Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mobiili-, tieto. yms. yhteiskunta tympii aivan satasella

Vierailija
06.05.2014 |

Mulla oli tänään aika labraan ja sain aikaisin aamusta tekstiviestin, johon vastaamalla olisin voinut hoitaa labraan ilmoittautumisen. (Jouduin labran tosin peruuttamaan ja ihan oikeasti soitin ja juttelin ihmiselle, pelkällä tekstarilla tätä en sentään pystynyt hoitamaan.) Jotenkin tuon tekstarin saaminen katkaisi kamelin selän.

Aion sanoutua irti tästä nyky-yhteiskunnasta, jossa ei ihmiset enää kohtaa ihmisiä vaan kaikki pitäisi hoitaa verkossa, tekstiviestillä, "tykkäämällä" facebookissa, wazzupissa tms.

Naurettavinta, mitä oon kuullut, on tapaukset joissa joku tulee jätetyksi tekstiviestillä.

Tänä aamuna aamupalaa syödessä kuulin, kuinka kaksi meidän kolmesta lapsesta pelasi jotain tietokoneella ja yksi kirjoitteli viestejä wazzupissa. Sille pistin tosin stopin heti ja pyysin lapset syömään aamupalaa yhdessä mun kanssa, kaikki koneet kiinni.

Joka viikko käytän kahta lapsista tanssitunneilla. Tiedättekö oikeasti, miten hölmöltä se näyttää, kun kaikki lapsiaan odottelevat vanhemmat istuu jokainen uppoutuneena omaan maailmaansa kännykkä tai mikä lie IPad sylissä. Kerran todistin jopa tilannetta, jossa lasta hakemaan tullut isä ei edes tervehtinyt sitä lasta, ei nostanut katsetta koneesta, vaan tokaisi vaan "että odota, kohta mennään.." ja lapsi odotteli vieressä kun isä naputtelee viestiä koneella. Mua oikeasti säälitti se lapsi.

Itse teen tällä hetkellä päätoimisesti töitä tietokoneella, mutta kauaa en tätä pysty tekemään. Tää työ tekee mut apaattiseksi.

Oon niin kyllästynyt tähän mihin maailma on mennyt. Ihmiset on meille aivan kasvottomia. Mä sanoudun irti.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös!

Raivostuttaa, kun koko ajan pitäisi olla tavoitettavissa. Jos et heti vastaa kännykkäpuheluun tai tekstiviestiin tai s-postiin, niin kamala marina - vaikka kyse olisi jostain harrastus- tai perheasiasta eikä mistään työhön liittyvästä.

Koko ajan pitäisi olla tavoitettavissa, kaikkialla, kaiken aikaa, nyt ja aina.

Usein, kun lähden kävelylle, jätän kännykän kotiin. Saan olla tunnin ihan rauhassa. Eikö sinä aikana ole tullut sen seitsemän puhelua. Eilenkin mies mesosi, että missä sä olet ollut, mikset sä vastaa puhelimeen, mä olisin halunnut, että laitat saunan päälle! Huoooohhhh...

Minulla on muutama kaveri, jotka ei voi olla erossa FBsta tai muusta somesta. Lähes nelikymppisiä perheenäitejä. Nähdään jossain kahvilla tai he esim. pyytää mua kylään. Niin kyllä tyhmäksi tuntee olonsa, kun toinen vähän väliä tsekkaa Facebookia kännykästä tai tabletista. On sellainen olo, että olen kolmas pyörä häiritsemässä heidän some-suhdettaan niiden laitteiden ja sovellusten kanssa.

Tehdään mitä tahansa. Mennään teatteriin. Elokuviin. Lounaalle. Pitää ottaa kuva kaverista teatterissa, pitää kuvata kahvikuppi ja leivos, leffajuliste. Ennen leffan alkua pitää päivittää FBiin, että olen nyt mun ihkuparhaan kaverin kanssa täällä elokuvissa ja me mennään katsomaan tätä huippuleffaa. Leffan jälkeen pitää päivittää fiilikset ja tietty tsekata, kuka tykkäsi siitä aiemmasta kirjoituksesta.

Itse en jaksa FBia enää käyttää edes.

Ja just tuo, että yrität jonnekin soittaa, niin automaatti muistuttaa, että voisit hoitaa asian internetissä. Ja nyt olemme myös Facebookissa, tökkää tykkää! RAIVOSTUTTAVAA.

Vierailija
2/13 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitan aivan kaiken mitä sanoit, kakkonen!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä ostaminen on niin helppoa... Just joo. Klikkailet miljoonaa eri vaihtoehtoa, oliko se sittenkin tää vai toi... Odottelet tilausta joka ei sitten tule /  on väärän värinen /loppunut tms. Postissa tietty hirveet jonot, kotiinkuljetus tulee päivällä kun oot töissä. Haet sen sitten jostain huitsin nevadasta.

Yrität soittaa asiakaspalvelunumeroon. Kaikki asiakaspalvelijamme (varmaan se ainoa) ovat juuri nyt varattuja, voit hoitaa asiasi kätevästi verkossa. Argh, just siksi yritän soittaa kun asiaa ei pysty hoitamaan verkossa.

Vierailija
4/13 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kuitenkin kirjoittelette? Käsitykseni mukaan tänne ei kai voi viestejä välitellä kirjoittelemalla niitä vauva lehden sivun reunaan... vai voiko?

Menkää marisemaan ystävillenne kasvotusten kun sitä kerran niin kauheasti kaipaatte!

Vierailija
5/13 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 15:41"]

Täällä kuitenkin kirjoittelette? Käsitykseni mukaan tänne ei kai voi viestejä välitellä kirjoittelemalla niitä vauva lehden sivun reunaan... vai voiko?

Menkää marisemaan ystävillenne kasvotusten kun sitä kerran niin kauheasti kaipaatte!

[/quote]

Liititkö just facebookiin kuvan sun lounaasta? Ja kohta seuraa kuva sinusta ja ihkuista tyttökavereistasi lasillisella kulmapaarissa töiden jälkeen! Tai sitten kultamussukkapoitsusta, joka niin sulosesti tässä syö kesän ekaa jäätelötötteröä! Tykätkää, hei!

Vierailija
6/13 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 16:04"]

[/quote]

Liititkö just facebookiin kuvan sun lounaasta? Ja kohta seuraa kuva sinusta ja ihkuista tyttökavereistasi lasillisella kulmapaarissa töiden jälkeen! Tai sitten kultamussukkapoitsusta, joka niin sulosesti tässä syö kesän ekaa jäätelötötteröä! Tykätkää, hei!

[/quote]

Mitä sä nyt hikoot siellä??? Itsehän sä mariset tietoyhteiskunnasta ja täällä kirjoittelet keskustelupalstalla aloituksia TIETOKONEELLA (tai mobiililaitteellasi)!

Hieman kaksinaamaista, eikö?

Vastaus kysymykseesi... En todellakaan. Ja jos ne ystäviesi facebook päivitykset ärsyttävät niin paljon nii lopeta sen käyttö!

Vierailija
7/13 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 14:13"]

Usein, kun lähden kävelylle, jätän kännykän kotiin. Saan olla tunnin ihan rauhassa. Eikö sinä aikana ole tullut sen seitsemän puhelua.

[/quote]

Sulla on liikaa ystäviä. Niistä pääsee eroon, jos haluat.

t: eräs joka saa ehkä yhden tekstarin kuussa, jos hyvä onni käy.  

Vierailija
8/13 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mä kirjoitan tänne vain töissä ollessani, koska joka tapauksessa istun työajan koneella. Vapaa-ajasta en tuhlaa sekuntiakaan netissä pyörimiseen.

ap

Vierailija
9/13 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 16:22"]

[/quote]

[/quote]

Mitä sä nyt hikoot siellä??? Itsehän sä mariset tietoyhteiskunnasta ja täällä kirjoittelet keskustelupalstalla aloituksia TIETOKONEELLA (tai mobiililaitteellasi)!

Vastaus kysymykseesi... En todellakaan. Ja jos ne ystäviesi facebook päivitykset ärsyttävät niin paljon nii lopeta sen käyttö!

[/quote]

Tuo kelle älähdit ei ollut muuten ap. Mun viestien perässä lukee aina ap.

ap

Vierailija
10/13 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 09:00"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 16:22"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tuo kelle älähdit ei ollut muuten ap. Mun viestien perässä lukee aina ap.

ap

[/quote]

No, vastaus sopii sulle myös

-7-

Vierailija
11/13 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 14:03"]

Mulla oli tänään aika labraan ja sain aikaisin aamusta tekstiviestin, johon vastaamalla olisin voinut hoitaa labraan ilmoittautumisen. [/quote]

En ymmärrä valitustasi ollenkaan. Miten kummassa varaamisen voisi hoitaa tätä helpommin? Ihanko oikeasti jonottaisit mieluummin puhelimessa tai istuisit tunnin odotusaulassa numerolappu kourassa.

Vierailija
12/13 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 14:03"]

Tiedättekö oikeasti, miten hölmöltä se näyttää, kun kaikki lapsiaan odottelevat vanhemmat istuu jokainen uppoutuneena omaan maailmaansa kännykkä tai mikä lie IPad sylissä. [/quote]

Ei sen hölmömmältä kuin kirjaan uppoutunut vanhempikaan. -12

Vierailija
13/13 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jokseenkin samaa mieltä. Kyllä mä ihan oikeasti ehkäs ittenkin jonottaisin vaikka labrassa vuoroani. Olisin siinä kuitenkin muiden ihmisten seurassa! Kotona olen ihan yksin ja kännykkä ja tietokone ei korvaa ihmisten seuraa. Sitä eristäytyy ihan hirveästi kun pitää seurustella vain koneiden kanssa.