naamaani, annan nukkua sohvalla ja myös sängyllä päivisin. Öisin en, koska muuten en itse mahtuisi nukkumaan ;)
En lukitse koiriani mihinkään huoneeseen jos koirapelkoisia vieraita tulisi käymään. Ei tartte sellasten kyläillä, jotka vaativat että koirat pois siksi aikaa. Koirat täällä asuu, ei vieraat. Koirani ovat kilttejä, eivät hypi päälle, en siis näe syytä miksi pitäisi teljetä muualle vieraiden vuoksi. Pöh pöh.
Miehen sukulaiset eivät suostu tulemaan kylään, koska eivät vissiin kauheena pidä koirista. Olemme vaan vastanneet että ok, ei sitten. Eipä ole minun elämä ainakaan sukulaisista kiinni, käykööt mies heidän luonaan jos haluaa (eivät kyllä juuri muutenkaan ole tekemisissä).
Ymmärtäisin, jos koirat vauhkoontuu vieraiden tullessa (hyppivät, riehuvat, eivät tottele mitään, puskevat kokoajan luokse), toki sillon voisi itteäkin tympäännyttää tuollanen käytös koirilla, mutta jos koirat käyttäytyy ihan nätisti niin en ymmärrä miksi pitäs teljetä johonkin muualle.
Samaa mieltä kuin ap, t. toinen koirallinen. Se että pidän koiraa (vain) koirana ja lemmikkinä josta on oikeastikin hyötyä mm. vahdin roolissa, ei tarkoita sitä etteikö se minulle olisi rakas. Edelleen toitotan eläimen inhimillistämistä vastaan, koira ei ajattele kuin ihminen, ja koiran omistajan tulisi olla edes vähän perillä koiran sielunelämästä, esim mitä jatkuva paapominen ja lässyttäminen ja kieltämättömyys koiran itsensä silmissä tarkoittaa. Harva esim tietää miksi koira rähjää remmissä.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 13:42"]Minua taas ärsyttää yksi sukulainen joka ottaa koiransa aina mukaan kun tulee meille. Ei siinä, jos ilmoittaisi ensin. Minulla on kaksi kissaa ja ne eivät pidä isoista koirista. Tämä sukulainen kultamussukkansa kanssa sitten tulee ja päästää koiran heti ovella irti ja kun en viitsisi kissoja pistää piiloon joka kerta kun ovikello soi. Tämä rouva saattaa tulla koiransa kanssa ilmoittamatta. Ja heti ovelta päästää koiran irti ja jahtaamaan kissoja. Tavarat rikki ja ympäri kämppää ja samalla koira juoksee minun päälleni ja kaataa. Ja omistaja vain nauraa kun on niin söpöä kun "pikkunen" tietää miten kissoja kohdellaan. Viimeisin kerta jäikin viimeiseksi kun rouva koirineen tuli ja koira puri kissaani ja samalla kaatoi minut pahasti ja ponkaisi mahalta, olen raskaana :/ Ja tämä sukulainen vain nauroi. Heitin pihalle samantien ja välit meni mutta voi voi. Tehkää koirienne kanssa kotonanne mitä haluatte ja antakaa vaikka viedä ruuat lautaselta, mutta älkää toisten kotona olettako että se koira saa tehdä mitä haluaa. Tai että se olisi edes tervetullut.
-
Pidän koirista, mutta en vapaan kasvatuksen tuloksista. Se ei ole hyväksi koiralle eikä lapsille.
[/quote]
Hyi miten inhottava! :( Onneksi ei sattunut pahemmin. Itsekkin olen sitä mieltä, että jokainen antakoon koiransa tehdä mitä haluaa kotonaan, mutta toisten luona ei päde samat säännöt. Joillekkin on myös todella vaikeaa käsittää ettei se turre ole tervetullut joka paikkaan varsinkaan jos ei ole niin sovittu.
.
Tuttu toi koiransa kerran mukanaan ja tietysti ilmoittamatta. Päästi irti heti ovelta ja koira kuraisine tassuineen meni sohvalle ja repi vielä koristetyynynkin. Lisäksi olen allerginen ja hän sen tiesi mutta vakaasti uskoi, että allergiani paranee kun näen miten suloinen hänen koiransa on. Ei parantunut!
ja siis omistan itsekin kyseisen elukan, oikeen rakas mutta silti vain koira :) ap
ja siis omistan itsekin kyseisen elukan, oikeen rakas mutta silti vain koira :) ap
En minäkään sitä ymmärrä, miksi toisten koiranpitoon täytyy puuttua. Joka talossa saa olla omat sääntönsä. Meillä saa koirat nukkua sängyssä, nuolla naamoja jne, mutta en minä ala toisten erilaisia tapoja arvostelemaan.
Vieraille meillä on kyllä niin, että koiria ei mihinkään häädetä jos vieras ei koirista pidä. Sellaisten vieraiden kanssa tavataan sitten muualla kuin meillä, vaikka ravintolassa. Meillä kuitenkin on 4 koiraa ja tällä hetkellä esimerkiksi pentue 6 pentua lisäksi, joten ei ihan koirakammoisen tai -inhoisen paikka.
suututtaa vaan tuo että kaikkien pitäisi olla samanlaisia koirahössöttäjiä.. :/ ap
suututtaa vaan tuo että kaikkien pitäisi olla samanlaisia koirahössöttäjiä.. :/ ap
Mun koira ei nuku sängyssä, eikä nuole naamaa. Mies on sitä varten!
Kaikesta sinäkin jaksat ärsyyntyä. Pistä facebook kiinni niin lakkaa ärsyttämästä.
Koiran paikka ei ole sängyssä eikä ruokapöydässä, mutta meidän koirat eivät ole ulkokoiria. Ne voidaan panna toiseen huoneeseen, jos meille tulee joku joka ei voi olla koirien kanssa.
Mä olen tehokkaasti onnistunut karistamaan ap:n kaltaiset ihmiset kaveripiiristäni. Jäljelle on jääneet vain ne ihanat, jotka ymmärtävät koiramaista elämäntapaamme. Hieman hankala laittaa ap:n ja jälkikasvunsa vierailun ajaksi emo pentujen kanssa pihalle, varsinkin kun on vastasyntyneistä kyse. Mieluummin heitän ap:n pentuineen ulos. Ei tarvitse meille tupata, jos ei meistä tykätä.
En minä vaan ole törmännyt tuollaisiin juttuihin fb:ssä. Ehkä sinun kannattaisi vähän karsia fb-kaveripiiriäsi tai sitten opetella jättämään omaan arvoonsa kommentit, jotka ovat vastoin omia periaatteitasi. Oudompaa minusta on, että joku jaksaa noin stressata jonkun muun sanomisista jossain Facebookissa (!). Ehkä se todellinen elämä nyt kuitenkin on jossain muualla?
Mä olen koiraihminen, moni tuttunikin on, mutta en ole törmännyt samaan ongelmaan kuin ap...
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 15:30"]
Mä olen koiraihminen, moni tuttunikin on, mutta en ole törmännyt samaan ongelmaan kuin ap...
[/quote]
Sama täällä, enkä ymmärrä ap:n suuttumusta ollenkaan.
Minua ärsyttää myös nämä koiraihmiset kenellä ei muuta elämää ole kuin koirat..
Itse pidän kyllä koirista, ja perheeseen kuuluu myös koira joka on meille todella rakas ja tärkeä.. mutta ei siitä tarvitse koko maailmalle kuuluttaa, niinkuin ei ylipäätään ketään kiinosta jos kokoaika samasta asiasta jauhaa vuodesta toiseen.
Ratkaisu ap:n ongelmaa on, että blokkaat facebookista näiden ihmisten päivitykset kokonaan. tämä toimi ainakin itselläni..