Help! Missä ajassa työhaastattelukutsu?!
Missä ajassa viranhaun päättymisestä yleensä tulee työhaastattelukutsu? Haun päättymisestä viikko ja pari päivää eikä ole soiteltu joten voiko tästä päätellä, etten ole päässyt haastattelukierrokselle...? Kertokaa kokemuksistanne! (Siis kauanko aikaa haun päättymisen ja haastattelukutsun välillä.)
Kommentit (16)
Eikö kukaan ole hakenut töitä / saanut haastattelukutsua???!!!
Riippuu tosi paljon paikasta ja sen byrokratiasta. Toisissa paikoissa kutsutaan haastatteluihin sitä mukaa kun sopivia hakemuksia tupsahtaa ja toisissa paikoissa käydään tiimissä läpi kaikki hakemukset hakuajan jälkeen.
Mutta ei toi hyvää lupaa, että viikko jo vierähtänyt.
Minulle tuli kustu pari päivää hakuajan loppumisesta.
Minulle tuli kustu pari päivää hakuajan loppumisesta.
Itsellä on joskus tullut kutsu jo hakuajalla. Useinmiten parin päivän sisällä hakuajan päättymisestä ja joskus on kulunut 7-10 päivää.
Itsellä on joskus tullut kutsu jo hakuajalla. Useinmiten parin päivän sisällä hakuajan päättymisestä ja joskus on kulunut 7-10 päivää.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 11:47"]
Riippuu tosi paljon paikasta ja sen byrokratiasta. Toisissa paikoissa kutsutaan haastatteluihin sitä mukaa kun sopivia hakemuksia tupsahtaa ja toisissa paikoissa käydään tiimissä läpi kaikki hakemukset hakuajan jälkeen.
Mutta ei toi hyvää lupaa, että viikko jo vierähtänyt.
[/quote]
Näinpä. Itse pääsin nykyistä paikkaani hakiessani haastatteluun, joka sovittiin hakemuksen lähettämistä seuraavana päivänä. Toisaalta itse rekrytessäni osan olen haastatatellut hakuajan kuluessa, osan hakuajan päätyttyä. Yli viikkoa ei kyllä ole kertaakaan mennyt haastattelun sopimiseen.
Eri firmat, eri käytännöt, mutta yli viikko on minusta jo ikävä uutinen.
Kyllä ne yleensä parin päivän sisällä tulee. Tiedätkö, että onko kyseinen virka ollut oikeasti auki, vai vakinaistetaanko siinä vain jo samaa työtä tekevä sijainen?
Hei täällä aivan sama tilanne kuin AP:llä! Haussa julkisella sektorilla eräs taho... joten minulla ehkä ihan pieni toivo vielä mutta tämän viikon jälkeen en ainakaan odota enää kutsua. Laita AP sitten tiedoksi, miten kävi!
Mulle on kyllä tullut joskus monta viikkoakin hakuajan jälkeen. Mutta tämä tapauksissa joissa on haettu esim. elokuussa alkavaan tehtävään jo huhti-toukokuussa. Eli aikataulu ei ole kiireellinen. Joskus sitten on soitettu jo samana päivänä. Eli vaihtelee, viikko on minusta ihan normaali aika odotella, ja kaksi viikkoakin usein saattaa mennä. Sen jälkeen voi melkeinpä kuitenkin luopua toivosta. Riippuu kuitenkin tietysti siitäkin, milloin työssä pitäisi aloittaa.
Vaihtelee kyllä tosi paljon. Joskus on tullut puhelu samana päivänä hakemuksen tekemisestä, joskus hyvin pian hakuajan loputtua, ja joskus niin pitkän ajan päästä, että on ehtinyt jo unohtaa kyseistä paikkaa koskaan hakeneensakaan. Rekryt nyt vaan joskus venyvät, eri syistä.
Ehkä yleisimmin kutsu on tullut 2-7 päivän sisään (arkipäivää).
Vaihtelee törkyisen paljon. Joskus kutsu on tullut ennen virallisen hakuajan päättymistä ja joskus hakuajan päättymisestä on mennyt kuukausikin. "Niin anteeks mikä tää paikka olikaan?" kun ennen juhannusta laitat hakemuksen sisälle ja syksyn sateiden aikana sitten soitellaan haastattelukutsua.
Mulla kävi niin, että virasta oli jo pomon kanssa lyöty kättä päälle hyvissäajoin, ennen hakuajan loppua.
Kabinetissa se virka etukäteen täytettiin, julkinen haku oli vain byrokratian silmänlumetta...
up!