Päätin lopettaa marinoidun broilerin ostamisen! APUA!!!!!
Teen lähes kaikki ruoat broilerista ja ostan valmiiksi marinoituja... Olen jo jonkin aikaa hävennyt tätä kun ostan valmiiksi maustetut lihat mutta eilen katkesi aasin selkä kun lapseni kaveri söi meillä ja sanoi "Teillä ruoka on aina saman makuista. On se hyvää, nam nam, mutta maistuu aina samalta."
Nolotti.
Nyt tarvitsen teidän apua! Miten broileri marinoidaan kotona????
Pippurilla ja suolalla ei varmaan pitkälle pötki? Mitä mausteita minun pitää hankkia?
Miten voin tehdä yhtä hyvän makuisia broilereita kuin ne kaupan, hunajamarinoitu yms maut?
Kommentit (45)
Hyvä oliiviöljy, sitruuna, appelsiini, valkosipuli, paparika(-jauhe), erilaiset yrtit, esim salvia tai rakuuna, dijonsinappia. Sitä hunajaa.
Kaukomaiden tyyliin vaikka limettiä, chiliä, sitruunaruohoa, valkosipulia, erilaisia hedelmiä: mangoa, persikkaa, kiiviä; currya, jeeraa (juustokuminaa), kurkumaa, kanelia, kardemummaa, inkivääriä ...
Eikä sitä broileria aina tarvitse marinoida, mausta liemi/ kastike hyvin, hauduttele ja maistele. Suolalla ja pippurillakin pääsee pitkälle.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 14:24"]
Ostan aina maustamatonta broileria. Marinadeilla peitetään sitä, että niihin on käytetty huonompia osia. Siksi niiden kilohintakin on alempi.
[/quote]
Kylllä siinä paketin kyljessä lukee, onko fileetä vai paistisuikaleita, oli sitten kyse valmiiksi marinoidusta tai marinoimattomasta tuotteesta!
Mä en marinoi kanaa enkä lihaa ikinä vaan maustan laittaessa. Koskaan ei ole mautonta ruokaa:)
Broilerin teen esim näin: öljyä pannulle, siihen indiamaustettta, currytahnaa, chiliä, valkosipulia lämpenemään. Sitten siinä ruskistetaan broilerinpalat. Lisään kermaa (oikeaa, ei "ruokakermaa") ja smetanaa ja haudutan kypsäksi.
Tai vastaavasti öljyyn yrttejä ja valkosipulia tai ihan mitä ikinä haluaa!!
Ei se broileri todellakaan marinontia kaipaa. marinointi sillä kaipan oranssiliemellä on vaan tehty kilohinnan nostamiseen ja säilyvyyden pidentämiseen.
Paras ja nopein broileri tulee kun laitat öljyä pannulle ja siihen mausteet. Curry on hyvä perusmauste ja vakka sitruuna. Nämä lämpimät öljyt vasta avaavat mausteet ja ne imeytyvät heti lihaan.
Broileri pysyy mehukkaana sisältä, ja maustettuna ulkoa. Se ei siis ole suolan läpikuivettamaa, kuten nämä marinoidut. Loppujen lopuksi hyvin harvoja lihoja kannattaa edes marinoida.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 12:59"]
Teen lähes kaikki ruoat broilerista ja ostan valmiiksi marinoituja... Olen jo jonkin aikaa hävennyt tätä kun ostan valmiiksi maustetut lihat mutta eilen katkesi aasin selkä kun lapseni kaveri söi meillä ja sanoi "Teillä ruoka on aina saman makuista. On se hyvää, nam nam, mutta maistuu aina samalta."
Nolotti.
Nyt tarvitsen teidän apua! Miten broileri marinoidaan kotona????
Pippurilla ja suolalla ei varmaan pitkälle pötki? Mitä mausteita minun pitää hankkia?
Miten voin tehdä yhtä hyvän makuisia broilereita kuin ne kaupan, hunajamarinoitu yms maut?
[/quote]
Hyvä kokki tekeekin tasalaatuista ruokaa kerta toisensa jälkeen. Ne on ne huonot, joilla taso vaihtelee. Ja nyt AP haluaa heikentää tasoa, koska joku 10-vuotias pikku paskatykki arvosteli sun tekemisiäsi :-). Kasva tyhmä aikuiseksi.